AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hei. Jeg er både mamma som har barn som har stemor men også er jeg selv en stemor, og jeg har lest litt frem og tilbake her inne men det er en felles nevner syntes jeg når det er snakk om innlegg hvor ordet stebarn kommer frem. Man skal ikke snakke til de, ( altså barna) for man er ikke moren deres. Man skal være en slave for de, for stakkars barna de har fått steforeldre. OSV....... Hvorfor er det sånn? Hos oss har det vært mye frem og tilbake, da jeg kom inn i livet til barna var de 11 og 13 år gamle, og det var et helvete i begynnelsen, men vi fant ut av det. Ja jeg har satt krav til de, ja jeg har den formeningen at siden vi kjøpte hus sammen så er det like mye mitt. Nå har den ene sønnen flyttet ut mens den andre fortsatt bor hjemme. Jeg kjenner at jeg noen ganger skulle ønske at jeg kunne trylle men det kan jeg ikke, og den krabaten ( la oss kalle han for det) som bor hos oss, han trodde at det var en selvfølge at jeg vasket og brettet klærna hans, helt til den dagen, jeg gav opp, jeg så at kleshaugen ble større og større på badet deres, mens vår ble mindre og mindre. Så ble dunken med klær fra deres bad flyttet ned, og inn til vårt bad, der vaskemaskinen står, men jeg nektet å røre den, ( vi snakket sammen mannen min og jeg) og det begynte å lukte fra dunken , jeg lot den ligge, og så en morgen kl 0530 da han skal på jobb hører jeg et hyl, da var det ikke flere rene boksere til han eller t-shorter. Han banna og skreik men vi sa at dette var noe han måtte stå inne for selv, han er voksen og han har hatt lang tid på seg. Han freste og fant frem de skittne klærna sine, som mesteparten måtte kastes pga mugg. Han endte med å ta på seg boxeren fra dagen før, reise ned å kjøpe nytt og så etter det.... volila, han vasker. Han må kjøpe sin egen mat, da han lot vårt ligge fremme, han spiser middag sammen med oss, men sliter enda med å rydde på kjøkkenet. Men hvorfor er det sånn at steforeldre er så uglesett her inne? Anonymkode: 6c503...478 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Det lurer jeg også på,er stemor selv og man må sette samme krav til både egne og ste barn.og stille like mye opp for de.Det er viktig at ste foreldre blir inkludert fra partneren det er til det beste for barna. Anonymkode: 0dcd0...3bb 6
Kontormus Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Fordi steforeldre har en tendens til å stille urimelige krav, og være opptatt av egne "rettigheter" og svært lite av barnas som har havnet i en slik situasjon pga foreldrenes valg. Jeg syns det er bra jeg 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 3 minutter siden, Kontormus skrev: Fordi steforeldre har en tendens til å stille urimelige krav, og være opptatt av egne "rettigheter" og svært lite av barnas som har havnet i en slik situasjon pga foreldrenes valg. Jeg syns det er bra jeg Herregud, en normal ste forelder bryr seg like mye om alle barna.Da må jo partneren være nøye med hvem h"n velger til ste forelder. Anonymkode: 0dcd0...3bb 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 31 minutter siden, Kontormus skrev: Fordi steforeldre har en tendens til å stille urimelige krav, og være opptatt av egne "rettigheter" og svært lite av barnas som har havnet i en slik situasjon pga foreldrenes valg. Jeg syns det er bra jeg dummeste jeg har hørt. hvor har du det fra? Anonymkode: 1b865...eda 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Det finnes mange flotte