AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hva slags ting er det man kan dra til hudlege for? Hvor ille må det være? Jeg har hele nesa og kinnene fulle av sånne sebaceous filaments og det ser grusomt ut, men jeg vet ikke hva hudlege kan gjøre med det? Er veldig deprimert pga det ihvertfall, har aldri sett at noen andre (kvinner) har sånne så føler meg som den eneste..😣 Og går hudlege på frikortordningen? Anonymkode: 52853...9f8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Sebaceous filaments er helt vanlig, det er veldig lite en hudlege vil kunne gjøre med slike. Jeg er også kvinne, og jeg har nesa full. Anonymkode: 99973...47c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Kostnadene til hudlege går på frikortet når du har fått henvisning av fastlege. Anonymkode: 8161a...e46
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Kun når man har henvisning fra fastlege. Når det kommer til sebaceus filaments så har alle mennesker det. Det er noe mer synlig på de med fet hudtype enn på de med tørr hudtype, men en fordel med fet hudtype istedet for tørr er at man får rynker mye senere. Man må ikke tørke ut huden sin i håp om at det skal forsvinne, for det gjør det ikke. Sebaceus filaments går ikke an å fjerne, det et naturlig del av huden, men du føler kanskje at det bare er hos deg det er så synlig fordi du står helt oppi speilet å studerer dem, og vil naturligvis ikke se de på andre mennesker du ser huden til på avstand. Så på samme måten er det ingen andre som studerer dine porer heller og legger merke til de på din hud med mindre de står noen centimeter fra Det man kan gjøre en å sørge for å rense huden på vanlig vis hver dag så det ikke samler seg opp smuss i tillegg til det naturlige fettet (som ikke går an å fjerne og som skal være der) i porene/sebauceusglandsa, og det går også an å bruke en pore minimizing toner hver morgen som gjør at de trekker seg litt mer sammen. Ellers kan en primer legge et jevnt lag over sånn at det ikke synes, men husk at både primer og foundation tilfører smuss så da vil porene synes enda bedre enn utgangspunktet når du har tatt av sminken igjen. Anonymkode: 909fc...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå