Gå til innhold

Lager du hjemmelaget mat til hunden din? Oppskrift?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I såfall hva? Har du noen oppskrifter?? Hvor mye skal hunden ca ha av proteiner, fett, bein osv? Og kan man lage mat uten å tilsette oljer/vitaminer, eller er det vanskelig? Synes også å ha lest at hunder ikke trenger feks bein hver dag, men at de bør få gnage på dette x ganger i uken? At en sørger for at de får de næringstoffene de trenger i løpet av en uke. 

Legh gjerne ved linker, artikler eller anbefaling av bøker :) 

Anonymkode: cebc9...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager ikke hjemmelaget mat så ofte, men hun kan få kjøtt og fisk om vi har. Hvis jeg f.eks. skal koke fisk kan jeg koke litt ekstra til henne. Må være benfri fisk og lite salt. Hun pleier å få rått elgkjøtt av og til. Ellers kan jeg blande kokekraft (uten salt) fra kjøtt/fisk inn i tørrforet hennes.

Ellers har de mye bra på dyrebutikken man kan kjøpe. Ulike typer tyggebein, godbiter, vått for som er beregnet på hunder og hunders fordøyelsessystem..

Anonymkode: 85258...91a

AnonymBruker
Skrevet

Lake, ris og brokkoli. Selvsagt uten salt.

Anonymkode: f43d6...a06

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lake, ris og brokkoli. Selvsagt uten salt.

Ikke kjøtt? Kokt lake etter å Feks ha kokt kjøtt eller fisk? Mye næringsstoffer i det?

Vil ikke en del salt trekkes ut fra ingrediensene i vannet? 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke kjøtt? Kokt lake etter å Feks ha kokt kjøtt eller fisk? Mye næringsstoffer i det?

Vil ikke en del salt trekkes ut fra ingrediensene i vannet? 

Laks:) Jeg skrev feil.

Laks, ris, brokkoli.

Kylling, ris, brokkoli.

Noen ganger indrefilet, men det er laks hun elsker. En sjelden gang tunfisk (fersk).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare gir rått kjøtt/fisk og blander inn matrester eller rå frukt/grønnsaker som jeg kjører i food prosessor. Har ikke noen oppskrift eller forhold mellom ingrediensene egentlig. Hun får også bein og margbein, og jeg koker kraft på de beina som hun ikke tygger. Hun lever fint på det, og er nå 5 år gammel. Før kjæledyrmatprodusentene kom, var det jo ikke så komplisert å fore hunder og katter. De spiser det vi spiser + kjøtt da de er kjøttetere, og katter spiser mere kjøtt en hunder. Verre enn det er det egentlig ikke.

Anonymkode: e2a09...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...