Aurora Borealis Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Noen som har tips til litt kule sko det er mulig å bruke selv om man har plantar fascitt?! Elsker Converseskoene mine, men selv med innlegg så er sålen for flat for meg akkurat nå. Jeg er villig til å bruke cash på rett sko. Håper noen har erfaring og anbefalinger. Akkurat nå går jeg med joggesko hele tiden og jeg savner å gå med litt freshere sko på jobb/ute etc.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Litt vanskelig å svare på uten å vite hvilken stil du har, men finnes mye fint fra Ecco, Soft Walk osv. Jeg har også hatt Plantar Fascitt. Trodde aldri det skulle bli borte, men det gjorde faktisk det! Har løpt mye etter det uten at det harkommet tilbake, men er veldig var på følelsen og går alltid med gode sko. Lenge siden jeg har gått med hæler utenom spesielle anledninger. Anonymkode: b2464...cbb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 På enklere liv har dem noen sko som faktisk funker. Husker ikke hva dem heter da💨 Anonymkode: 15475...c70
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #4 Skrevet 10. april 2018 Anbefaler trykkbølgebehandling, det tok knekken på min plantar fascitt Behandlingen gjorde at jeg klarte å gå med vanlige sko uten problemer. I tillegg passet jeg på å gå på mykt underlag der det var mulig (eks gå på gresset ved siden av asfalten der det lar seg gjøre), og droppet jogging på asfalt en periode. Nå føler jeg meg ganske fin, men holder meg unna jogging på asfalt. Anonymkode: da59f...976
Aurora Borealis Skrevet 10. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2018 Tusen takk for gode tips! Når det gjelder stil så går jeg mye i svart, litt i skinnjakker, conversesko (når jeg ikke har PF), olabukser etc. Er primært på jakt etter noen sorte, høye sko eller eventuelt lave og kule. Ikke joggesko, men noe med god demping. Tar til meg tipsene om Ecco og Soft Walk. Går til kiropraktor og ser han tilbyr trykkbølgebehandling. Kanskje jeg skal teste det ut. Er det sabla vondt?!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Det er mange tips rundt omkring, men legen på sykehuset sa til meg at det bare er tiden som hjelper. Man prøver mange forskjellige ting, til slutt blir det bra og så tror man det siste man prøvde var det som gjorde utslaget, men egentlig var det bare tiden. 😉 Du kan evt. teste føttene dine for å se om du har behov for spesialsåler. Anonymkode: b2464...cbb
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #7 Skrevet 10. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er mange tips rundt omkring, men legen på sykehuset sa til meg at det bare er tiden som hjelper. Man prøver mange forskjellige ting, til slutt blir det bra og så tror man det siste man prøvde var det som gjorde utslaget, men egentlig var det bare tiden. 😉 Du kan evt. teste føttene dine for å se om du har behov for spesialsåler. Anonymkode: b2464...cbb Tja, men om skaden har skjedd f.eks. på grunn av stramme leggmuskler, så vil det jo mest sannsynlig hjelpe å løse opp i disse for ikke å forlenge skaden. Man vil jo forsøke å endre grunnen til at en skade har oppstått, ikke bare vente til den går over uten å gjøre noe. Jeg kjenner nå tendensen til PF hvis jeg ikke er flink til å tøye, så det ville jo være rart om det ikke hjalp å tøye hvis årsaken er stive leggmuskler også. Anonymkode: 58f51...633
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, men om skaden har skjedd f.eks. på grunn av stramme leggmuskler, så vil det jo mest sannsynlig hjelpe å løse opp i disse for ikke å forlenge skaden. Man vil jo forsøke å endre grunnen til at en skade har oppstått, ikke bare vente til den går over uten å gjøre noe. Jeg kjenner nå tendensen til PF hvis jeg ikke er flink til å tøye, så det ville jo være rart om det ikke hjalp å tøye hvis årsaken er stive leggmuskler også. Anonymkode: 58f51...633 Ja, det er sant. Kan være flere grunner enn føttene og behov for såle og det bør man finne ut av for å unngå at det kommer tilbake eller fortsatt belastning. Anonymkode: b2464...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #9 Skrevet 11. april 2018 Hører folk er fornøyde med de strømpene som holder leggen i strekk mens man sover. Jeg bruker mye tåhev og tøying av føtter og legger (pf er en bieffekt av en annen type fotplage på den andre foten). Har også spart føttene mye i vinter siden jeg mest har gått i slalåmstøvler og lite på beina. Det hjalp her. Men anbefaler ikke slalåmstøvler til hverdags 😂 Jeg har faktisk et par billige skoletter fra DNA som funker bedre enn de fleste sko jeg har (bortsett fra et par av joggeskoene). Tror man rett og slett bare må prøve seg frem. Anonymkode: 9ab5a...df3
Skeivskank Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 Scetchers har en del gode sko med memoryfoam, disse har kurert plantar fascitt hos meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå