Gjest Sigrid Skrevet 12. august 2002 #1 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg har vært på kinarestaurant og spist grillspyd med saté-saus, og har fått dilla! Har lett overalt etter oppskrift, men har ikke lyktes å finne noen. Grillspyda skal jeg klare å få til, men sausen... Noen som kan hjelpe meg med oppskrift på saté-saus??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liva Skrevet 13. august 2002 #2 Del Skrevet 13. august 2002 På denne siden er en rekke oppskrifter på satè saus. Her er sausene ganske kompliserte. Det finnes også ferdig saus å få kjøpt i velassorterte butikker. Blant annet vet jeg at Blue Dragon har en som er ganske god. http://www.indonesia.no/fakta_om_landet/in..._detail&p_id=28 Her er også en oppskrift på marinade til grillspiddene. Sate Babi (4 porsjoner) 600 g mørt svinekjøtt (skinkebiff, flatbiff eller ytrefilet) 5 ss søt soyasaus 1/2 ss salt soyasaus 1 båt finhakket hvitløk 1 ss sursøt chilisaus 1/2 ts pepper 1. Bland søt- og salt soyasaus, hvitløk, sursøt chilisaus og pepper til marinade. 2. Skjær kjøttet i tynne skiver, ca. 3 cm brede. Tre skivene på spyd og pensle marinaden på. 3. Grill på 200° C, ca. 3-4 minutter på hver side. Serveres med peanøttsaus eller chilisoyasaus som dip og ris. Peanøttsaus kjøpes ferdig på glass. Chilisoyasaus (4 porsjoner) 3 ss søt soyasaus 3 ss salt soyasaus 1/4 chili 1/4 hakket paprika 1/2 lime i skiver 1. Bland sammen ingrediensene til sausen og server til svinekjøtt på spydd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigrid Skrevet 13. august 2002 #3 Del Skrevet 13. august 2002 Tusen takk for svar Liva! Gjett hvem som skal kose seg med grillspyd med saté-saus på lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå