AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Er det forskjell på Norwegian og SAS? Vi er et par stk som skal ut på reise sammen men jeg er litt nervøs pga størrelse på flysete i om at jeg er litt stor. Er lenge siden jeg sist var ute på fly så lurte derfor. Har noen selv eller kjenner andre som har opplevd det som ubehagelig? Noen råd, om det skulle bli trangt? Anonymkode: dc1b3...5dd
altflyter Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Nå vet ikke jeg hvor stor du er, men et alternativ kan jo være å kjøpe to flyseter? det enkleste er nok å ringe flyselskapet og spørre
Kjetil E Skrevet 10. april 2018 #3 Skrevet 10. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det forskjell på Norwegian og SAS? Vi er et par stk som skal ut på reise sammen men jeg er litt nervøs pga størrelse på flysete i om at jeg er litt stor. Er lenge siden jeg sist var ute på fly så lurte derfor. Har noen selv eller kjenner andre som har opplevd det som ubehagelig? Noen råd, om det skulle bli trangt? Anonymkode: dc1b3...5dd Hvis det er innen norge eller innen Europa er setene ganske standard like. Skal dere til USA eller Asia kan dere vurdere SAS + eller Norwegian premium som gir bedre seter. Men er det innen Norge eller Europa så er det et lite triks, reiser dere med Norwegian så velg sete ABC på rad 1 til 15. Da disse radene har bedre avstand til setet forran enn de andre radene ombord.
annebanane Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 De har vel et ca mål på nettsidene? Jeg er stor og flyr jevnlig, men går greitt ned i setene hos begge. Merker liten forskjell på bredden. De har også setebelteforlenger hos alle flyselskap om lengden på det er av bekymring. Et tips om du faktisk er ganske stor og bred rundt hoftene som meg er å velge de bakerste setene om du booker hos SAS. De har ofte ryggjusterings-knappen på innsiden av setearmen, så jeg er raskt borti den med uhell om jeg justerer meg. På bakerste rad slipper en å tenke på at ryggen plutselig kan fly avgårde om en justerer kroppen
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Ikke sitt på rad 1. Der er det ofte «plater» mellom setene, slik at det blir trangere. Widerøe har ofte smale seter. Norwegian og SAS er litt varierende etter flytype. På lengre flyturer er vel løsninga businessklasse Anonymkode: 4e022...5d4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Jeg syns Norwegian jevnt over har litt bedre plass enn SAS på de nyere flyene sine, men forskjellen er minimal. Unntaket er Dreamliner «bak gardina», hvor det er omtrent like trangt som på Sydenflyene for 20 år siden. Anonymkode: 16a55...fbc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå