Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muligheten til å få intervju med et shipping-firma, men er litt i tvil. Jobben virker spennende, men de tilbyr meg mye dårligere lønn enn jeg har i dag. Også har jeg hørt det er veldig konservativt miljø, stemmer dette? Min mor sier også det er mye sexpress og voldtekter i shipping. Men jeg vet ikke, derfor jeg spør her :) 

Anonymkode: 05581...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ka slag shipping stilling? Jobber selv på båt, har aldri oppleves liknede eller høyrt om dette.. jobber riktig nok i norskt rederie, hadde vert meir skeptisk til enkelt flaggstater. Kjenner og litt folk på kontor og internasjonale seiling, har aldri høyrt om liknede🤔

Skrevet
On 9.4.2018 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Jeg har muligheten til å få intervju med et shipping-firma, men er litt i tvil. Jobben virker spennende, men de tilbyr meg mye dårligere lønn enn jeg har i dag. Også har jeg hørt det er veldig konservativt miljø, stemmer dette? Min mor sier også det er mye sexpress og voldtekter i shipping. Men jeg vet ikke, derfor jeg spør her :) 

Hvis du får mye dårligere lønn enn du har i dag, er det vel ikke så mye å lure på.

Ja, det er et konservativt miljø med mye alkohol (annenhånds informasjon).

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, T-Rex skrev:

Hvis du får mye dårligere lønn enn du har i dag, er det vel ikke så mye å lure på.

Ja, det er et konservativt miljø med mye alkohol (annenhånds informasjon).

Nå sier de plutselig at de er villige til å forhandle om lønn, men jeg syns sånt er så kleint! Hvor mye kan jeg be om liksom? I min nåværende jobb har jeg 425K, det de tilbyr er 400K i årslønn. Dette gjelder da en kontorjobb. 

Mye drikking? Virkelig? 

Skrevet

Det jeg har blitt fortalt, av en person jeg stoler på, er at vedkommende byttet bransje, fordi det var så mye drikkepress i shippingmiljøet. Dette er noen år siden, da, så det kan jo ha endret seg.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, T-Rex skrev:

Det jeg har blitt fortalt, av en person jeg stoler på, er at vedkommende byttet bransje, fordi det var så mye drikkepress i shippingmiljøet. Dette er noen år siden, da, så det kan jo ha endret seg.

Virker rart. Får se på interrvjuet, hva slags kjemi jeg får der :) Men igjen, dette med lønn.. aner ikke hvor mye jeg kan be om. Sånt er så vanskelig! De sier jeg er en veldig god kandidat.

Skrevet

Jeg aner ikke noe om lønnsnivået, men synes du skal si at du forventer minst like god lønn som du har i dag. Hvis det er en jobb med mer ansvar enn den du har i dag, kan du godt kreve litt mer.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, T-Rex skrev:

Apropos det så studerer jeg økonomi og her er det et shippingsutvalg (forening) med svært god tilknytning til næringslivet. Jeg prøvde meg for en liten periode, men det var utrolig mye drikking (studentpub hver eneste torsdag + fester utenom) og fikk beskjed om at jeg var litt for kjedelig siden jeg hverken flørtet eller bydde på meg selv (les: kledde av meg) med de andre i foreningen eller styret. Trodde ikke at bransjen bar slik, men men... 

Anonymkode: 063e2...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...