Gå til innhold

Blir oppringt av utenlandske numre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min har de siste dagene blitt oppringt av en del utenlandske numre, spesielt fra London. Når han tar telefonen, sier de ingenting og legger på. Noen som har blitt oppringt av de samme? Jeg tenker at det er svindlere, men hvorfor ringer de og legger på da? Er det ikke helst slik at de ringer noen ring og legger på akkurat før personen får tatt telefonen slik at personen må ringe opp igjen? Numrene er:

+44 20 3773 1495 (London)

+ (647) 940-8012 (Canada)

+91 91-09-2 (India)

+44 20 3233 3970 (London) 

+44 20 3053 9069 (London)

+44 20 3346 9046 (London)

+44 20 3695 3662 (London) 

Anonymkode: cad49...57a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De ringer mange på en gang.

Anonymkode: 2f55f...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok "Microsoft" som ringer for å fortelle om "vinduene" dine

Anonymkode: 6e5b1...73c

Skrevet

Blir oppringt av de samme, mannen også. spam/svindel, bare å blokkere nr. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva får de ut av det om man tar telefonen?

TS

Skrevet

De vil at du ringer tilbake. Søk det opp, vært mye saker om dette de siste årene. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Er man dum nok, kan de hacke pc'en din og stjele personopplysninger.

Trodde alle visste dette nå 

https://www.forbrukertilsynet.no/microsoft-svindel

Gjest Solstråletårer
Skrevet

De vil at du ringer opp. Da tjener de kr. Og de kan kapre nr ditt til å bruke det til svindel videre.  Beste er ikke svar . Ikke ring tilbake og blokk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar. 

Anonymkode: 981e1...e6f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Solstråletårer skrev:

De vil at du ringer opp. Da tjener de kr. Og de kan kapre nr ditt til å bruke det til svindel videre.  Beste er ikke svar . Ikke ring tilbake og blokk. 

Jeg har ringt opp ved et tilfelle, da det var et norsk nummer. Jeg ventet en telefon hvor jeg ikke visste nummeret og det var et norsk nummer som ringte meg. Jeg fikk ikke tatt den så ringte opp men da var det bare opptatt. Blokkerte senere da. 😨

Anonymkode: e04a8...c98

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg fikk flere slike telefoner i påsken. De ringte fra flere numre, alle helt vanlige norske mobilnumre. Men personen som ringte snakket engelsk med tydelig sørøstasiatisk (kinesisk eller noe) aksent, og skulle fortelle meg at det var et "problem with your computer". Jeg bare la på og blokkerte, det bør du også gjøre. Sånne folk er ute etter dine personopplysninger for å svindle deg på en eller annen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Sjæl, jeg avbryter anropet og blokkerer nummeret. De har ikke ringt på over èn uke nå. Men de var jævlig ivrige i flere uker. De ringte fra, London, Canada, Stockholm, Afrika, Marokko.

Anonymkode: 2060a...aae

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Om du svarer er det ikke farlig. Men om du derimot begynner å gjøre det de ber deg, på PC'n, da er du ille ute. Har du derimot Mac får de ikke gjort noe :) 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Følger du med i verden? De bruker stemmegjenkjenning derfor har både Telenor, Forbrukerombudet og politet gått ut og bedt folk om å ikke svare på disse og andre ukjente anrop. Du bør varsle teleoperatøren før du få en en mega regning.

Anonymkode: 533db...5b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tdm900 skrev:

Om du svarer er det ikke farlig. Men om du derimot begynner å gjøre det de ber deg, på PC'n, da er du ille ute. Har du derimot Mac får de ikke gjort noe :) 

Det er jo gøy å kødde med dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...