Gå til innhold

Alarm til huset? Noen som har?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg vurderer å skaffe meg alarm til leiligheten men vet ikke om det bare er tull da jeg leier leilighet og bor i samme hus med 3 andre familier inkl husvert? Også i tett nabolag hvor naboene kan lett se til huset vårt og døren osv, er kun en vei inn til vårt hus og 5 andre eneboliger i et ganske fint område. Jeg er så paranoid, hater å bo alene og har nylig blitt alenemamma :( er 399 kr k mnd verdt det ?

Anonymkode: fb20d...c24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spart de pengene for å si det sånn. 

Anonymkode: daaaf...70c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har. Ikke fordi jeg er redd for tyveri av materielle ting, men fordi jeg er alenemamma og er redd for hva som vil skje oss dersom noen bryter seg inn når vi sover.

Anonymkode: b5fd4...356

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også alarm. Bor alene med barna og syns det er betryggende med skallalarm når vi sover og at røykvarslerne er koblet opp til en alarmsentral

Anonymkode: 9c27c...2ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også alarm. Bor alene med barna og syns det er betryggende med skallalarm når vi sover og at røykvarslerne er koblet opp til en alarmsentral

Akkurat samme her. Trygt å vite at det alltid er noen som følger med om noe skjer. Brannalarmen her har gått en gang (fordi jeg lagde pannekaker 🙈) og da ringt de fra alarmselskapet nesten før alarmen startet her.

Anonymkode: 1e034...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at alarmen går direkte til en alarmsentral. Men både ved innbrudd og Brann så må en venter dra til eiendommen for å sjekke før de ringer til brannvesenet eller politiet. Så det er litt falsk tryghet.  

Anonymkode: 438eb...cef

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke alarm, har to nysgjerrige pensjonist-naboer...

Anonymkode: 02531...eeb

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at alarmen går direkte til en alarmsentral. Men både ved innbrudd og Brann så må en venter dra til eiendommen for å sjekke før de ringer til brannvesenet eller politiet. Så det er litt falsk tryghet.  

falsk og falsk.. det kommer da noen og sjekker. Det er tross alt større sjanse å bli reddet ut enn hvis ingen kom og sjekket.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alarm, bor i rekkehus. Synes det er veldig betryggende da jeg ofte er alene da mannen er endel borte på jobb og det er fint ift hvis det skulle bli brann da hunden er hjemme alene. For meg er det verdt de pengene i måneden. 

Anonymkode: 35b42...a3a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

falsk og falsk.. det kommer da noen og sjekker. Det er tross alt større sjanse å bli reddet ut enn hvis ingen kom og sjekket.

Har du sjekket hvor langt det er fra deg til vaktsentralen, eller andre steder de har bilene sine, og ikke glem når det er mye trafikk. 

Naboen din/ en tilfeldig forbigående ser at det brenner lenge før alarmsentralen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alarm, bor i rekkehus. Synes det er veldig betryggende da jeg ofte er alene da mannen er endel borte på jobb og det er fint ift hvis det skulle bli brann da hunden er hjemme alene. For meg er det verdt de pengene i måneden. 

Anonymkode: 35b42...a3a

Huset ditt er brent ned før vaktsekskapet kommer frem. Vedder 1000 kr på at hvis det begynner p brenne hos deg så får en av naboene dine det med seg. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Huset ditt er brent ned før vaktsekskapet kommer frem. Vedder 1000 kr på at hvis det begynner p brenne hos deg så får en av naboene dine det med seg. 

Jeg bor i samme hus (enebolig ) som husvert og en annen familien , og har tilgang fra huset mitt til husvertet, tynne vegger så burde være ganske trygt? Nabo kan se rett inn dit jeg bor også ... :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket hvor langt det er fra deg til vaktsentralen, eller andre steder de har bilene sine, og ikke glem når det er mye trafikk. 

Naboen din/ en tilfeldig forbigående ser at det brenner lenge før alarmsentralen. 

ca. 5 minutter. Naboen ser ikke brannen når de er på hytte på fjellet. Og på andre siden av huset er det bare skog..

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Verisure, er veldig fornøyd. Har på skallsikringen om natten. Da vil ihvertfall jeg våkne om noen prøver å åpne en av dørene. 

Ang. brannalarm som går så kommer de om man ikke tar telefonen og da kontakter de brannvesenet også. Brannalarmen sier også hvilken sensor som brenner så de vet om det eks er i kjeller eller på et soverom. Så om brannalarmen går om natten og ingen tar telefonen så kommer brannvesenet fort. 

Anonymkode: bc321...1bd

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet her hvor ofte det faktisk skjer innbrudd i norge? Og om det er vanlig noen blir skadet da?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg vurderer å skaffe meg alarm til leiligheten men vet ikke om det bare er tull da jeg leier leilighet og bor i samme hus med 3 andre familier inkl husvert? Også i tett nabolag hvor naboene kan lett se til huset vårt og døren osv, er kun en vei inn til vårt hus og 5 andre eneboliger i et ganske fint område. Jeg er så paranoid, hater å bo alene og har nylig blitt alenemamma :( er 399 kr k mnd verdt det ?

Å instalere alarm koster langt mer enn månedsutgiftene. Innstalasjonen koster og imtillegg når du leier så skal du ha tillatelse fra eier før du instalerer alarm. 

Vi har ikke alarm, men tre barn så (barne-)alarmen går 24/7. 

Anonymkode: c19ca...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...