AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hei! Det har seg slik at jeg nå skal prøve å få kjøpt mitt første leilighet, men jeg er veldig usikker på hvilken bank jeg skal velge.. Jeg er student de neste 3-4 årene+jobb, så mine foreldre skal enten være medlånetaker eller stille seg som kausjonister. Jeg er bare ekstremt redd for å få avslag i en bank! Vet dere om noen banker som er litt fleksible og ikke så veldig strenge? Anonymkode: 083ec...941
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Ikke ta det personlig om du får avslag. Søk i alle banker du kan, og hvis du får ja i flere så velger du den med lavest rente. Anonymkode: 9e552...63b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Boligprisene kommer sannsynligvis til å stå stille i de årene du studerer. Så gi beng i å kjøpe, og vent til du har pengene klare. Anonymkode: 3c445...e63
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Avslag er ikke endelig og ikke farlig. Bestill en time i banken for å diskutere lån. Ta gjerne med foreldrene dine, slik at dere sammen kan finne ut av hvilke løsninger som passer best. Får du avslag kan du gå videre til neste bank. Det er uansett fint å få snakket med banken om hva man kan gjøre for å få det lånet du vil ha i boks. Er det for eksempel andre lån som må betales ned, inntekt som må opp eller egenkapitalen som må spares opp. Har foreldrene dine langvarige kundeforhold i en bank? Da ville jeg startet der. Bankene kan gi FÅ unntak fra regler om finansiering, men når de først skal gi et unntak så hjelper det å kunne vise til at man har vært god kunde en stund. Jeg fikk lån i den lokale sparebanken etter å ha prøvd alle de "store" bankene. Anonymkode: 413ec...a97 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Ts her. Takk for svar! Jeg skal være student i maaaange år fremover, å i den byen jeg skal flytte til er det mest gunstig å kjøpe, da prisene for å leie er helt sinnsyke. Får prøve meg i min lokale bank først og fremst, da mine foreldre har alle sine lån der, og jeg har mitt billån. Anonymkode: 083ec...941
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 På 9.4.2018 den 22.41, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svar! Jeg skal være student i maaaange år fremover, å i den byen jeg skal flytte til er det mest gunstig å kjøpe, da prisene for å leie er helt sinnsyke. Får prøve meg i min lokale bank først og fremst, da mine foreldre har alle sine lån der, og jeg har mitt billån. Anonymkode: 083ec...941 Bil er svindyrt og reduserer dine sjanser for å få boliglån, ettersom du da sitter igjen med mye mindre penger i mnd etter at bilen har fått sitt. Lån, forsikring, vedlikehold, drivstoff etc. Bil og barn er verstinger man kan ha når man skal søke boliglån. Anonymkode: fbcd3...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bil er svindyrt og reduserer dine sjanser for å få boliglån, ettersom du da sitter igjen med mye mindre penger i mnd etter at bilen har fått sitt. Lån, forsikring, vedlikehold, drivstoff etc. Bil og barn er verstinger man kan ha når man skal søke boliglån. Anonymkode: fbcd3...2e2 men med medlåntaker og eller kausjonist så går det sikkert fint. Jeg gjorde det samme som deg, TS. Mine foreldre kausjonerte for meg i Oslo for noen år siden og selv om markedet har droppet litt nå, så er har fremdeles boligen steget. Tull å leie i 3-4 år, hvis du kan eie. Vurder om du bør kjøpe aksje eller borettslagsleilighet hvis du tenker å flytte etter 3-4 år, da slipper du å tape så masse på nok. avgift. Anonymkode: bf657...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå