AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Jeg har en to og et halvt år gammel blandingshund. Hun ble sterilisert da hun var 7 måneder gammel. Hun ble svært raskt husren og ga klar beskjed når hun behøvde å gå på do (men det skal sies at vi bor i utlandet på en stor eiendom hvor hun kan gå ut og inn som hun ønsker hele dagen). For et år siden hadde hun én episode hvor hun våknet av at hun hadde tisset på seg i søvne. Hun virket stresset og forvirret. Deretter tilbake til det normale. To netter på rad nå har hun tisset på seg selv igjen, i natt skjedde det to ganger samme natten. Hun ga ingen indikasjoner på at hun måtte tisse og hun ble våt langs siden, så jeg er sikker på at hun lå nede da det skjedde. Hele livet har hun hatt en liten navlebrokk, men denne er så liten at dyrlegen sa at ingenting skal gjøres. Forrige måned opplevde vi den som litt mykere enn tidligere, ikke nødvendigvis større. Dyrlegen holder øye med den hver måned for å kontrollere; om den øker i størrelse, skal det opereres. Kan urineringen ha noe med brokken å gjøre? Dyrlegen kommer i morgen, men vi bor i en landsby i sør-Amerika hvor jeg merker at dyrlegen er til dels fastsatt på eldre metoder etc... Anonymkode: 6b5f8...1fd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Har hun epilepsi? vet at de kan tisse på seg når de har et epileptisk anfall. Anonymkode: 6016e...fa0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Nei, aldri vist tegn til epilepsi.. Anonymkode: 6b5f8...1fd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Urinveisinfeksjon? Anonymkode: c6fbf...966
Majott Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 Steriliserte tisper kan av og til bli inkontinente, sånn at de tisser på seg uten at de vet det selv. F.eks når de sover. Det finnes gode medikamenter som kan forhindre det.
Snop Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Min tispe gjorde dette helt til hun var to år gammel, uten at verken jeg eller dyrlegen klarte å finne noen årsakssammenheng. Nå er det over et halvt år siden sist, så jeg tror det bare har gått seg til av seg selv... så jeg har ingen råd, men kanskje en trøst at det ikke nødvendigvis er et permanent problem? Men det er selvsagt viktig å la dyrlegen sjekke det, først og fremst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå