Gå til innhold

Venninne som serveringshjelp i konfirmasjon - betaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når ei venninne hjalp til i en barnedåp vi hadde så kjøpte jeg en oppmerksomhet, kurv med vin, sjokolade og litt andre ting hun liker. Hun tilbydde seg frivillig, fikk mat og drikke og da en stor takk for hjelpen. Hadde jeg tilbudt meg å hjelpe hadde jeg aldri forventet betaling, men veldig kjekt å få en oppmerksomhet som takk for hjelpen. Kjøp noe du vet hun liker :) gavekort, vin, osv.. 

Anonymkode: 53864...7cb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om jeg hadde tilbydd meg å hjelpe til på en sånn dag, så hadde jeg blitt både brydd og flau om vertskapet insisterte på å betale meg for vennligheten min. Men en oppmerksomhet i form av vin/blomster/hyggelig takkekort fra konfirmanten, hadde jeg selvsagt satt stor pris på.

Anonymkode: 8c921...6bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun har konfirmant om noen år, er det jo fint om du kan tilby eg å hjelpe til da - slik er det i alle fall veldig vanlig å gjøre det der jeg kommer fra.

Når hun har tilbudt seg å hjelpe til synes jeg også blomster, vin og bra mat er veldig passende som takk for hjelpen. Da jeg også er blant dem som synes det er litt rart å skulle betale venner for slike tjenester når de tilbyr seg, og det handler ikke om å være smålig, men om at dette er slik man stiller opp for hverandre og dersom du plutselig betaler mye kan det være høyere terskel for henne for å ta i mot tilsvarende hjelp fra deg i fremtiden...

Slik flere andre har vært inne på, hadde det vært noe litt annet om det var du som hadde spurt om hjelp, og kanskje også dersom venninnen hadde spurt om sitt studerende barn kunne hjelpe til... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin og/eller blomster. I tillegg kan du tilby henne å spise den dagen, og invitere på resteselskap dagen etter. Og selvsagt tilbyr du deg å hjelpe henne når/hvis hun skal ha selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var invitert i barnedåp en gang, var fadder til og med. Da vi hadde satt oss til bords (bordkort og det hele) ble jeg bedt av dåpsbarnets mor om jeg kunne komme ut på kjøkkenet og delta i serveringen. Uff, det var kleint. Og jeg hadde kanskje ikke valgt bunad om jeg hadde visst... man skal hjelpe hverandre så klart, men det jevner seg ikke bestandig. Når vi skal ha konfirmasjon om noen år, skal vi leie et sted med full pakke. Jeg orker ikke styre den dagen, skal kun sitte og sole meg i glansen av å ha produsert en fantastisk konfirmant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt vil gi henne noe så er det fint med noe du vet at hun liker, f.eks. blomster, vin eller konfekt. Evt en større kurv med mer "dill-dall". Gavekort er også en fin ting. Du og konfirmanten kan be henne hjem til dere på middag eller ut på restaurant. Så kan dere spandere en god middag på henne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan ikke dere som foreldre servere da? Det er jo dere som er vertskap

Anonymkode: e3a02...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

under 6000NOK betyr det er skattefritt. bare en tilføyelse av trådene ovenfor. Hva ville du hatt om du skulle hjelpe noen i konfirmasjonen? tror neppe det er penger som hadde gjort deg glad, men en forskjønnelse. 

Anonymkode: fb70e...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg tilbyr en venninne med å hjelpe til med serveringshjelp/ nedvask / flytting/ barnepass m.m. forventer jeg ingenting annet enn takknemlighet og at vedkommende stiller opp for meg når det passer seg. Blomst eller vin er en hyggelig bonus. Skulle jeg fått betalt hadde jeg blitt flau og kviet meg for å be om en tjeneste i gjengjeld. Forventes det betaling da ?. Med de prisene som ble nevnt i denne tråden kan en likegodt hyre seg profesjonell hjelp og jeg syntes det er en uting at man skal ta seg betalt for å hjelpe familie og venner med mindre det f.eks er store prosjekter hvor pris er avtalt på forhånd. 

Anonymkode: 83c28...8c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...