Daisy Skrevet 20. februar 2005 #1 Del Skrevet 20. februar 2005 Det føles som vi er invadert! Massevis av disse små ekle fluene som tydeligvis har lagt egg i både blomsterpotter og fruktskålen. Jeg vasker frukten når jeg har kjøpt den, og prøver å holde det rent og ryddig på kjøkkenbenken, skifter fille hver dag. Likevel blir det stadig flere! Hva mer jeg kan gjøre utenom å drepe fluene etterhvert (noe som jo ikke er så vanskelig egentlig - bare veldig irriterende...)??? Noen som har gode råd? Har hørt noe om salmiakk, men husker ikke helt hva. Vær så snill, ikke la meg måtte hive alle potteplanter og slutte å kjøpe frukt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #2 Del Skrevet 20. februar 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=115299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #3 Del Skrevet 21. februar 2005 Tøm slumpen i kaffekoppen i blomsterpottene. Litt tar ikke livet av planten, men bananfluene forsvinner. Helt utrolig effektivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 2. mars 2005 Beklager, jeg har hatt vinterferie og ikke lest svarene før nå. Har lest trådene dere sendte og notert forskjellige tips, så nå må jeg hjem og prøve. Og nå forstår jeg hvorfor jeg aldri får slike fluer på jobb, der går kaffeslanten automatisk i blomsterpottene, for det er kortere enn ut på kjøkkenet...(og tv-kannen står på kontoret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 3. mars 2005 #5 Del Skrevet 3. mars 2005 Har hørt noe om salmiakk' date=' men husker ikke helt hva.[/quote'] Litt salmiakk i vannet, når du vanner potteplantene (ca 1 - 2 ss pr liter vann), over en periode på 2 - 3 uker. Etter en "kur" kan det brukes som "forebyggende", ca en gang pr. mnd. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå