AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Del Skrevet 9. april 2018 Har konfirmasjon for sønnen min snart. Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha noen serveringshjelp, siden vi ikke blir så mange, men så kom en venninne av meg og tilbød seg å hjelpe til, helt ut av det blå. Når jeg fikk tenkt litt på det, så kom jeg frem til at det jo vil være litt behagelig med hjelp, og derfor å kunne slappe litt mer av selv i selskapet. Derfor takket vi ja etter en stund. Det jeg blir litt usikker på nå, er hva vi skal tilby venninna mi for jobben. Kjenner jeg henne rett, så kommer hun til å si nei til å motta penger. Spørsmålet blir: skal vi presse på henne penger, i så fall hvor mye? Eller skal vi heller gi henne vin, blomst eller noe lignende? Anonymkode: 43e8c...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Del Skrevet 9. april 2018 Gi henne heller vin eller en blomst eller noe ja, som takk for hjelpen. Anonymkode: 5da6b...959 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. april 2018 #3 Del Skrevet 9. april 2018 Hvis hun nekter å ta i mot noe, og hun selv har konfirmant om ikke så mange år, kan du jo tilby deg å gjøre samme tjeneste i gjengjeld. Hvis det ikke er aktuelt: gi henne både blomster og vin Eller en annen gave som kan passe for akkurat henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Del Skrevet 9. april 2018 Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. april 2018 #5 Del Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae Fritt for å jobbe hos deg - helst på fulltid! Sånn ca 1000 kroner per time gir en solid årslønn 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Del Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae Du ville betalt opp mot 7500,- til ei dame som frivillig skal hjelpe til et par timer med å servere mat - spar meg for slike tulleinnlegg! Hvorfor gidder dere å bruke dagen deres på å skrive tull? Hun har tilbudt seg å hjelpe til, hun ønsker ikke penger. Da ville jeg gitt henne en fin gave som takk for hjelp, evt. en liten bukett med en symbolsk sum i en konvolutt. Jeg har flere ganger stilt opp frivillig for bekjente, og synes en oppmerksomhet etterpå er en fin ting, men jeg har aldri ønsket lønn for det. Det blir heller min gave til familien. Anonymkode: d8cae...2be 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Del Skrevet 9. april 2018 Har servert og hatt veninner til å servere. Vi har ikke betalt hverandre noe. Men man har jo fått mat og blitt bedt på kakelag dagen etter. Nå er det helt vanlig å be om/tilby seg hjelp i sånne anledninger der vi bor. Anonymkode: 83bc0...3c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Del Skrevet 9. april 2018 Ville nok ikke brukt en veninne til sånt nettopp pga sånne problemstillinger😆 Anonymkode: d5259...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 9. april 2018 #9 Del Skrevet 9. april 2018 Siden hun selv kom med tilbudet, så er det nok fordi hun ønsker å hjelpe til. Jeg hadde gitt en blomst eller noe som takk. Hadde du derimot spurt, så hadde saken stilt seg annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 9. april 2018 #10 Del Skrevet 9. april 2018 Vi hadde to venninner som hjalp til da vi hadde barnedåp. Vaske opp, sette på kaffe etc. Lett arbeid, all maten var ferdig. De fikk hver seg gavekort på kino nok til to billetter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 9. april 2018 #11 Del Skrevet 9. april 2018 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae For å rydde av bordet og sette på kaffen. Du tuller. Og ja, det er nok bare deg. Endret 9. april 2018 av Måbarefåsiat... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 9. april 2018 #12 Del Skrevet 9. april 2018 Synes noen hundre kroner, basert på hvor mange timer hun er der er en fin gave. Er jo ikke krav, men er hyggelig å få en liten oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #13 Del Skrevet 9. april 2018 Siden hun har meldt seg frivillig syns jeg det er greit å gi blomster eller vin - eller begge deler. Hvis du hadde bedt henne hjelpe til hadde det vært noe annet Anonymkode: 8c454...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #14 Del Skrevet 10. april 2018 Minst 2000 kr hvis det er mer enn 4 timer (inkl planlegging/organisering) Hvis det er mindre går det sikkert bra med en god vin og f.eks teaterbilletter eller lignende Anonymkode: 1d84c...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #15 Del Skrevet 10. april 2018 8 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: For å rydde av bordet og sette på kaffen. Du tuller. Og ja, det er nok bare deg. Hvis det KUN er det hun skal gjøre, så 500 og en god vin. Men hun skal vel dekke på, rigge opp maten, kanskje tørke bord, rulle sammen duker, rydde dekor osv også? Anonymkode: 1d84c...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #16 Del Skrevet 10. april 2018 Her får du svar fra alle ytterpunkt. En blomst eller en flaske vin er for gnitent. Enda mer gnitent er det å ikke gi noe. Hvor lenge skal hun være der? Hva ville det kostet deg å leie inn folk til samme jobben? Finn en gylden middelvei og legg deg akkurat der med hensyn til betaling. 2 500 kanskje for en heldags jobb? Og la konfirmantes far ta seg av betalingen siden det er din venninne. Da blander du ikke venninneforhold og penger. Gi henne påskjønnelsen i en liten konvolutt. Er hun vanskelig så har hun vel vipps? Anonymkode: 40909...04b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #17 Del Skrevet 10. april 2018 Hva med å be henne ut på lunsj som takk for hjelpen Hadde jeg tilbudt meg hadde jeg ikke forventet penger, men en oppmerksomhet som takk ville jeg satt pris på. Anonymkode: dced5...899 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 10. april 2018 #18 Del Skrevet 10. april 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae Oi, det var svært godt betalt! Kan godt hjelpe deg med servering engang du behøver hjelp altså Ts, hadde jeg tilbudt meg å hjulpet til på en konfirmasjon hadde jeg ikke forventet betaling. Men en flaske vin hadde blitt satt pris på. Kan alltids vært godt med et glass vin, med beina på bordet, etter en sånn dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. april 2018 #19 Del Skrevet 10. april 2018 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville personlig betalt mellom 5000 og 7500, men det er bare meg.... Jeg kjenner ikke venninnen din, så det kan for all del være hun tar seg til takke med en blomst eller noe sånt. Anonymkode: 1f179...1ae Tariffen er langtfra så høy Du kan få leie proffe servitører av meg, langt rimeligere Endret 10. april 2018 av Fru Uperfekt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 10. april 2018 #20 Del Skrevet 10. april 2018 Så lite rause med hverandre noen av dere må være! Vi venninnene hjelper hverandre og stiller opp for hverandre, det jevner seg ut etter hvert. I min krets har det aldri hvert snakk om betaling for en vennetjeneste, annet enn noen ganger en blomsterkvast eller en flaske vin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå