Exoriri Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Hei, vet at jeg skal få oppsigelse ( er slags nedbemanning) og begynner å tenke om forhandling av sluttavtale når tiden kommer. Vil gjerne høre andres erfaring: -hva var din sluttpakke? - hvor langt hadde du jobbet hos den arbeidsgiver? - hva slags jobb gjøres du? - liten firma? Stor firma? Internasjonal bedrift? På førehand TAKK!
stan Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 Fikk 6 måneder med etterlønn. Jobbsøkerkurs. Jobbet på kundeservice for Netcom. Det var de av oss som meldte seg selv som fikk dette. Siden jeg hadde planlagt å slutte uansett var det jo veldig kjekt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 Jeg sitter på andre enden av bordet og har vært med på to nedbemanninger. Nye og inntil fire års fartstid får 3 mnd sluttpakke. Fire til sju år får 6 mnd sluttpakke. Sju til femten år får 8 mnd sluttpakke og alle over 15 år i bedriften får 10 mnd sluttpakke. Vi drøfter og har gått opp ett trinn for enkelte i spesielle situasjoner. Ansatte i 3,5 år som har flere barn har blitt tilbudt 6 mnd. Reglene er ikke rigide, de er ment for å gi ansatte vi liker men dessverre må gi slipp på pga marked og endring i produksjon, en god sjanse til å opprettholde levestilen sin mens de søker jobb. De har alle også carte blanche til å søke jobb og gå på intervjuer (betalt) i oppsigelsesperioden. Anonymkode: 8f52e...0b1
Angelheart2 Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Jeg hadde jobbet 14 år i bedriften (stor bedrift, men min avdeling hadde 35 ansatte som alle ble sagt opp) og fikk 7 mnd sluttpakke, en halv månedslønn for hvert år jeg hadde vært ansatt. I tillegg hadde jeg 6 mnd oppsigelsestid fra datoen bedriften ble nedlagt, som var 4 mnd frem fra vi fikk vite om det. Alle fikk muligheten til å fratre arbeidet umiddelbart, så i praksis fikk jeg 17 mnd lønn uten å jobbe. Alle fikk også tilbud om gratis karriereveieldning og jobbsøkerkurs. Det var samtaler med alle der tillitsvalgt var med og jeg vet flere fikk forhandlet frem enda bedre avtaler. Dette gjaldt blant annet de som var over 55 år, de som hadde mange, små barn og de der begge ektefellene jobbet i bedriften slik at hele familien ble rammet. Selv fikk jeg ikke noe ekstra da ledelsen mente jeg hadde så god CV at jeg ville få jobb igjen veldig raskt... jeg var i full jobb 2 uker etter at jeg sluttet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Kan arbeidsgiveren "ombestemme" seg? Altså, først lage sluttavtale, signere og så plutselig si "nei, jeg er uenig"? Anonymkode: 74b75...3a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå