AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Jeg skal prøve å gå i 1 mnd uten å spise noe standard "godteri" som sjokolade, potetgull, boller, ol. Jeg vet at noe av det viktigste er å spise næringsrik og nok mat slik at man ikke blir sulten og får lyst på noe, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg uansett til å få veldig lyst på noe, særlig sjokolade. Hva kan jeg gjøre for å ikke inngi for impulsene mine når de kommer? Det hjelper ikke med noe annet søtt som feks banan. Anonymkode: 068e4...891
MizzBelle Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Drikk iskaldt vann, puss tennene, gå en tur, gjør husarbeid etc 1
Pringle Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Det er noe man bare bestemmer seg for. Mao ikke "prøve", men bare gjennomføre. Hvis det kjennes rimelig/meningsfylt/viktig, så er det ikke så vanskelig; hvis du føler at du går glipp av noe, er misunnelig på andre som "kan spise hva som helst", eller ikke helt ser poenget (feks når det ikke egentlig er noe poeng), er det vanskelig. Og hvis du tror at å spise næringsrik mat er nok til å ikke ha lyst på godteri, kan du få deg en overraskelse.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Det er ikke lett. Det er som med alle andre avhengigheter: du må bare være sterk. Men det er mulig. Selv jeg som er en svak sjel, og var veldig godteavhengig, klarte det for flere tiår siden. Og det har holdt. Jeg spiser kaker og godterier en sjelden gang nå (en gang i måneden, kanskje, helst sjeldnere), og det går bra. Det er veldig, veldig lenge siden jeg følte på noe godtesavn, unntatt når det er assosiasjoner som kan trigge det (sjelden). Men de første ukene er tøffe. Regelen for avhengighet er at du må avstå i minst ett år, helst halvannet. Så en måned holder ikke. Men kanskje du i løpet av den måneden finner ut at det egentlig er verdt det. Anonymkode: e751e...d9d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Just now, FactsOverFeelings said: Spis frukt. Hjelper litt. Anonymkode: e751e...d9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå