AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #1 Skrevet 9. april 2018 Til alle jenter/kvinner på KG, La oss si at du jobbet som flyvertinne på et passajserfly og at du er på din faste rute med et fly som er nesten fullt med passasjerer. Alt ser ut til å gå helt fint, Du og en annen flyvertinne gjør klar for servering av flymaten oppe foran i kabinen. Når en mannlig passasjer reiser opp fra passasjersete går kaldt rolig mot dere og når han nærmer seg dere så tar opp en kniv og skriker "Allahu akbar!" han angriper og knivstikker kollegaen din, Kort tid etter så reiser seg en annen mannlig arabisk passasjer seg opp fra passasjersetet og knivstikker en mannlig passasjer i halsregionen før han også skriker "Allahu akbar!" også truer han de andre passasjerene til å gå lenger bak i flyet, Etter å ha knivstukket din flyvertinne-kollega så tar den arabiske mannen tak i deg samtidig som han roper ut "allahu akbar!" tar han den ene hånda rundt munnen din, presser hodet ditt bakover og plasserer kniven rundt halspulsåren din, Kort tid etter så reiser nok en mannlig arabisk passasjer opp fra passasjersetet går mot deg/dere stiller seg rett foran deg,Før han på gebrokkent engelsk sier "Listen, Open the cockpit door and everything will be OK". Døren til cockpiten er låst, Men du som kabinpersonale har en kodebrikke slik at du kan låse opp døren, Hva ville du ha gjort dersom at du var flyvertinne og ble truet på livet? Hadde du fulgt ordren fra de arabiske mennene, Eller hadde du nektet og låse opp cockpitdøren uansett hva? Anonymkode: 33f8b...302
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #2 Skrevet 9. april 2018 Er dette en kodebrikke som kan brukes av hvem som helst uten at man må slå en kode el.l.? I så fall kunne de jo bare tatt kodebrikken etter at de hadde drept meg, og låst seg inn i cockpiten uansett? Jeg ville nok brukt tiden min på å alarmere flyverne, om mulig. Har ikke flyvertinnene en alarmknapp el.l. på seg? Anonymkode: 4d945...8b8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Jeg hadde ikke låst opp døren. Anonymkode: 4d945...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Det gidder jeg ikke engang å reflektere over, for det scenarioet hadde aldri skjedd siden jeg ikke er flyvertinne , og for de som faktisk jobber på fly så har de profesjonell opptrening i dette. Er også høyst usannsynlig at noen hadde fått med seg en svær kniv inn på fly med dagens flykontroller. Vet du hvor strengt det har blitt etter 9/11? Man får ikke engang med seg negl-fil inn på flyet. Men må si jeg lurer litt på hvorfor du lurer på dette? Spesielt siden du skriver scenarioet såpass detaljert også? Er dette noe som fascinerer deg? Anonymkode: e0ac1...5c1 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Her er en trådstarter som ønsker å vite hvordan kvinner ville tenkt og gjort i en slik situasjon. IKKE gi han svar. Anonymkode: 4d945...8b8 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Nei, for den siste sa ikke, "vær så snill". Maken til manglende oppdragelse på folk altså! Anonymkode: e6f64...bec
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er en trådstarter som ønsker å vite hvordan kvinner ville tenkt og gjort i en slik situasjon. IKKE gi han svar. Anonymkode: 4d945...8b8 Enig. Dette er ikke en sunn fantasi å fôre på! Anonymkode: e0ac1...5c1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Skrevet 9. april 2018 Tråden er rapportert. Oppfordrer andre til å sende inn rapport også. Anonymkode: e0ac1...5c1 2
Gjest HanenIFlokken Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 Tenker at det er på tide at du går og legger deg Og til info kan døra til cockpit KUN åpnes fra innsiden og iallefall ikke av kabinpersonell
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gidder jeg ikke engang å reflektere over, for det scenarioet hadde aldri skjedd siden jeg ikke er flyvertinne , og for de som faktisk jobber på fly så har de profesjonell opptrening i dette. Er også høyst usannsynlig at noen hadde fått med seg en svær kniv inn på fly med dagens flykontroller. Vet du hvor strengt det har blitt etter 9/11? Man får ikke engang med seg negl-fil inn på flyet. Men må si jeg lurer litt på hvorfor du lurer på dette? Spesielt siden du skriver scenarioet såpass detaljert også? Er dette noe som fascinerer deg? Anonymkode: e0ac1...5c1 Det var bare et hypotetisk spm, Som ikke har med virkeligheten å gjøre. Flyvertinner/kabinpersonale har alle en kodebrikke til den alltid låste cockpitdøren, Men det er vanlig at pilotene ringer flyvertinnene fra cockpit hvis de skulle ønske kaffe/te, Eller at flyvertinnene ringer til pilotene fra kabinen før de entrer cockpiten. Ingen har lov til og entre cockpiten uten tillatelse fra pilotene. Det var ikke tillat og ta med seg en "svær kniv" ombord på passasjerfly før 9-11 heller, Men derimot så var det tillatt og ta med seg en kniv dersom kniven var under 4 cm lang og det er antatt at kaprerne benyttet seg av noen tapetkniver 9-11. Men idag så er det jo selvsagt helt andre regler. Så nylig på en episode av "flyhavarikommisjonen" som omhandlet det flyet som ble kapret og som styrtet ned i pentagon på 9-11. Og ble bare litt fascinert av hvordan ulike mennesker reagerer i en stressende liv/død situasjon. Og siden 99,9% av flyvertinner er kvinner så ville jeg få svar fra de ulike kvinnene her på KG hvordan dere ville taklet en slik situasjon. Anonymkode: 33f8b...302
Gjest HanenIFlokken Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var bare et hypotetisk spm, Som ikke har med virkeligheten å gjøre. Flyvertinner/kabinpersonale har alle en kodebrikke til den alltid låste cockpitdøren, Men det er vanlig at pilotene ringer flyvertinnene fra cockpit hvis de skulle ønske kaffe/te, Eller at flyvertinnene ringer til pilotene fra kabinen før de entrer cockpiten. Ingen har lov til og entre cockpiten uten tillatelse fra pilotene. Det var ikke tillat og ta med seg en "svær kniv" ombord på passasjerfly før 9-11 heller, Men derimot så var det tillatt og ta med seg en kniv dersom kniven var under 4 cm lang og det er antatt at kaprerne benyttet seg av noen tapetkniver 9-11. Men idag så er det jo selvsagt helt andre regler. Så nylig på en episode av "flyhavarikommisjonen" som omhandlet det flyet som ble kapret og som styrtet ned i pentagon på 9-11. Og ble bare litt fascinert av hvordan ulike mennesker reagerer i en stressende liv/død situasjon. Og siden 99,9% av flyvertinner er kvinner så ville jeg få svar fra de ulike kvinnene her på KG hvordan dere ville taklet en slik situasjon. Anonymkode: 33f8b...302 Jeg gjentar meg selv, cabincrew kan IKKE hjelpe kaprere inn i cockpit!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 9 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Tenker at det er på tide at du går og legger deg Og til info kan døra til cockpit KUN åpnes fra innsiden og iallefall ikke av kabinpersonell Den øverste delen av kommentaren din blir bare for dum til og kunne ta seriøst. Men du tar feil angående entreen til cockpitdøren, Kabinpersonale har alle en kodebrikke og en egen kode til cockpitdøren vanligvis så tar pilotene/flyvertinnene kontakt med hverandre og pilotene låser opp cockpitdøren fra cockpiten. Men kabinpersonale kan også på egenhånd låse opp cockpitdøren med hjelp av kodebrikken og uten noen form av hjelp fra cockpiten. Anonymkode: 33f8b...302
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #14 Skrevet 9. april 2018 2 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Jeg gjentar meg selv, cabincrew kan IKKE hjelpe kaprere inn i cockpit! Jasså? Anonymkode: 33f8b...302
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #15 Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den øverste delen av kommentaren din blir bare for dum til og kunne ta seriøst. Men du tar feil angående entreen til cockpitdøren, Kabinpersonale har alle en kodebrikke og en egen kode til cockpitdøren vanligvis så tar pilotene/flyvertinnene kontakt med hverandre og pilotene låser opp cockpitdøren fra cockpiten. Men kabinpersonale kan også på egenhånd låse opp cockpitdøren med hjelp av kodebrikken og uten noen form av hjelp fra cockpiten. Anonymkode: 33f8b...302 Jeg foreslår at du tar et søk på Germanwings Flight 9525. Gledelig lesing! Anonymkode: 5084f...35e 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 9. april 2018 #16 Skrevet 9. april 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den øverste delen av kommentaren din blir bare for dum til og kunne ta seriøst. Men du tar feil angående entreen til cockpitdøren, Kabinpersonale har alle en kodebrikke og en egen kode til cockpitdøren vanligvis så tar pilotene/flyvertinnene kontakt med hverandre og pilotene låser opp cockpitdøren fra cockpiten. Men kabinpersonale kan også på egenhånd låse opp cockpitdøren med hjelp av kodebrikken og uten noen form av hjelp fra cockpiten. Anonymkode: 33f8b...302 Jeg lever og ånder for flyging og flyr selv. Flere av vennene mine flyr kommersielt og dette har vert et tema vi har pratet mye om, skal jeg gjenta det en gang til? Om pilotene har bryteren i Locked på innsiden så er det bare ikke mulig Endret 9. april 2018 av HanenIFlokken
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #17 Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, HanenIFlokken skrev: Jeg lever og ånder for flyging og flyr selv. Flere av vennene mine flyr kommersielt og dette har vert et tema vi har pratet mye om, skal jeg gjenta det en gang til? Er det radiostyrte modellfly du ånder for og flyr selv da ell? Jeg har null tro på at du er kapabel nok til å være pilot. Anonymkode: 33f8b...302
Gjest HanenIFlokken Skrevet 9. april 2018 #18 Skrevet 9. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det radiostyrte modellfly du ånder for og flyr selv da ell? Jeg har null tro på at du er kapabel nok til å være pilot. Anonymkode: 33f8b...302 Jeg legger meg nå og foreslår at du gjør det samme
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #19 Skrevet 9. april 2018 Back to topic. Ta en titt på denne dokumentaren som omhandler hendelsesforløpet på 9-11, Det er en gammel dokumentar men den er definitivt interessant og seerverdig. Og det holder hvis du bare ser de første 10-15 min av dokumentaren for og få et tydelig bilde av hva etterforskerne på den tiden visste om hendelsesforløpet på de fire kaprede flyene. Anonymkode: 33f8b...302
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #20 Skrevet 9. april 2018 10 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Om pilotene har bryteren i Locked på innsiden så er det bare ikke mulig Og det var det Andreas Lubitz i Germanwings Flight 9525 gjorde. Dermed hadde ikke kapteinen eller de andre noen mulighet for å ta seg inn i cockpiten. Det er kun og bare mulig å ta seg inn i cockpit hvis dørlåsknappen ikke står på "låst", ja. Men når terrorister kommer og holder et våpen, uansett hva for slags våpen, rettet mot et av kabinepersonalet utenfor døren inn til cockpit så ser kapteinen og styrmannen dette i en skjerm som overvåker døren. For å ta seg inn i cockpit, om så med kode, så ringes det på først. Da ser kapteinen og styrmannen hva det er som foregår utenfor og kan låse døren med en rask bevegelse. Så er det ikke mulig å ta seg inn i cockpit, uansett hvor mange koder og kodebrikker en har med seg og prøver. Jeg har sett alt for mange Aircrash Investigations. Anonymkode: 5084f...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå