AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 "Ja du var jo så nysgjerrig og rampete!" "Se nå å få dressert den ungen!" I vår familie var og er nysjerrige og vitebegjærlige barn det verste for de voksne. Og juling og trusler ble brukt for å dressere barnet. Med veldig dårlig utfall. Lillesøster ble ufør og innlagt på nerveklinikk i en alder av 20. Hva er det med slike foreldre? Anonymkode: 3f75e...b43
Gjest O.G. Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Slike foreldre burde bli tatt fra barna sine.
Polly Ester Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Jeg er enig med O.G. Jeg syns at barn BØR være nysgjerrige, jeg. De bør stille spørsmål og finne ut av ting - og for å lære og komme seg videre så må man jo spørre. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Barn er jo nysgjerrige, det er sånn de lærer. Et barn som ikke er nysgjerrig på noe er bekymringsverdig. Å true eller kjefte på et nysgjerrig barn er jo helt hinsides. Da bør man lese litt om barns utvikling og oppdragelse. Anonymkode: fcb65...e92 2
Veslefrikk Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Det finnes ikke dårlige barn, bare dårlige foreldre! Og barn skal være nysgjerrige, det er jo sånn man lærer.
Gjest hind Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Også enig med OG. Nysgjerrighet er en av de beste trekkene mennesker kan ha. Det gir kunnskap og livsglede og bør aldri brytes ned.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Det er barn som ikke er nysgjerrige som ender opp som tafatte folk. Vi har brukt for dee også. Men nysgjerrige kommer noen vei. Gjerne hvis nysgjerrigheten fortsetter inn i voksen alder og man alltid har den. Anonymkode: 5a6f1...227
Minlillelykke Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Barn skal være nyskjerrige. Har to slike selv. 3 åringen stiller utallige rare spørsmål i løpet av dagen, slitsomt, men lærerikt for han. Det er en side jeg ikke ønsker å drepe ved barna mine. Barn som blir misshandlet pga nyskjerrighet bør få ett nytt hjem
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Barn skal være nyskjerrige.. Nyskjerrige ungdommer som ikke skjønner grensene for "spionering" derimot er usmakelig.. Anonymkode: 64dea...46c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #10 Skrevet 11. april 2018 På 09.04.2018 den 11.10, AnonymBruker skrev: "Ja du var jo så nysgjerrig og rampete!" "Se nå å få dressert den ungen!" I vår familie var og er nysjerrige og vitebegjærlige barn det verste for de voksne. Og juling og trusler ble brukt for å dressere barnet. Med veldig dårlig utfall. Lillesøster ble ufør og innlagt på nerveklinikk i en alder av 20. Hva er det med slike foreldre? Anonymkode: 3f75e...b43 Jøss! Nei, nysgjerrighet i form av å spørre og undre seg mye er da bare positivt tenker jeg. Nysgjerrighet i form av å snoke i skuffer og skap på besøk hos andre, er derimot ikke positivt. Anonymkode: ba33b...103 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #11 Skrevet 11. april 2018 Nysgjerrighet, som i, "hvorfor trekkes insekter mot lys, mamma?", er et tegn på at barnet tenker, reflekterer mye. Det er positivt. Lærer du barnet at du blir sint ved spørsmål så venner du av barnet med den naturlige nysgjerrigheten. Da vil barnet ikke utvikle seg like mye som barnet ellers har potensiale til. Det er bedre å svare, "hmh, det har jeg ikke tenkt på, det vet jeg faktisk ikke", enn å svare, "det har ikke du noe med". Anonymkode: 849d9...d11 2
Biloba Skrevet 11. april 2018 #12 Skrevet 11. april 2018 På 9.4.2018 den 11.10, AnonymBruker skrev: Hva er det med slike foreldre? Anonymkode: 3f75e...b43 De er late og egoistiske og vil være i fred og ikke "bli forstyrret". 1
stan Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, Biloba skrev: De er late og egoistiske og vil være i fred og ikke "bli forstyrret". Nå er det mange foreldre som ikke vil at ungene skal få lekser fordi det ødelegger fritiden. Snakk om å være makelig. 1
Biloba Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 1 minutt siden, stan skrev: Nå er det mange foreldre som ikke vil at ungene skal få lekser fordi det ødelegger fritiden. Snakk om å være makelig. Nja, det er både og, tror jeg. Vi hadde lekser fra dag 1, men jeg var 7 år og gikk på skole 3 dager i uken, året etter daglig, men bare drøyt halve dager. Nå er barna 6 (el 5,5) og har fulle dager med skole og dager. Det blir jo veldig lite igjen av korte ettermiddager før de yngre barneskoleelevene skal i seng.
Gjest Skogrose Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 Barn er født nysgjerrige. De er avhengige av nysgjerrighet for læring og derfor har naturen gjort det slik. Å møte såpass motstand for et naturlig instinkt kan være svært ødeleggende.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nysgjerrighet, som i, "hvorfor trekkes insekter mot lys, mamma?", er et tegn på at barnet tenker, reflekterer mye. Det er positivt. Lærer du barnet at du blir sint ved spørsmål så venner du av barnet med den naturlige nysgjerrigheten. Da vil barnet ikke utvikle seg like mye som barnet ellers har potensiale til. Det er bedre å svare, "hmh, det har jeg ikke tenkt på, det vet jeg faktisk ikke", enn å svare, "det har ikke du noe med". Anonymkode: 849d9...d11 Svares det 'det har ikke du noe med', så er det nok neppe slike spørsmål som ble stilt.... Heller 'Mamma, hva er koden til kredittkortet ditt'. Anonymkode: ba33b...103 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 Ingen barn er dårlige barn! Noen kan ha dårlig oppførsel, men det er jo noe annet. Som andre sier: nysgjerrighet er bra! Bortsett fra hvis de er frekke mot andre (forventer mer sosial kompetanse etterhvert som de er eldre). Har opplevd mange ganger at venner av barna stiller meg spørsmål som de burde ha latt være, graver i personlige ting for eksempel. Da kan jeg godt svare at jeg synes ikke det er fint å stille slike spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 ...eller en oppgave som skal utføres. ....Far røsker gjenstanden bort fra barnet og brøler: " NEI DU KAN IKKE KOM LA MEG GJØRE DET!!!!!!!! Omtrent daglig skjer dette. Mor sier: " Gjør nå slik og slik og slik, ikke si din far imot så blir han glad" Mantraet hjemme. Far måtte oppmuntres. Og hysj ikke opponer da blir far lei seg/ sint/ opprørt. Anonymkode: 3f75e...b43
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #19 Skrevet 11. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ...eller en oppgave som skal utføres. ....Far røsker gjenstanden bort fra barnet og brøler: " NEI DU KAN IKKE KOM LA MEG GJØRE DET!!!!!!!! Omtrent daglig skjer dette. Mor sier: " Gjør nå slik og slik og slik, ikke si din far imot så blir han glad" Mantraet hjemme. Far måtte oppmuntres. Og hysj ikke opponer da blir far lei seg/ sint/ opprørt. Anonymkode: 3f75e...b43 Er det din familie dette her? Og i nåtid eller fortid? Høres veldig merkelig ut...! Men hvis det ikke er din egen familie det er snakk om dette her, så kan det tenkes at du har et litt feilaktig bilde. Anonymkode: ba33b...103
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå