Gjest N-Nøff Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Noen ganger, hvis man stiller spørsmål og starter en diskusjon på et nettforum, så får man dumme svar. Faktisk veldig dumme, urealistiske, svar. Du tenker i ditt stille sinn "det var et dårlig råd", men svarer pent og hyggelig takk, men at det er helt umulig, dessverre. Bare for å ta et eksempel. Vedkommende klikker i vinkel og slenger diverse skjellsord etter deg, fordi du ikke brukte rådet hans/hennes, og tar det nærmest som personangrep at du mener at rådet ikke vil fungere. Hvorfor? Hva tror du er årsaken til de utbruddene, hva er det psykiske problemet som ligger bak en slik reaksjon? Gitt at man ikke går til personangrep og svarer "du er dust, du kom med et skikkelig teit svar, haha, jeg leeer av deg!", men at man svarer helt nøytralt og saklig.
Elghund Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Enig, det der skjer mye oftere enn at man lukter at ts ikke er løsningsorientert i det hele tatt. Enten er det en greie med offerrollen. Man liker å rope 'offerrolle' raskt fordi det er ubehagelig at det er noen grenser for hvor egen-lykkes-smed folk egentlig er. Eller så er det en greie jeg ikke har forutsetninger for å forstå - fordi jeg heller ikke forstår at noen har såpass sterk impuls til å gi råd at de ikke engang leser åpningsinnlegget ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 2 timer siden, Neinøff skrev: Noen ganger, hvis man stiller spørsmål og starter en diskusjon på et nettforum, så får man dumme svar. Faktisk veldig dumme, urealistiske, svar. Du tenker i ditt stille sinn "det var et dårlig råd", men svarer pent og hyggelig takk, men at det er helt umulig, dessverre. Bare for å ta et eksempel. Vedkommende klikker i vinkel og slenger diverse skjellsord etter deg, fordi du ikke brukte rådet hans/hennes, og tar det nærmest som personangrep at du mener at rådet ikke vil fungere. Hvorfor? Hva tror du er årsaken til de utbruddene, hva er det psykiske problemet som ligger bak en slik reaksjon? Gitt at man ikke går til personangrep og svarer "du er dust, du kom med et skikkelig teit svar, haha, jeg leeer av deg!", men at man svarer helt nøytralt og saklig. Et lite tips: Prøv noen ganger å trykke på anonymknappen når du oppretter tråd, men først bør du bruke rettepennen i tråd med din oppfattelse av høflig og velformulert spørsmål. Se da om du får like "håpløse" svar som når du poster under nick. Anonymkode: cca9d...122 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå