AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Jeg er nyinnflyttet i Stavanger sentrum og er ensom og alene med en liten hund (som kan tas under armen hvis jeg må). Lurer på om det er noen flere steder i sentrum enn uteservering man kan ta med hunden på? Har stor respekt for mattilsynets regler og generelle regler rundt hundehold, så jeg vil bare høre om dere har noen tips jeg ikke har tenkt på selv til hvordan jeg kan integrere hundelivet med bylivet til nå har jeg uteservering, kjøpe kaffe eller mat fra bod og sitte på en benk, vandre rundt i gatene, men tør foreløpig ikke spør om å ta henne under armen inn i butikker eller kunstutstillinger. Det blir hyggelige men lite produktive dager, med andre ord er det noen steder hvor hundeeiere ofte samles i gåavstand fra sentrum? Og er hund under armen godtatt på noen kunstutstillinger? Hun har forresten separasjonsangst som jeg nå får eksperthjelp til, men det blir en lang prosess fram til hun kan være alene hjemme, så jeg må være litt kreativ i begynnelsen - dessuten er det jo hyggelig å ha henne med på ting så sant det er godt mottatt der jeg går Anonymkode: 6acb7...f6d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #2 Skrevet 10. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nyinnflyttet i Stavanger sentrum og er ensom og alene med en liten hund (som kan tas under armen hvis jeg må). Lurer på om det er noen flere steder i sentrum enn uteservering man kan ta med hunden på? Har stor respekt for mattilsynets regler og generelle regler rundt hundehold, så jeg vil bare høre om dere har noen tips jeg ikke har tenkt på selv til hvordan jeg kan integrere hundelivet med bylivet til nå har jeg uteservering, kjøpe kaffe eller mat fra bod og sitte på en benk, vandre rundt i gatene, men tør foreløpig ikke spør om å ta henne under armen inn i butikker eller kunstutstillinger. Det blir hyggelige men lite produktive dager, med andre ord er det noen steder hvor hundeeiere ofte samles i gåavstand fra sentrum? Og er hund under armen godtatt på noen kunstutstillinger? Hun har forresten separasjonsangst som jeg nå får eksperthjelp til, men det blir en lang prosess fram til hun kan være alene hjemme, så jeg må være litt kreativ i begynnelsen - dessuten er det jo hyggelig å ha henne med på ting så sant det er godt mottatt der jeg går Anonymkode: 6acb7...f6d Jeg bor ikke i Stavanger, men jeg pleier bare å spørre. Dersom det ikke står hund forbudt på døra på butikker så tar jeg hunden på armen, finner betjeningen med én gang og spør pent om det går greit. Har aldri fått nei, mange synes bare det er koselig. Bærer hunden hele tiden mens jeg er i butikken for å unngå uhell av ulike slag, og da sier betjeningen ofte at det er baaare å sette han ned på gulvet. Hvis det er mindre gallerier du tenker på så ville jeg bare tatt en telefon på forhånd og spurt. Man kommer som regel langt med høflighet:) Anonymkode: f9e8c...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nyinnflyttet i Stavanger sentrum og er ensom og alene med en liten hund (som kan tas under armen hvis jeg må). Lurer på om det er noen flere steder i sentrum enn uteservering man kan ta med hunden på? Har stor respekt for mattilsynets regler og generelle regler rundt hundehold, så jeg vil bare høre om dere har noen tips jeg ikke har tenkt på selv til hvordan jeg kan integrere hundelivet med bylivet til nå har jeg uteservering, kjøpe kaffe eller mat fra bod og sitte på en benk, vandre rundt i gatene, men tør foreløpig ikke spør om å ta henne under armen inn i butikker eller kunstutstillinger. Det blir hyggelige men lite produktive dager, med andre ord er det noen steder hvor hundeeiere ofte samles i gåavstand fra sentrum? Og er hund under armen godtatt på noen kunstutstillinger? Hun har forresten separasjonsangst som jeg nå får eksperthjelp til, men det blir en lang prosess fram til hun kan være alene hjemme, så jeg må være litt kreativ i begynnelsen - dessuten er det jo hyggelig å ha henne med på ting så sant det er godt mottatt der jeg går Anonymkode: 6acb7...f6d Jeg driver et kunstgalleri, og hos oss er hunder "under armen" velkommen. Også hunder som går selv - så lenge de ikke er for store og så lenge eier har kontroll og kort bånd. Anonymkode: 35f6f...6fc 2
Majott Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver et kunstgalleri, og hos oss er hunder "under armen" velkommen. Også hunder som går selv - så lenge de ikke er for store og så lenge eier har kontroll og kort bånd. Anonymkode: 35f6f...6fc Ga deg et pluss fordi du også inkluderer hunder som går selv. Men hva er for stort selv om hunden går ved siden av eier? Jeg har hunder på 40 kilo, som går pent ved siden av meg, og ikke utagerer på noen måte. De oppfører seg bra, er vant til å være rolige i alle omgivelser. Så de merkes ikke av noen på negativ måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå