AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hvilke konsekvenser kan man få av at man har vært innlagt på psykiatrisk? Snakket med en venn av meg som sa at "man vil ikke ha mye bull på papirene, det kan ødelegge for deg". Orket ikke ha den samtalen med han akkurat da så spurte ikke hvordan han mente det kunne ødelegge for meg. Jeg sliter som dere sikker skjønner psykisk og har vært innlagt mange ganger og har egentlig ikke tenkt over at det kan få noen konsekvenser eller ødelegge for meg på noen måte. Anonymkode: 744a0...9ef
Gjest aell Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Det står kun i sykehusjournalen din, og hos fastlegen. Kun helsepersonell som jobber med deg har tilgang til denne journalen. Det vil derfor ikke få andre konsekvenser enn at leger/sykepleiere vet at du har/har hatt relativt store psykiske vansker.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Det får jo ingen konsekvenser for deg bortsett fra at du får mulighet til å bli frisk. Men selvfølgelig har du rus diagnose feks og skal ha barn senere kan det være du blir litt ekstra fulgt med, litt mer oppfølging for å se at du er skikket til å ha barn boende hos deg Anonymkode: c9c72...a53 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Ingen med mindre du vil jobbe som lege, psykolog, politi eller brannmann Anonymkode: b915a...e27 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Man trenger ikke å dele slike ting med folk. Det er ikke nødvendig. Ikke til venner heller. Det er din business. Ikke skriv det i jobbsøknader, osv. Anonymkode: 6f1f3...20a 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Det vil få konsekvenser i yrker der du må ha legeattest på at du har god psykisk helse. I tillegg vil du kunne få problemer med å bli godkjent for å skulle adoptere hvis det skulle bli aktuelt Anonymkode: 08f95...0f7 3
Gjest aell Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen med mindre du vil jobbe som lege, psykolog, politi eller brannmann Anonymkode: b915a...e27 Det er ikke noe problem som lege eller psykolog. Flere leger og psykologer har eller har tidligere hatt psykiske lidelser. Man må ikke vise journal e.l ved oppstart på slike studier, eller til arbeidsgiver. Vennligst ikke svar såpass bastant på noe du faktisk ikke vet særlig mye om. Endret 9. april 2018 av aell Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Det kan få konsekvenser i forhold til det å få barn. Anonymkode: bb246...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Hvis du velger å anmelde en voldtekt f.eks og det blir rettssak, kan det svekke troverdigheten din som offer. Tragisk, men sant. Anonymkode: 22902...59d 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 Hovedsaklig to konsekvenser; du har vanskeligere for å få sikkerhetsklarering ve behov, og dersom du forsøker å tegne f.eks uføreforsikring kan du ganske sikkert glemme det om du har vært innlagt på psyk. Anonymkode: 2df86...78f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke konsekvenser kan man få av at man har vært innlagt på psykiatrisk? Snakket med en venn av meg som sa at "man vil ikke ha mye bull på papirene, det kan ødelegge for deg". Orket ikke ha den samtalen med han akkurat da så spurte ikke hvordan han mente det kunne ødelegge for meg. Jeg sliter som dere sikker skjønner psykisk og har vært innlagt mange ganger og har egentlig ikke tenkt over at det kan få noen konsekvenser eller ødelegge for meg på noen måte. Anonymkode: 744a0...9ef Blir du utsatt for en ulykke eller en skade så vil du måtte fremlegge alle helseopplysninger. Også journal fra psykiatrisk avdeling. Da vil det bli spekulert i fra motparten om skaden din har sammenheng med det psykiske og at du dermed ikke har rett på noen erstatning. Finnes et gammelt Brennpunktprogram på en slik sak. Den omhandler Britt Hendrickson som hadde fått psykiatrisk behandling og diagnose for så mange år senere bli påkjørt av en bil og der forsikringsutbetaling for skaden ble satt til kroner null. Finnes nok flere slike saker men de fleste unngår å prosedere sakene sine i media. Anonymkode: 32cce...73f 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan få konsekvenser i forhold til det å få barn. Anonymkode: bb246...3ce Hvordan kan det få konsekvenser i forhold til det å få barn? Ved at barnevernet ikke mener at man kan ta tilstrekkelig vare på barnet, eller? Anonymkode: 744a0...9ef
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 Dersom du har vært innlagt i hytt og pine vil det kunne få konsekvenser den dagen du velger å få barn. Barnevernet blir garantert komme inn i bildet. Anonymkode: 56bad...526 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #14 Skrevet 9. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hovedsaklig to konsekvenser; du har vanskeligere for å få sikkerhetsklarering ve behov, og dersom du forsøker å tegne f.eks uføreforsikring kan du ganske sikkert glemme det om du har vært innlagt på psyk. Anonymkode: 2df86...78f Man kan helt fint få uføreforsikring selv om man har nåværende diagnoser! Men om man har diagnose på for eksempel psykisk sykdom vil det være forbehold om akkurat disse diagnosene i forsikringen. Anonymkode: f1d28...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 Det kommer også an på hvorfor du er blitt innlagt og hvordan du har det i dag. Om du ikke fikk noen store diagnoser og er frisk i dag så spiller det ingen rolle. Anonymkode: b8c89...cea
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 Jeg har vært innlagt mange ganger og har foreløpig ikke merket noen "konsekvenser" av det. Det er jo bare helsepersonell som har tilgang til disse opplysningene og ikke akkurat noe du opplyser om i en jobbsøknad liksom. Angående jobb så vet jeg ikke hvilke krav som stilles til f.eks piloter, der ville man kanskje slitt med å få innpass uten at jeg kan si noe for sikkert. Når det gjelder barn så kommer det helt an på hva du har slitt med og alvorlighetsgrad. Jeg kjenner flere som har vært masse innlagt på psykiatrisk tidligere som har fått barn uten at barnevernet har vært involvert overhodet. Å ha en psykisk lidelse er ikke synonymt med at man ikke evner å være mor eller far. Jeg har ikke barn selv, men føler meg ganske trygg på at min historie med innleggelser og langvarig behandling på psykiatrisk poliklinikk ikke ville blitt et problem i forhold til barnevernet. Anonymkode: a9b78...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har vært innlagt i hytt og pine vil det kunne få konsekvenser den dagen du velger å få barn. Barnevernet blir garantert komme inn i bildet. Anonymkode: 56bad...526 Det der er bare tull! Jeg har tre barn og har vært masse innlagt på psyk etter de ble født. Behandlere spør jo litt om dem selvsagt, men barna har jo en far som er frisk. Aldri vært snakk om barnevern. Anonymkode: 0b273...225 8
Elán Skrevet 9. april 2018 #18 Skrevet 9. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har vært innlagt i hytt og pine vil det kunne få konsekvenser den dagen du velger å få barn. Barnevernet blir garantert komme inn i bildet. Anonymkode: 56bad...526 Tull! Det er ingen garanti på det! Min mor er veldig mentalt ustabil, har vært inn og ut av psykiatrien, jeg har hatt folk kontakte barnevernet og i tenårene mine ba jeg helsesøster på skolen om å flytte til en annen familie. Ikke en dritt ble gjort! Livet mitt hadde vært helt annerledes om dette hadde skjedd. Jeg er også i psykiatrien (har ikke vært innlagt ennå), og barnevernet er kun i bildet fordi jeg selv ba om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #19 Skrevet 9. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan helt fint få uføreforsikring selv om man har nåværende diagnoser! Men om man har diagnose på for eksempel psykisk sykdom vil det være forbehold om akkurat disse diagnosene i forsikringen. Anonymkode: f1d28...c1a Jeg fikk avslag på uføreforsikring fordi jeg har hatt PTSD og vært innlagt. Anonymkode: 22902...59d 1
Skadeskutt Skrevet 10. april 2018 #20 Skrevet 10. april 2018 Bortsett fra mulig avslag på forsikring så skal det ikke føre til noen konsekvenser annet enn at du forhåpentligvis har fått hjelp. Har siden desember 16 vært innlagt til sammen ca 12 måneder. Men hvis jeg en dag blir frisk nok til å jobbe så skal ikke det ha konsekvenser for å få jobb. Det er jo taushetsbelagt informasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå