AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Jeg har stedatter hjemme som holder på å droppe ut av skolen ( første år på vgs). Hun gidder ikke å lese og vil kun ligge i senga med mobilen. Er avhengig av nett og forholder seg til ingen regler, det eneste som teller for henne er nettilgang. Hun har fått beskjed om at vi stenger wifi fram til hun skjerper seg og får karaktergrunnlag i de fagene hun holder på å stryke i. Faren hennes oppdaget i går at hun har brukt kredittkortet hans for å lade mobilen sin med datapakke med 3G. Hun ble frattat mobilen i går og fikk den tilbake i dag. Fikk ellers ingen konsekvenser. Jeg kan ikke akseptere at 17 år gammel jente ikke kan straffes for noe sånt, dette er jo uakseptabelt! Hvor fører dette til hvis det ikke stoppes på en eller annen måte? Hun er ellers frekk mot både meg og han, og er årsaken til masse stress hjemme. Hva kan man gjøre? Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 4be95...8ac
SesameStreet Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Hvorfor i alle dager fikk hun mobilen tilbake etter å ha gjort noe sånt? 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stedatter hjemme som holder på å droppe ut av skolen ( første år på vgs). Hun gidder ikke å lese og vil kun ligge i senga med mobilen. Er avhengig av nett og forholder seg til ingen regler, det eneste som teller for henne er nettilgang. Hun har fått beskjed om at vi stenger wifi fram til hun skjerper seg og får karaktergrunnlag i de fagene hun holder på å stryke i. Faren hennes oppdaget i går at hun har brukt kredittkortet hans for å lade mobilen sin med datapakke med 3G. Hun ble frattat mobilen i går og fikk den tilbake i dag. Fikk ellers ingen konsekvenser. Jeg kan ikke akseptere at 17 år gammel jente ikke kan straffes for noe sånt, dette er jo uakseptabelt! Hvor fører dette til hvis det ikke stoppes på en eller annen måte? Hun er ellers frekk mot både meg og han, og er årsaken til masse stress hjemme. Hva kan man gjøre? Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 4be95...8ac Hvordan har hun det? Får hun hjelp? Har hun vært hos fastlegen sin? Anonymkode: bb4c7...b1a 12
Gjest N-Nøff Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Anmeldes til politiet... Hallo? Hater du henne, eller?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Overskriften burde heller vært: Jeg er samboer med en mann som har null interesse for sin tenåringsdatter. Anonymkode: a8870...60c 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: og vil kun ligge i senga med mobilen. Er avhengig av nett Er hun ikke ute og treffer venninner og venner? Er hun kun hjemme? Er hun deprimert? Anonymkode: bb4c7...b1a 5
boblevann Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 (endret) Den faren som anmelder datteren sin for et par hundrelapper, fortjener overhodet ikke å være far. Dere kan konfiskere telefonen, slette kortet eller sperre den for å kjøpe pakker, og dere kan gi andre straffer - men du vil vel ikke gi en så ung jente svindel og eventuelt identitetstyveri på rullebladet?? Herregud. Og PS; å være avhengig av internett og ikke forholde seg til regler betyr at hun er tenåring. Forøvrig høres hun deprimert ut. Endret 10. april 2018 av boblevann 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Hvor gammel er du, trådstarter? Hvor lenge har du vært hennes stemor? Anonymkode: bb4c7...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 Hvordan fikk hun tak I kredittkortet til faren? Og man må vel ikke belaste nye datapakker på kredittkort? Det vil vel komme som tilegg på regningen? Anonymkode: c4e64...b79 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Skrevet 10. april 2018 Herregud du fokuserer på straff fremfor å faktisk se om hun sliter. Dersom hun er deprimert feks er skole det siste man gjerne tenker på, det veit jeg alt om. Jeg ga faen, jeg brukte alle sparepengene mine på klær fordi shopping gjorde at jeg i et lite øyeblikk følte meg bedre. Få henne avgårde til psykolog (bup) før det evt går for langt! Anonymkode: 3b1d9...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Skrevet 10. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har hun det? Får hun hjelp? Har hun vært hos fastlegen sin? Anonymkode: bb4c7...b1a Hos fastlegen?? For dårlig holdning? Anonymkode: 89b34...2e2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #12 Skrevet 10. april 2018 Det er forresten oppsiktsvekkende at det ikke bekymrer deg mer at hun holder på å droppe ut av skolen. Anonymkode: a8870...60c 7
Gjest N-Nøff Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos fastlegen?? For dårlig holdning? Anonymkode: 89b34...2e2 Selvsagt, det kan være hun er deprimert eller bli mobbet. Det er utrolig viktig å ikke droppe ut av vgs, og man må forsøke å finne ut hva som skal til for at hun fortsetter og fullfører.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stedatter hjemme som holder på å droppe ut av skolen ( første år på vgs). Hun gidder ikke å lese og vil kun ligge i senga med mobilen. Er avhengig av nett og forholder seg til ingen regler, det eneste som teller for henne er nettilgang. Hun har fått beskjed om at vi stenger wifi fram til hun skjerper seg og får karaktergrunnlag i de fagene hun holder på å stryke i. Faren hennes oppdaget i går at hun har brukt kredittkortet hans for å lade mobilen sin med datapakke med 3G. Hun ble frattat mobilen i går og fikk den tilbake i dag. Fikk ellers ingen konsekvenser. Jeg kan ikke akseptere at 17 år gammel jente ikke kan straffes for noe sånt, dette er jo uakseptabelt! Hvor fører dette til hvis det ikke stoppes på en eller annen måte? Hun er ellers frekk mot både meg og han, og er årsaken til masse stress hjemme. Hva kan man gjøre? Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 4be95...8ac Skaff hjelp fra fastlegen hennes, + hjelp fra familierådgivning m.m. for hennes far, hans datter og deg. Har hun kontakt med sin mor? Hvordan er i såfall forholdet mellom de to? Anonymkode: bb4c7...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 Dere bør jo snakke med jenta om hvorfor hun dropper ut av vdg. Kan hun ha blitt presset til å starte på noe som hun ikke er interessert i? Er hun deppa? Å stenge wifi er sånn en kan gjøre for barn på 7 år, ikke ungdommen! Anonymkode: f3d9a...486 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stedatter hjemme som holder på å droppe ut av skolen ( første år på vgs). Hun gidder ikke å lese og vil kun ligge i senga med mobilen. Er avhengig av nett og forholder seg til ingen regler, det eneste som teller for henne er nettilgang. Hun har fått beskjed om at vi stenger wifi fram til hun skjerper seg og får karaktergrunnlag i de fagene hun holder på å stryke i. Faren hennes oppdaget i går at hun har brukt kredittkortet hans for å lade mobilen sin med datapakke med 3G. Hun ble frattat mobilen i går og fikk den tilbake i dag. Fikk ellers ingen konsekvenser. Jeg kan ikke akseptere at 17 år gammel jente ikke kan straffes for noe sånt, dette er jo uakseptabelt! Hvor fører dette til hvis det ikke stoppes på en eller annen måte? Hun er ellers frekk mot både meg og han, og er årsaken til masse stress hjemme. Hva kan man gjøre? Kan hun anmeldes til politiet? Anonymkode: 4be95...8ac Herregud, hva er det som feiler deg! her er det en jente som er i de vanskelige tenårene som sliter og holder på å droppe ut av skolen og du snakker om å anmelde henne til politiet. Dere må jo prøve å finne ut hvorfor hun ikke trives på skolen og ikke har det bra med seg selv. Hvis hun kun ligger i senga med mobilen virker det også som at hun ikke kan ha mye sosialt nettverk. Det kan være mye som ikke er som det skal være i denne jentas liv for tiden og hun kan være deprimert. Kanskje dere heller skulle forsøke å få henne til fastlege for en samtale, og få far mer på bane. Og du virker til å være helt på bærtur og til å ikke bry deg om denne jenta i det hele tatt. Anonymkode: 81790...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #17 Skrevet 10. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Skaff hjelp fra fastlegen hennes, + hjelp fra familierådgivning m.m. for hennes far, hans datter og deg Ts her. Hun har gått til familierådgiver, og det hjalp i en periode. Vi har vært i samtaler med skole, og fikk tips om BUP og hun skal til fastlege neste uke for å få henvisning. Vi har forsøkt mye de siste årene og det går bra i en periode og hun sklir tilbake til dårlig oppførsel. Skolen ga oss bare beskjed om at hun ikke er mottakelig for veiledning og HUN må selv ville lese og gjøre innsats. Fagrådgiver rådet faren hennes å ikke bry seg i det hele tatt om hun gjør lekser eller ikke. De ga oss råd om å kontakte fastlege som må henvise til BUP eller PPT. Som sagt er timen hos fastlege bestilt til neste uke. Når det gjelder meg så har jeg brydd meg så mye at jeg ikke fikk sovet om natta, men det må være grense for hvor mye man kan tåle av det hun driver med. Har dessuten egne barn å tenke på. Jeg skjønner jenta trenger hjelp men hva med grenser og konsekvenser for det hun driver med? Anonymkode: 4be95...8ac
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #18 Skrevet 10. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hun har gått til familierådgiver, og det hjalp i en periode. Vi har vært i samtaler med skole, og fikk tips om BUP og hun skal til fastlege neste uke for å få henvisning. Vi har forsøkt mye de siste årene og det går bra i en periode og hun sklir tilbake til dårlig oppførsel. Skolen ga oss bare beskjed om at hun ikke er mottakelig for veiledning og HUN må selv ville lese og gjøre innsats. Fagrådgiver rådet faren hennes å ikke bry seg i det hele tatt om hun gjør lekser eller ikke. De ga oss råd om å kontakte fastlege som må henvise til BUP eller PPT. Som sagt er timen hos fastlege bestilt til neste uke. Når det gjelder meg så har jeg brydd meg så mye at jeg ikke fikk sovet om natta, men det må være grense for hvor mye man kan tåle av det hun driver med. Har dessuten egne barn å tenke på. Jeg skjønner jenta trenger hjelp men hva med grenser og konsekvenser for det hun driver med? Anonymkode: 4be95...8ac Hva med hennes far og du, har dere vært og fått rådgivning? Hvordan har det vært med grensesetting gjennom årene hjemme hos dere 3? Kanskje dere trenger hjelp fra en rådgiver med dette. Anonymkode: bb4c7...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #19 Skrevet 10. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med hennes far og du, har dere vært og fått rådgivning? Hvordan har det vært med grensesetting gjennom årene hjemme hos dere 3? Kanskje dere trenger hjelp fra en rådgiver med dette. Anonymkode: bb4c7...b1a og hjelp fra en rådgiver med mye annet i den lille familien deres, som bl.a.: Føler jenta seg elsket av dere? Hva kan dere gjøre for at hun skal føle seg elsket av dere og ha det bra? Anonymkode: bb4c7...b1a 3
John_Felipe Skrevet 10. april 2018 #20 Skrevet 10. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Når det gjelder meg så har jeg brydd meg så mye at jeg ikke fikk sovet om natta, men det må være grense for hvor mye man kan tåle av det hun driver med. Har dessuten egne barn å tenke på. Jeg skjønner jenta trenger hjelp men hva med grenser og konsekvenser for det hun driver med? Anonymkode: 4be95...8ac Nå vet jeg ik hvor lenge du har vært sammen med denne mannen? er dere gift? Samboer? Du sier at det har foregått i flere år, så jeg regner med at du har vært i livet hennes lenge. Da syns jeg du skal behandle henne som ditt eget barn og ikke si at du har egne barn å tenke på! Det er kanskje en av tingene hun trenger, en god morsfigur! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå