Gå til innhold

Ønsker seg interiør til babyshower

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kall meg gjerne gammeldags, men jeg syntes det er så merkelig. Det blir liksom for dumt 😅 

har ei venninne, som skal ha baby shower i morgen. Hun slang ut en ønskeliste på fb gruppen hvor intet mindre enn 1 ting på den listen var baby relatert, resten var bare interiør altså typ lysestaker, sengeteppe (ikke til baby eller barn), lampe og middags servise. Er ikke det rart? Etter Min mening har man babyshower for og få gaver til nettopp baby, ting baby trenger og ikke til mor som vil ha ny interiør. 

Det er andre gang jeg opplever at noen ønsker seg interiør/andre ting som ikke er baby relatert. 

Hva er vanlig? 

Anonymkode: 1e3d1...f4f

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det vanlige er vel at baby shower er noe tull. Det venninnen din gjør er å drive med gavegrabbing.

Endret av O.G.
Gjest Cocosa
Skrevet

Det vanlige er at mor blir overrasket over et evt babyshower, og at man ikke kan komme med gaveønsker. Jeg hadde skaffet henne en bleiebøtte 🙄

Skrevet

Hele konseptet babyshower er bare tull.
Hyggelig å møtes alle venninner, men å ta alle amerikanske tradisjoner hit....

Har forresten aldri hørt om at noen har kommet med interiørønsker. 
Vet at det ikke er en overraskelse for alle heller. Og at ønsker da har vært til babyting.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanvittig hvor grådige og frekke mange begynner å bli. 

Anonymkode: 4958e...1b8

• Liker 8
Skrevet

Middagsservise faktisk!

• Liker 5
Skrevet

TS burde kanskje tenke over å sjekke denne venninnen humoristisk, fordi krevingen hennes kommer ikke til å stoppe her.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et sånt stativ til å ha sjampoflasker og slikt i. Det er jo en interiørting, og får du tak i et ekstra lite stativ får det kanskje plass i babydusjen. 

Anonymkode: effcd...fa1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Babyshower er latterlig.... Folk er så kravstore. Spyr hver gang jeg blir invitert. Har gitt klar beskjed om at jeg aldri ønsker meg og har heller aldri fått en... Takk

Anonymkode: 74a24...b92

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Babyshower er latterlig.... Folk er så kravstore. Spyr hver gang jeg blir invitert. Har gitt klar beskjed om at jeg aldri ønsker meg og har heller aldri fått en... Takk

Anonymkode: 74a24...b92

Jeg synes det er trivelig å bli invitert hvis det er en gjeng venninner som inviterer for en annen venninne, men jeg hadde aldri dratt hvis den gravide selv inviterte til babyshower og kom med ønskeliste slik som TS skisserer i HI.

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at hun ikke er gift( og gjerne ikke blir det heller pga samboer som mener giftemål er tull) og rett og slett benytter anledningen til å skaffe seg litt bryllupsgaver? 

Anonymkode: 64f45...dc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at hun ikke er gift( og gjerne ikke blir det heller pga samboer som mener giftemål er tull) og rett og slett benytter anledningen til å skaffe seg litt bryllupsgaver? 

Hun er gift 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er gift 

Ts 

Og har en høyere utdannelse så hun har nok av penger også, skjønner derfor ikke at hun ikke bare kan kjøpe det selv 😋 

ts 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er gift 

Ts 

Da er hun nok vant med og tar det som en selvfølge at venner og bekjente skal feire hennes valg her i livet.

AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Jeg hadde spurt i tråden om hun også kunne lagt ut babyrelaterte gaver. 

Anonymkode: d0ea1...04a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hun har nok totalt misforstått hele poenget med babyshower. Uansett om man liker det amerikanske opplegget eller ikke (jeg synes det er superteit), så er jo hele meningen at det er gaver til babyen det handler om. 

Jeg ville sagt i fra til henne. 

Anonymkode: 946bb...43e

• Liker 3
Skrevet

Er ikke vanlig at den blivende mor verken inviterer til babyshower selv, eller kommer med spesifikke ønsker. Merkelig. 

I den ene babyshoweren jeg var på spleiset vi på gavekort på Babyshop, i en annen hadde alle med en liten gave, en body o.l. 

• Liker 2
Skrevet

I alle dager! Aldri hørt om noen som legger ut ønsker til babyshower, med mindre de spesifikt blir spurt om det er noe spesielt de trenger/ønsker til baby. Og ihvertfall ikke hørt om noen som ønsker seg ikke baby relaterte ting. Middagsservise?! Nå lo jeg høyt, for ei skrulle!

• Liker 1
Skrevet

Av alle teite amerikanske greier som må dras til Norge er babydusj det teiteste. Venninnen din er frekk og kravstor og har misforstått poenget totalt. Det er jo meningen at hun eventuelt skal overraskes med en babydusj, ikke invitere til det selv.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Det vanlige er vel at baby shower er noe tull. Det venninnen din gjør er å drive med gavegrabbing.

Jeg kunne ikke vært mer enig!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...