steforeldre, men mye av det som skrives her inne viser ikke det. Det går igjen misunnelse på at barna får oppmerksomheten til foreldren (ofte far), evig krangling og drittkasting om mor, de er ikke glad i stebarna sine (som de bor med) og dette avler dårlig oppførsel osv. Jeg er helt enig at man skal sette grenser for de barna man bor sammen med, enten biologiske eller stebarn. Men det må gjøres på en ordentlig måte. Og man må også vise glede til dem og at man er glad i dem, ellers så kan man ikke sette de samme kravene. Anonymkode: b8f8a...751 6
Gjest hind Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Det er sånn fordi kvinner er programmert til å sikre avkommet sitt. Ved å skambelegge kvinner som ikke underkaster seg stebarna kan man kontrollere dem.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes mange flotte steforeldre, men mye av det som skrives her inne viser ikke det. Det går igjen misunnelse på at barna får oppmerksomheten til foreldren (ofte far), evig krangling og drittkasting om mor, de er ikke glad i stebarna sine (som de bor med) og dette avler dårlig oppførsel osv. Jeg er helt enig at man skal sette grenser for de barna man bor sammen med, enten biologiske eller stebarn. Men det må gjøres på en ordentlig måte. Og man må også vise glede til dem og at man er glad i dem, ellers så kan man ikke sette de samme kravene. Anonymkode: b8f8a...751 Jeg skrev ett stemor innlegg her inne en gang.. Men mange(de fleste) misforsto det jeg skrev. De laget egne historier om meg og kverulerte på alt som ble skrevet... Samme hva jeg skrev og forklarte, så virket det som at de ikke ønsket å lese det, og det ble bare oversett.. Bare ett par lesere skjønte hva jeg mente og faktisk leste det jeg skrev, og de holdt seg til saken. En gang brukte jeg nesten samme problemstilling, men omtalte meg selv som mor.. Da fikk jeg så utrolig mye støtte. Jeg ble helt paff.. At så like problemstillinger kan ende opp med så forskjellige reaksjoner, kun fordi jeg byttet rolle.. Anonymkode: 665fa...af2 14
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Er ikke enig med TS. Det jeg ser når steforeldre her får litt hets, er at de ikke er så reflekterte over sin rolle. Mange steforeldre her får også støtte, når de er ydmyke og vil ha råd(og ikke bare snakke dritt om stebarna sine). Anonymkode: acb8e...ee0 3
Biloba Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: han trodde at det var en selvfølge at jeg vasket og brettet klærna hans, Anonymkode: 6c503...478 Vasker og bretter mannen din klærne sine selv? Litt påfallende at gutten var så sikker på at det var du som skulle ta deg av tøyet? Hvis gutten ikke ser at far vasker og ordner egne klær, tar gulvene, husker å rydde kopper når han forlater salongen osv, er det lite sannsynlig at en selvopptatt tenåring skal holde orden i sitt. Har ikke begge foreldre en selvsagt del av å drifte det daglige husarbeidet, vil ikke barnet se det naturlig å ha noen sin del heller. 7
Gjest hind Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke enig med TS. Det jeg ser når steforeldre her får litt hets, er at de ikke er så reflekterte over sin rolle. Mange steforeldre her får også støtte, når de er ydmyke og vil ha råd(og ikke bare snakke dritt om stebarna sine). Anonymkode: acb8e...ee0 Ja, det er ofte når stemoren fremstår som sjalu og uvillig til å dele kjæresten med barna hans de frekke svarene kommer. Voksne mennesker er vanligvis(og heldigvis)opptatt av å beskytte barn og ungdommer.
Kontormus Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: dummeste jeg har hørt. hvor har du det fra? Anonymkode: 1b865...eda En halv dag på KG er nok. 1
Biloba Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 Til ts: Det er akseptabelt å mobbe her, og mindre risikabelt som anonym. Derfor er det fritt fram å skyte fra hofta mot tilfeldige kvinner som spør om noe. En kvinne som har et problem, får nesten alltid høre at HUN er problemet. Det er veldig få tråder der en kvinne har et problem uten at noen tar det som en anledning til å slenge dritt. At noen barn ikke har en optimal familiesituasjon er bare et påskudd for å la fordommene styre og gyve løs, mens man rettferdiggjør sin oppførsel med at man forsvarer de stakkars barna. Steforeldre er hyppig i ilden, men det er fordi mange lager tråder her og folk er trente i å "ta" dem. KGs mobb kommer fint frem i andre tråder også, som den nybakte moren som hadde blitt overfallsvoldtatt og mishandlet til bevisshetstap av 2 ukjente menn, psykiske traumer av mishandling mot brystene med arrete og kronisk smertefulle bryster. Pga dette var det fysisk og psykisk grusomt for henne å amme. KG-mobben er klar på flekken: Hun er et dårlig menneske og elendig mor som ikke vil det beste for barnet sitt, og fortjener ikke å få barn. Andre yndlingstemaer for mobbere er kvinner med fødselsangst, de fortjener heller ikke å få barn. 10
SesameStreet Skrevet 9. april 2018 #14 Skrevet 9. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke enig med TS. Det jeg ser når steforeldre her får litt hets, er at de ikke er så reflekterte over sin rolle. Mange steforeldre her får også støtte, når de er ydmyke og vil ha råd(og ikke bare snakke dritt om stebarna sine). Anonymkode: acb8e...ee0 Dette. Det er som med alle mennesker. Det finnes snille mennesker og det finnes slemme mennesker. Man må slutte å ta seg nær av ting fordi at man deler samme rolle som dem. Det er nemlig ikke rollen som spiller inn, men hvordan man utfører den.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 Jeg likte ikke min forgje stemor siden hun ga skylden på meg på ALT siden jeg var minst og ene barnet hennes ga meg skylden og jeg fikk kjeft hele tiden. Jeg skal ikke si jeg er flekk fri men jeg selv husker kun en gang var min feil noe å da sa jeg unnskyld men fikk mye kjeft. Hun tok også den snille faren min fra meg og han kjeftet på meg også. Hun var frekk mot min biologiske mor også å sa frekke ting om hun når hun aldri møtt henne. Å dømte min mor fordi hun ikke kunne ta vare på meg om min eldre bror på grunn av hun var veldig psykisk syk. Hun trodde også hun var moren min trodde hun kunne bestemme alt men altså jeg har jo en mamma syk eller ikke mammaen min er min eneste mamma. Hun var alltid sur på meg og aldri glad og faket mye. Min nåværende stemor er HELT FANTASTISK aldri klager hun, aldri legger hun skylden kun på meg ikke tvinger hun meg i å spise sjømat som jeg blir kvelt av. Min nåværende stemor har blitt en mors figur fordi hun ikke prøvte være en men heller en venn som jeg kunne snakke med en trygg voksen. Hun sier alltid postive ting hun er glad dagen lang sier alltid " Har ikke tid til å vær sur og klage få nå gjør beste ut av det" Så jeg har båbåb forhold til stemødre men tips til dere som er ikke tro dere er deres mor for vi alle har en biologisk en enten om hun er stand til være eller ei. Vær heller en trygg voksen som kan hjelpe litt. Min nåværende stemor har nå en eldre datter å har erfaring hvordan ting fungerer med jenter. Mens min forgje ikke hadde hun har to gutter men måten hun behandlet meg på var ikke bra til og med min eldre bror sa det og likte henne ikke. Bare prøv vær en som er en venn som kan snakke med og kan snakke med pappaen om jente ting som kanskje ikke alltid lett for jenter å snakke om med far sin. Anonymkode: dca53...c84 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 Det er enkelte her inne som ikke klarer å skille "sak og person" om man kan si det slik og er konsekvent imot stemor/far/menn/kvinner, uansett hva saken dreier seg om. Disse har som regel ikke nok selvinnsikt til å se det. Så om stemor er lei av at det store stebarnet plager livet av minsten, er det ikke synd på den lille som blir terrorisert av storebror i hjemmet sitt, men stebarnet for "stakkars barn som har ts som stemor".. etc etc Jeg har selv vært et "uvelkomment stebarn" og med foreldre i full konflikt så jeg har ingen god erfaring med akkurat det fra barndommen, men jeg forstår allikevel ikke den tankegangen mange tilsynelatende har om at stebarn skal aldri møte grenser eller stilles krav til. Det er å svikte barn å ikke lære de å ta ansvar og vise grunnleggende respekt for andre mennesker. Anonymkode: 3d384...097 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 Jeg tror det finnes mange bra stemødre faktisk! Men jeg har aldri opplevd det, min far giftet seg med en dame som var psykopat som mishandlet meg og var helt gal. Heldigvis fikk hun kreft og døde Nå har faren min funnet seg en ny møkkakjerring som jeg nekter å ha noe med å gjøre. Slem hun også. Tror faren min har en fetish for slemme damer. Det viktigste når man møter noen som har barn fra før er å tenke nøye gjennom om man er klar for ansvaret. Alle må jo tilpasse seg. Og så klart er det riktig at stebarna hjelper til hjemme, det har jeg alltid gjort. Anonymkode: df755...328 1
Nyepoke Skrevet 9. april 2018 #18 Skrevet 9. april 2018 Jeg tenker det også har med å gjøre at ordet «stemor» er et negativt ladet ord i samfunnet. Dermed er det lettere å hakke på de..... 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #19 Skrevet 9. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er både mamma som har barn som har stemor men også er jeg selv en stemor, og jeg har lest litt frem og tilbake her inne men det er en felles nevner syntes jeg når det er snakk om innlegg hvor ordet stebarn kommer frem. Man skal ikke snakke til de, ( altså barna) for man er ikke moren deres. Man skal være en slave for de, for stakkars barna de har fått steforeldre. OSV....... Hvorfor er det sånn? Hos oss har det vært mye frem og tilbake, da jeg kom inn i livet til barna var de 11 og 13 år gamle, og det var et helvete i begynnelsen, men vi fant ut av det. Ja jeg har satt krav til de, ja jeg har den formeningen at siden vi kjøpte hus sammen så er det like mye mitt. Nå har den ene sønnen flyttet ut mens den andre fortsatt bor hjemme. Jeg kjenner at jeg noen ganger skulle ønske at jeg kunne trylle men det kan jeg ikke, og den krabaten ( la oss kalle han for det) som bor hos oss, han trodde at det var en selvfølge at jeg vasket og brettet klærna hans, helt til den dagen, jeg gav opp, jeg så at kleshaugen ble større og større på badet deres, mens vår ble mindre og mindre. Så ble dunken med klær fra deres bad flyttet ned, og inn til vårt bad, der vaskemaskinen står, men jeg nektet å røre den, ( vi snakket sammen mannen min og jeg) og det begynte å lukte fra dunken , jeg lot den ligge, og så en morgen kl 0530 da han skal på jobb hører jeg et hyl, da var det ikke flere rene boksere til han eller t-shorter. Han banna og skreik men vi sa at dette var noe han måtte stå inne for selv, han er voksen og han har hatt lang tid på seg. Han freste og fant frem de skittne klærna sine, som mesteparten måtte kastes pga mugg. Han endte med å ta på seg boxeren fra dagen før, reise ned å kjøpe nytt og så etter det.... volila, han vasker. Han må kjøpe sin egen mat, da han lot vårt ligge fremme, han spiser middag sammen med oss, men sliter enda med å rydde på kjøkkenet. Men hvorfor er det sånn at steforeldre er så uglesett her inne? Anonymkode: 6c503...478 Hva mener du, «ste»foreldre? Barn har foreldre: mor og far. Nye partnere får bo i egen bolig - særboere. Anonymkode: 2ee6d...59c
Gjest jegerenidiot Skrevet 9. april 2018 #20 Skrevet 9. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du, «ste»foreldre? Barn har foreldre: mor og far. Nye partnere får bo i egen bolig - særboere. Anonymkode: 2ee6d...59c Ååå det var sa du. Så hvis barna er små og bor heltid hos far så skal stemor være alene???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå