Gå til innhold

KG- et sted for folksom er like?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ispirert av blant annet tråder om håndvask lurer jeg på om det er fordi takhøyden er lav her at folk svarer likt eller om KG er et sted for folk som i utgangspunktet er like. Hadde vært interessant å forsket på brukerne av KG og sett hvilke likheter og forskjeller som finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har nå vidt forskjellige meninger om det meste. Det er ihvertfall min oppfatning av Kvinneguiden.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Folk har nå vidt forskjellige meninger om det meste. Det er ihvertfall min oppfatning av Kvinneguiden.

:Nikke: Av og til blir jeg forundret over hva som det blir heftige debatter av. Og er det rart at mange vasker hendene? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Interessant spørsmål. Men jeg synes ikek ditt eksempel med håndvask-tråden er illustrerende.

Hadde det enda vært å måle holdningene til folk her, det være seg politiske og andre: da ser du jo en del forskjeller!

Men ting som folk flest i hele Norge faktisk er enige om: som å vaske hendene etter dobesøk, osv.: det er liksom ikek stjerneeksempelet.

Spør KG-brukerne: "Er du for drap"? De fleste vil svare "nei". Fordi det er en allmenn gjengs oppfatning at det er galt å drepe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ble bare inspirert av håndvaskdebatten, det var det beste eksemplet jeg kunne komme på.

Og nei, jeg synes ikke det er rart at de fleste vasker hendene etter dobesøk, og ja jeg gjør det selv... :roll:

Skrevet

Jeg vet hvor du vil, gjest! Har selv oppdaget dette "fenomenet", og har lagt merke til at (noen få?) andre også har gjort det (pga kommentarer).

Har inntrykk av at noen venter med å legge inn svar i tråder, for å se hva andre svarer (og for å se hva som er mest "riktig" å svare) blant annet....hm..

Skrevet

Mulig dere har rett - jeg for min del synes det er mest spennende å delta i diskusjoner hvor jeg har et annet synspunkt enn de fleste andre. For meg er det faktum at jeg mener noe annet enn hovedinnlegget/de fleste som trigger deltagelse i diskusjoner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også lagt merke til fenomenet. Synes det er spesielt tydelig i trådene om hvorvidt du ville reddet mann eller barn, ev kjæledyr foran familie. Hvis du i noen av de trådene svarer noe som er utenfor den gjengse moralske oppfatning, er du "psykisk syk, trenger hjelp av profejonelle" etc. synes faktisk slike svar er helt unødvendige, siden hva som oppfattes moralsk riktig av oss nordmenn kan være helt annerledes i Kina (der det moralsk riktige kan være å sette sine egne foreldre foran egne barn).

Jeg synes faktisk at det i svært stor grad blir bestemt hva som er "riktig" svar i en diskusjon av en liten gruppe faste brukere....

Gjest Anonymous
Skrevet
Ble bare inspirert av håndvaskdebatten, det var det beste eksemplet jeg kunne komme på.

Og nei, jeg synes ikke det er rart at de fleste vasker hendene etter dobesøk, og ja jeg gjør det selv... :roll:

Det er jo helt naturlig at de registrerte brukeren med nick og logo er forsiktige med å spissformulere seg og de ser nok an hva "vennene" vil svare, eller tenker seg nøye om før de velformulert svarer noe de tror ikke er for ille for KG-kulturen.

Slik er det blant kolleger på jobb, i vennekretser ogsv. også.

Jeg har vært en registrert bruker før, men ønsker nå å være gjest, fordi jeg da føler meg mer fri.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er jo helt naturlig at de registrerte brukeren med nick og logo er forsiktige med å spissformulere seg og de ser nok an hva "vennene" vil svare, eller tenker seg nøye om før de velformulert svarer noe de tror ikke er for ille for KG-kulturen.

Ha ha ha, er dette et kvinneforum eller er dette et kvinneforum :ler:

Jeg tror det har mer å gjøre med at mange ikke gidder poste i tråder der de har "ukorrekte" meninger, snarere enn at brukermassen på forumet som helhet er ensarta.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ispirert av blant annet tråder om håndvask lurer jeg på om det er fordi takhøyden er lav her at folk svarer likt eller om KG er et sted for folk som i utgangspunktet er like. Hadde vært interessant å forsket på brukerne av KG og sett hvilke likheter og forskjeller som finnes.

dette var enkelt å svare på, her er alle forskjellige, men noe er likt - kitch!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

når jeg tar et fly, trur vertinnene at jeg jobbe innafor et tv-selskap. De spør...

Men jeg kan berolige dem, det gjør jeg ikke, selv om jeg likner utse1demessig på hun skogshuggeren påquarts - beklager at jge skriver feil, men ligger på magen...

Skrevet

Hvordan vet dere at folk "venter", for å se hva andre svarer?

Jeg vet jeg har endel "politisk korrekte" meninger, men det er da fremdeles mine meninger.

Jeg har absolutt ingen planer om å mene noe annet, bare fordi andre tror jeg ikke er ærlig.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle lyve på et anonymt diskusjonsforum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er faktisk 100% enig med deg, det er nok slik at dette er et sted for likesinnede politisk korrekte damer som jeg syns tar helt feil i mange ting og er veldig wishywashy. Klem til deg som har skjont det 8)

Gjest Valhalla
Skrevet

Når en gruppe er like er det så mye morsommere å skille seg ut.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Glemte a logge inn det var hilsen meg :)

Skrevet

Har selv fått slengt til meg en del merkelige karakteristikker fordi jeg "mener feil". Som noen skriver skal det ikke så mye til før man er "syk, hjerterå, uten følelser" osv

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nettopp. Ikke alltid man gidder få få slengt i trynet hvor dum, teit, lat og naiv man er.

Skrevet

Har ikke lagt merke til dette. Men det jeg derimot legger merke til hele tiden, er at folk spør om meninger om en gitt sak...selv om de egentlig bare vil få bekreftet det de selv mener. Feks, den tråden om "smålige gjester". Var ikke mye rom for uenighet der.

Skrevet

Men det jeg derimot legger merke til hele tiden, er at folk spør om meninger om en gitt sak...selv om de egentlig bare vil få bekreftet det de selv mener.

Så enig, så enig!

Rart at så mange spør om meninger på et diskusjonsforum når de egentlig ikke vi ha dem.

Men vi er ikke like. Nix og nei. Masse ulike meninger ute og går her. Heldigvis.

At folk venter med å skrive inn svar for å svare "korrekt" tror jeg bare oppspinn. Kjære vene, her har vi alle anonyme nick. Hvorfor i all verden skulle målsettingen min være å være korrekt eller populær her?

:riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...