Brunhilde Skrevet 20. februar 2005 #1 Skrevet 20. februar 2005 Hva kan man gjøre med bikkjer som står i hundegård og bjeffer mesteparten (hele) dagen? De bjeffer når noen går forbi og siden huset ligger ved veien går jo noen forbi stort sett hele tiden... Eneste pluss er at hundene har byttet plass med kattene som pleide å være i hundegården, men kattene bjeffer ihvertfall ikke!
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2005 #2 Skrevet 20. februar 2005 Kan det være at den kjeder seg? vist den står der hele dagen tenker jeg... får hunden nok mental stimulanse (hjernetrim) eller er det vaktinstinktet som tar overhånd? Er det typisk for rasen? Står hundegården vet enden eller ingangen til eiendommen eller huset? (vaktinstinkt; å jeg må passe på peviret mitt) Bare noen taker fra et febersjuk surrehue
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #3 Skrevet 20. februar 2005 Hva kan man gjøre med bikkjer som står i hundegård og bjeffer mesteparten (hele) dagen? Svar: Du har bikkjene inne. Ella
Brunhilde Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2005 Jeg likte godt Ella sitt svar. Problemet er at disse to hundene, to schæfere, ser ut til å få lite mosjon. Den ene har hd og har problemer med å gå, den andre får sikkert et par turer om dagen. Det andre problemet er at jeg ikke er på talefot med den naboen som har hundene og ønsker et tips til hvordan jeg kan få en slutt på bråket. Det ER ikke gøy å bli vekket av naboens hund klokka 7 en søndag morgen, spesielt ikke når min egen hund sover til mellom 10 og 11!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #5 Skrevet 20. februar 2005 Æsj, vi har to bjeffende hunder i veien ved parken. De bjeffer dagen lang og jeg synes så innmari synd på dem. Eierne er visstnok eldre, så disse hundene står og varsler konstant. Glad jeg ikke er naboen deres. Har ingen råd, bare medfølelse.
Brunhilde Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2005 Har ingen råd' date=' bare medfølelse.[/quote'] Medfølelse duger også! Skal ta en telefon til utleieren i dag, de leier-vi eier, og be om hjelp, ikke at jeg tror det vil hjelpe, men det er verd et forsøk.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #8 Skrevet 21. februar 2005 Det var jeg, Ella, som skrev siste innlegg. Hilsen Ella
Brunhilde Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2005 Jeg ringte politiet i dag, og hundepatruljen kunne fortelle at den nye hundeloven sier at "ingen må holde hund slik at den er til generell sjenanse" - eller noe sånt. De mente jeg skulle vise til denne når jeg snakker med huseier. Hadde bare den feige dritten ringt meg opp igjen! Ja, ja, takk for omtanke fra dere her inne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå