AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Naboene mine fikk baby like etter nyttår, og den har skreket ganske mye siden den kom. Det er forsåvidt greit, jeg har selv valgt å bo i blokk, og har forståelse for at babyer lager lyd. Men den siste måneden har jeg ikke hørt et kvekk. Jeg har også lagt merke til at de har vinduet på rommet der babyen sover stående på vidt gap nesten døgnet rundt, og altandøren er også åpen slik at det jo må bli skikkelig gjennomtrekk. Har reagert en del på dette fordi det har vært skikkelig kaldt i det siste. Begynner å bli litt bekymret for ungen, men jeg har ikke barn selv og aner ikke om det er innafor å si noe eller hva. Er det farlig for babyer å sove i kulden? Ser at de er ute og triller med den, så jeg vet jo at ungen bor der fremdeles. Synes bare dette er skikkelig rart, og lurer på om dette er vanlig? :S Sover jo med åpent vindu selv, men det vinduet deres er jo vidåpent, selv på natta. Anonymkode: 518c8...66b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Høres normalt ut. Med mamma, pappa og baby på samme soverom blir det fort varmt. Snakker av erfaring, vi må også ha vinduet oppe. Baby sover i ull og har dundyne, går helt fint Anonymkode: 0c07b...5e5 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Kanskje babyen hadde kolikk eller noe annet som nå er bra igjen? Det er helt normalt å like å sove i et kjølig rom, det blir fort varmt når tre stykker skal dele et soverom. Hvordan vet du hvilket rom babyen sover på? Synes du er litt vel opptatt av naboene dine. Anonymkode: b03b4...e44 12
atropos Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Kanskje de har funnet ut at babyen sover best når den ligger i vogna ute og prøver å simulere det samme innendørs? Jeg ville ikke vært bekymra for dette. Foreldre forsøker det meste for å få babyen tilfreds 12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke bland deg Anonymkode: 438fe...317 #nordmann Anonymkode: c56d8...358 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Min første tanke er at babyen har hatt kolikk, men at det nå er borte. At vinduet er oppe kan jo være fordi de vil lufte eller at det er for varmt inne hos de(?) Anonymkode: e358b...7fc 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: #nordmann Anonymkode: c56d8...358 Anonymkode: 438fe...317 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Utrolig hvor mye andre legger seg borti hva andre gjør eller ikke gjør. omg Anonymkode: 8e29d...6ae 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 Barna mine sover ute til det er rundt 10-12 minus, så ja, babyer kan fint sove ute i kulden uten å sprekke av det. Og veldig mange sover best når det er litt kjølig. Tipper babyen har hatt kolikk eller slitt med magen, begge deler pleier ofte bli bedre etter tre måneder. Med mindre det faktisk er noe alvorlig som bekymrer deg, ikke bland deg, dette er ikke alvorlig. Anonymkode: bd483...da9 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 Vi holdt på slik med vår...Vinduer og dører åpne hver gang mini skulle sove, for at det skulle virke som vogna var ute 😂. Inne var det sovenekt ellers. Jeg husker at jeg var litt redd for hva naboer tenkte...men prøvde å overbevise meg selv om at folk er opptatt med sitt og ikke bekymrer seg for vår omsorgsevne. Tok feil der altså. Anonymkode: c20bb...35b 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboene mine fikk baby like etter nyttår, og den har skreket ganske mye siden den kom. Det er forsåvidt greit, jeg har selv valgt å bo i blokk, og har forståelse for at babyer lager lyd. Men den siste måneden har jeg ikke hørt et kvekk. Jeg har også lagt merke til at de har vinduet på rommet der babyen sover stående på vidt gap nesten døgnet rundt, og altandøren er også åpen slik at det jo må bli skikkelig gjennomtrekk. Har reagert en del på dette fordi det har vært skikkelig kaldt i det siste. Begynner å bli litt bekymret for ungen, men jeg har ikke barn selv og aner ikke om det er innafor å si noe eller hva. Er det farlig for babyer å sove i kulden? Ser at de er ute og triller med den, så jeg vet jo at ungen bor der fremdeles. Synes bare dette er skikkelig rart, og lurer på om dette er vanlig? :S Sover jo med åpent vindu selv, men det vinduet deres er jo vidåpent, selv på natta. Anonymkode: 518c8...66b Alle jeg kjenner med barn sover med vinduene åpne i soverommet. I barnehagen sover barn ute i vogner og senger. Anonymkode: 8d502...4bf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #13 Skrevet 10. april 2018 Jeg tenker at babyen kanskje kan ha falsk krupp, og at de derfor kjøler ned luften i leiligheten. Anonymkode: 42162...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Skrevet 10. april 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: #nordmann Anonymkode: c56d8...358 Eh nei, det er også veldig typisk amerikaner å ha samme holdning. Anonymkode: 7b32a...a2b 1
Hulderen Skrevet 10. april 2018 #15 Skrevet 10. april 2018 Jeg syns at det er veldig bra at du bryr deg og har omsorg for naboens baby, TS! Problemet i Norge er heller at fok bryr seg for lite enn for mye om andre. Nå har du fått mange gode svar, så du vet at du ikke lenger trenger å være bekymret for akkurat dette. Men fortsett med å ha omsorg for andre, ikke bry deg om de sure svarene du har fått. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #16 Skrevet 10. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboene mine fikk baby like etter nyttår, og den har skreket ganske mye siden den kom. Det er forsåvidt greit, jeg har selv valgt å bo i blokk, og har forståelse for at babyer lager lyd. Men den siste måneden har jeg ikke hørt et kvekk. Jeg har også lagt merke til at de har vinduet på rommet der babyen sover stående på vidt gap nesten døgnet rundt, og altandøren er også åpen slik at det jo må bli skikkelig gjennomtrekk. Har reagert en del på dette fordi det har vært skikkelig kaldt i det siste. Begynner å bli litt bekymret for ungen, men jeg har ikke barn selv og aner ikke om det er innafor å si noe eller hva. Er det farlig for babyer å sove i kulden? Ser at de er ute og triller med den, så jeg vet jo at ungen bor der fremdeles. Synes bare dette er skikkelig rart, og lurer på om dette er vanlig? :S Sover jo med åpent vindu selv, men det vinduet deres er jo vidåpent, selv på natta. Anonymkode: 518c8...66b Kanskje babyen har falsk krupp. Da hjelper det med kald luft. Ellers sover også babyer bedre ute. Kanskje dette er det eneste som får baby til å sove. Gråter babyen konstant, gjør man virkelig alt! Anonymkode: 90ced...04d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå