Gå til innhold

Erfaring med lavkarbo? Hvor mye gikk du ned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har sett noen episoder med Berit Nordstrand? Er det lavkarbo hun driver med? 

Kan man gå ned i vekt? Hvor mye?

Og hva kan man spise til frokost og lunsj som erstatter brød, frokostblandinger og yoghurt?

er dermt ikke egentlig til syvende og sist antall kalorier som gjelder?

Anonymkode: 35ac5...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har sett noen episoder(?) så vet du mer om Berit Nordstrand enn jeg gjør.

Du kan gå ned i vekt, og det er både mulig og sunt å gå ned så man får en normal BMI.

Du kan spise hva du vil til alle måltider. Hvis du ikke vil spise brød, frokostblandinger og yoghurt, spiser du noe annet.

Kalorier inn - ut er det som til syvende og sist gjelder for vektregulering.

Glemte spørsmål i overskriften. Jeg gikk ned 25 kilo på et år med moderat lavkarbo (ca 100g per dag).

Endret av Pringle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ned 7 kilo på 14 dager, men da var maksgrensen min på 20g per dag. Du kan gå ned veldig mye i vekt, men det kan fort bli vanskelig å holde vekten om du ikke fortsetter dietten. 

Det finnes mye en kan bruke som erstatning til brød, foreksempel cloud bread ( https://coop.no/extra/mat--trender/lavkarbo-brod-cloud-bread/) og fathead ( https://howtothisandthat.com/keto-fathead-rolls/)

Anonymkode: a8b77...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Berit Nordstrand driver ikke med lavkarbo

Jeg gikk ned 30 kilo på 1 år med streng lavkarbo. Så gikk jeg opp 20 kilo igjen til tross for enda strengere lavkarbo. 

Nå har jeg gått over til et kosthold med mer karbo minus ris, sukker, brød, men karbo gjennom grønnsaker, spelt og unner meg mer. Trener mer og har et mer avslappet forhold til mat. Går litt ned, men veldig sakte. Tror uansett det er bedre for kroppen

Anonymkode: 0c2e0...663

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte på lavkarbo ved nyttår. Men ikke streng. Ligger på 50-100(stort sett rundt 70, sjelden 100) karbo om dagen. Skal ikke ned mer enn 10 kg, og er litt over halvveis nå, så går ikke fort, men det er ikke et mål heller. Satser på at jeg holder vekta i ettertid når jeg ikke raser nedover., skjønt fullkarbo kan jeg nok aldri spise igjen, da kommer nok kiloene tilbake, men håper å kunne øke noe på karboinntaket når vektmålet er nådd 

Det meste av mine kilo ligger rundt magen og det er hovedsaklig de jeg mister nå. Gått ned 13-15 cm i livvidde.

Jeg har brukt lang tid på å bestemme meg for å begynne på lavkarbo, var redd det ville bli vanskelig å forsake så mye. Men det har gått veldig fint. det som gjør at jeg klarer meg er nok hovedsaklig det at jeg ikke er sulten. Jeg spiser Ingers lavkarbobrød til frokost og to skiver, samt egg, litt skinke, majones el hjemmelaget italiensk salat, og litt annet grønt,  holder meg mett i mange timer. Blodsukkeret er også stabilt, så jeg går ikke med sug etter noe å spise.

Syns det går veldig greit å holde seg unna poter, ris og brød til middag. Lager meg mange gode alternativer med andre grønnsaker.

Trener inntil videre ingenting, teller heller ikke kalorier.

Anonymkode: 88d24...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...