AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Del Skrevet 9. april 2018 Hei. Jeg jobber som økonomimedarbeider i en privat bedrift, veldig varierte oppgaver, regnskap fra A-Å + rapporteringer. Samarbeider med en til, som er hovedansvarlig for regnskapet. Men saken er at jeg gjør det meste av jobben da han ikke rekker å gjøre sine oppgaver og jeg må disse også. Så vet jeg det er stor lønnsforskjell mellom oss. Vet ikke hva som er vanlig lønn i en slik type jobb, men ligger rett under 400.000,- i året. Fint om andre kan fortelle sin lønn opp mot arbeidsoppgaver. Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aqua Skrevet 9. april 2018 #2 Del Skrevet 9. april 2018 Hva slags utdanning har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Del Skrevet 9. april 2018 bachelor i økonomi og administrasjon. Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Del Skrevet 9. april 2018 Utdannelse, privat eller offentlig næring, hvor mange år i jobben? Anonymkode: a6e66...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Del Skrevet 9. april 2018 Privat, vært i jobben i 2 år. Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aqua Skrevet 9. april 2018 #6 Del Skrevet 9. april 2018 Ok. Hvor lenge har du jobbet, er du nyutdannet? Siden du sier at en annen står ansvarlig, er kanskje den andre autorisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Del Skrevet 9. april 2018 Nei, han er ikke autorisert. Jeg synes dette er veldig urettferdig med tanke på lønnen og arbeidsoppgavene. Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aqua Skrevet 9. april 2018 #8 Del Skrevet 9. april 2018 Hvor stort hopp snakker vi fra deg til han da? Jeg lå likt som deg første 1,5 årene etter endt utdanning. Ved autorisasjon gikk jeg opp ca 50.000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Del Skrevet 9. april 2018 Det er snakk om 100000,- i forskjell. Å når jeg gjør meste parten av jobben blir vel ikke dette rett? Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Del Skrevet 9. april 2018 Det er klart at den som står som ansvarlig for regnskapet har mer betalt. Enn om du synes du gjør mye av det arbeidet også, så er det den andre som er ansvarlig, og blir dermed også betalt for det. Han har fått tillit til lederoppgaver/ansvarlig. Det er ikke du. En kan ikke si at det er urettferdig, da det belønnes å stå som ansvarlig. Du må sammenligne din lønn med de som har samme ansvarsområde og arbeidsoppgaver som deg. Tror nok du ligger ganske greit lønnsmessig om du ligger nært 400K Jeg hadde 520K som leder for regnskap med 3 ansatte på avdelingen. Anonymkode: a6e66...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #11 Del Skrevet 9. april 2018 Når han som er ansvarlig verken klarer å fordele arbeidsoppgaver eller gjøre jobben sin selv. Han trenger ofte veiledning og hjelp av meg. Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 9. april 2018 #12 Del Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når han som er ansvarlig verken klarer å fordele arbeidsoppgaver eller gjøre jobben sin selv. Han trenger ofte veiledning og hjelp av meg. Anonymkode: a93ef...a2e Skal du ha høyere lønn fordi du mener han gjør en dårlig jobb? Det vil dessverre nesten alltid være folk som tjener mer enn de burde, men det i seg selv betyr ikke at du tjener mindre enn du burde, uten at jeg skal avvise det. Du var vel klar over lønna da du ble ansatt? Om du vil ha høyere lønn bør du be om lønnssamtale med din leder, legge fram saklige argumenter for det. Helst unngå å snakke ned andre, men det kan selvsagt nevnes hva du mener du gjør, som går utover det du burde gjort. Om de ikke går med på det må du enten godta det eller prøve å finne en bedre betalt jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #13 Del Skrevet 9. april 2018 Det er irriterende, da jeg gjør hans oppgaver. Han blir lønnet for det. Men det jeg i grunn lurte på var lønn i forhold til arbeidsoppgaver hos andre 😊 Anonymkode: a93ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå