AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Hei. Velger å poste denne under barn og familie, da jeg regner med det finnes foreldre som har hatt konfirmanter før. Skal bestille marsipankake til konfirmasjonen om ikke lenge. Om alle kommer blir det 55 gjester. Alle er invitert til koldtbord, så ingen kommer kun til kaffen. Det blir 15 ulike kaker på bordet, inkl marsipankaken. I tillegg blir det to i "reserve" av de mest populære kakene, som blir tatt fram om det trengs. Så totalt 17 kaker. MEN. Hvilken størrelse skal jeg velge på marsipankaken? Den finnes i to store størrelser. 30x40 cm (32 biter) og 40x60 cm (64 biter). Jeg ser for meg at den største blir ALTFOR stor og ALTFOR mye. Regner med de stykkene som bakeriet regner er ganske store... Vil ikke ha for lite kake, men samtidig blir det voldsomt med en så DIIIGER kake når det står 14 andre kaker på bordet. Hadde jeg kun hatt et par andre kaker, og halvparten var kaffegjester ville jeg såklart tatt den største. Men her får alle mat kl 14, og alle får kaker kl 16...Men jeg er så i tvil... Marsipankaken er en av to "hovedkaker". Hovedkakene blir marsipankaken og en annen kake som bakes etter temaet konfirmanten har valgt. Hvilken størrelse ville DU valgt? 55 gjester, alle til koldtbord, 15 kaker inkludert denne marsipankaken... Hjelp! Jeg har full stålkontroll på alt, alt er planlagt ned til minste detalj, men denne kaken gir meg hodebry 😳 På forhånd takk for svar 😊 Anonymkode: ba506...4fa
Frostrose Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Jeg ville spurt på bakeriet hvot mye de anbefaler. Si hvor mange kaker du har utenom. Det har jeg god erfaring med.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 En ting er i hvert fall sikkert, du kommer til å sitte igjen med sinnsykt mye kake etter denne konfirmasjonen. Om nesten alle spiser kake så blir det likevel 1/3 kake per person...😂 Anonymkode: 87b2d...81f 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Husk at ikke alle tar marsipankake Anonymkode: 1c3a2...04a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Jeg hadde tatt den minste. Barn velger stort sett andre kaker enn marsipan og du har mer enn nok å velge mellom. Anonymkode: 69b26...3dd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Vi hadde like mange gjester i bryllupet vårt, og en del kaker ved siden av, kanskje 8 stykker? Var nesten tomt for de andre kakene, da hadde vi beregnet dobbelt av de populære som du. Vi tok 64biters kaka, og hadde da igjen toppen til å putte i fryseren, og nesten hele den nederste, største igjen. Man tar jo et syltynt marsipanstykke når det er 14 andre å velge mellom! Men vil legge til at det høres ut som en drømmekonfirmasjon kakemessig, Hehe! Blir aldri for mye kake spør du meg, er jo hyggelig å sende med hjem til de som har hjulpet til f.eks. Anonymkode: 2e131...e58
Tøytigern Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Ta den minste du. Alle stykkene kan deles i to, for bakeren beregner dem ganske rause. Jeg føler du må regne med at du må sende med kaker hjem med noen av gjestene dine... Du har beregnet et gedigent kakebord...
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er i hvert fall sikkert, du kommer til å sitte igjen med sinnsykt mye kake etter denne konfirmasjonen. Om nesten alle spiser kake så blir det likevel 1/3 kake per person...😂 Anonymkode: 87b2d...81f Er fullt klar over det 😂 Heldigvis er både far og jeg gift på nytt så halvparten av restene blir sendt med far og stemor. Resten går i frysen. Jeg er av en sånn innstilling at det skal være nok kaker, og alle skal finne noe de liker. Har vært i flere selskaper der kakeutvalget er glisent. Lite hyggelig å se tomme kakefat. Anonymkode: ba506...4fa 1
Mayah Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Min erfaring er at det går absolutt mest av de andre kakene, typisk ostekake, oreokake, pavlova, osv. Marsipankaka tar noen en smak av, evt de som er virkelig glad i marsipankake tar et passe stykke, men det er nok langt fra den mest populære kaka. Etter navnefesten her satt vi igjen med 3/4 marsipankake (var 32-biters størrelse) . Da var vi 35 gjester og hadde 6 andre kaker + cupcakes.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 Den minste. Marsipankake er oppskrytt. Med så mange andre kaker, vil det bli mer enn nok til de som vil ha marsipankake. Marsipankake er jo også ganske mektig, så sjeldent man tar kjempe store stykker Anonymkode: 5fb1b...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå