AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #1 Skrevet 10. april 2018 Vi er mellom 30-40 år. Venninnen min har stilt opp i en periode jeg har vært veldig dårlig og hatt en skade som har gjort det vanskelig å levere/hente minsten i bhg (2år). Vi er begge alenemødre og omgås jevnlig. Hun har bil og har kjørt meg, hentet og levert. Noen ganger har minsten sovet over når det har passet sånn. Jeg er utrolig takknemlig for all hjelpen! Nå har det seg sånn at jeg aldri har vært på besøk der, så en dag tenkte jeg at vi kunne være hos henne for en gangs skyld, og foreslo dette. Vi dro dit, og hun låste opp for meg mens hun selv skulle ordne noe ute. Jeg gikk inn, og synet som møtte meg var mildt sagt kaos, rot og skitt! Det var knapt en ledig flekk, hverken på gulvet eller i sofaen!!! Det var tallerkner med gamle matrester overalt, mat på gulvet, skitne klær, tomgods, blader, leker etc etc i hele stua og kjøkkenet... helt sykt! Man tråkket på ting, og måtte stege over ting for å ikke tråkke på det. Flere dyr (2 katter og en hund) løp rundt og det var hår overalt, og det luktet!😫 Jeg var så sjokkert at jeg ikke ante hva jeg skulle si! Hun kom fornøyd inn og skravlet som vanlig, og viste meg rundt i leiligheten! Alle rommene var sånn!! For ikke snakke om badet!😲😫 Jeg blir helt syk av tanken på at her har mitt lille barn sovet!!!😵🤢 Og det er selvsagt helt uaktuelt at det skjer igjen. Dette var helt tydelig ikke resultatet av "en dårlig dag eller periode", dette var oppkumulert over tid. Jeg blir kvalm av tanken! Og hun har barn der som BOR oppi dette hver dag! Det er hverdagen deres! 😩😩 Hadde barnevernet kommet over dette uanmeldt hadde hun mistet barna sine! Hva faen gjør jeg?? Hva sier jeg til henne? Anonymkode: abab6...cc9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 At hun rydder opp ellers må du dessverre kontakte barnevernet... Anonymkode: 1ccd6...013 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 Jeg stusser litt på at du lar barnet ditt på 2. år overnatte i et hjem du selv aldri har besøkt. Kanskje barnevernet burde ta en prat med deg og? Anonymkode: 89795...d50 21
Lumos Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Tilby deg å hjelpe. Hun er kanskje blitt litt blind på kaoset. Hun høres jo ut som en samler (hoarder). Da er det ofte tvangstanker som er en utløsende faktor. Du må jo si at barnet ditt dessverre ikke kan være hjemme hos henne til det er normalt rent og ryddig. 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Noe er jeg nødt til å si. Det er bare vanskelig siden jeg ikke sa noe der og da. Det var en snarvisitt da, men fikk sett mer enn nok. Men ja, dette tyder på noe jeg ikke har ant rekkevidden av! Ja det var dumt å la minsten sove der uten å ha sett leiligheten først selv. Men upraktisk at jeg skulle følge de dit for at hun skulle kjøre meg tilbake pga beinet, og så hjem til seg selv igjen, så da var det enklest sånn. Men vi har vært sammen i utrolig mange andre sammenhenger så jeg føler jeg kjenner dama, og vet sånn cirka at det er greit, vi har også vært på tur over flere dager så jeg har liksom trodd at hun var bra "nok", om ikke annet for en overnatting, ut fra det jeg har sett. Ingen andre (som kjenner henne bedre) har sagt noe heller. Men det var derfor jeg ville se litt da... men var overhode ikke forberedt på det som møtte meg. Fikk helt totalt sjokk og har mistet matlysten mtp at minsten har spist og sovet der! 😱🤢 Anonymkode: abab6...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Hun har stilt opp for deg. Nå er det din tur og være like snill. Sett deg ned og prat med henne. Tilby deg din hjelp osv. Anonymkode: 4fa11...877 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er mellom 30-40 år. Venninnen min har stilt opp i en periode jeg har vært veldig dårlig og hatt en skade som har gjort det vanskelig å levere/hente minsten i bhg (2år). Vi er begge alenemødre og omgås jevnlig. Hun har bil og har kjørt meg, hentet og levert. Noen ganger har minsten sovet over når det har passet sånn. Jeg er utrolig takknemlig for all hjelpen! Nå har det seg sånn at jeg aldri har vært på besøk der, så en dag tenkte jeg at vi kunne være hos henne for en gangs skyld, og foreslo dette. Vi dro dit, og hun låste opp for meg mens hun selv skulle ordne noe ute. Jeg gikk inn, og synet som møtte meg var mildt sagt kaos, rot og skitt! Det var knapt en ledig flekk, hverken på gulvet eller i sofaen!!! Det var tallerkner med gamle matrester overalt, mat på gulvet, skitne klær, tomgods, blader, leker etc etc i hele stua og kjøkkenet... helt sykt! Man tråkket på ting, og måtte stege over ting for å ikke tråkke på det. Flere dyr (2 katter og en hund) løp rundt og det var hår overalt, og det luktet!😫 Jeg var så sjokkert at jeg ikke ante hva jeg skulle si! Hun kom fornøyd inn og skravlet som vanlig, og viste meg rundt i leiligheten! Alle rommene var sånn!! For ikke snakke om badet!😲😫 Jeg blir helt syk av tanken på at her har mitt lille barn sovet!!!😵🤢 Og det er selvsagt helt uaktuelt at det skjer igjen. Dette var helt tydelig ikke resultatet av "en dårlig dag eller periode", dette var oppkumulert over tid. Jeg blir kvalm av tanken! Og hun har barn der som BOR oppi dette hver dag! Det er hverdagen deres! 😩😩 Hadde barnevernet kommet over dette uanmeldt hadde hun mistet barna sine! Hva faen gjør jeg?? Hva sier jeg til henne? Anonymkode: abab6...cc9 ikke nødvendigvis at ho hadde mistet barna sine. vi levde selv slik og barnevernet tok oss aldri. de ga rom for forbedring og oppfølging Anonymkode: d64e4...c50 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå