Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden møtte egentlig jeg drømmemannen. Jeg visste ikke hvem han var, og hadde aldri sett han før. Han fortalte om drømmene sine på den tiden, hva han gjør på fritiden osv. Vi holdt på litt over et halvt år, men det ble ikke mer da han flyttet til utlandet for å «jobbe mot drømmen.» Vil ikke utdype mer innen yrket. 

For litt siden flyttet han hjem, og vi fikk opp igjen kontakten. Alt var som det alltid har vært, og følelsene var... Ja, jeg har aldri opplevd lignende. Han fortalte alt han hadde gjort, men ville ikke si så mye helt ennå. Plutselig tok det av, og han florerte over hele, halve media Norge. Plutselig var det møter, intervju, tv her og der. Jeg er SÅ stolt over alt han har klart, jeg vet så inderlig godt hvor han har ønsket dette, men jeg... Jeg er så redd for å bli oppfattet som selvopptatt her - men jeg får helt ANGST. Han har alltid vært en flørt, og nå langer «småjentene» seg etter han hvor enn vi drar ut. Jeg trodde oppriktig ikke jeg var en sjalu type, men nå går jeg konstant rundt med klump i magen. Jeg har nok verdens laveste selvtillit, og nå... vel, jeg er så usikker. Mobilen piper døgnet rundt, jenter legger han til på face og det er bare helt surrealistisk. 

Er det noen her som har vært i lignende situasjon? Hvordan håndterte du det? Jeg er så redd dette ikke er noe jeg kan klare å vri om til å leve med, og jeg må la han gå - for vår begges del. Og jeg er enda mer redd jeg skal bli en «vaklende høns» som ender opp usikker og sjalu. For det fortjener han ikke. Åh, dette er så vondt. Og jeg skammer meg for å føle det sånn, når min beste venn og kjærlighet endelig har fått «alt.» Å leve av drømmen sin. 

Anonymkode: 7c35d...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke engang være med helt vanlige menn som er veldig sosiale eller aktive på sosiale medier der meldinger piper ofte, så det der hadde jeg aldri klart.
Enten må du kjøre ditt liv for deg selv, og ha han på siden, eller så er sjansen stor for at du ender opp usikker og sjalu ja, og hele tiden prøver å toppe deg selv med å streve for å konkurrere med de andre jentene, og miste deg selv helt.... Det fortjener ikke DU.
Det er en grunn til at damer som er sammen med kjente menn ikke er sammen med de pga kjærligheten.... For man får jo ingen trygg kjærlighet i sånne forhold.... Er sikker på du ville hatt det bedre med en helt vanlig og anonym mann.

Anonymkode: 07f00...bb7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han oppi alt dette her da? Kjenner han til dine struggles? 

Anonymkode: 46e8c...3bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke engang være med helt vanlige menn som er veldig sosiale eller aktive på sosiale medier der meldinger piper ofte, så det der hadde jeg aldri klart.
Enten må du kjøre ditt liv for deg selv, og ha han på siden, eller så er sjansen stor for at du ender opp usikker og sjalu ja, og hele tiden prøver å toppe deg selv med å streve for å konkurrere med de andre jentene, og miste deg selv helt.... Det fortjener ikke DU.
Det er en grunn til at damer som er sammen med kjente menn ikke er sammen med de pga kjærligheten.... For man får jo ingen trygg kjærlighet i sånne forhold.... Er sikker på du ville hatt det bedre med en helt vanlig og anonym mann.

Jeg har ikke engang facebook selv, hadde jeg hatt det så hadde jeg nok visst litt mer om hva som var i vente før det plutselig tok av. Ser veldig godt hva du mener, og det enkleste for meg hadde nok vært å gå. Men jeg er så redd det kan bli mitt livs dummeste valg, når vi har det SÅ bra. Vi kan sitte en hel kveld med tvn av og bare prate. Aldri møtt en så fin fyr. Men hele denne ekstra pakka... Det er urettferdig for oss begge om jeg ikke klarer å glede meg på hans vegne og bli helt paranoid. Nei... Jeg ser vel nå når jeg skriver hva som er best... Tusen takk for svar

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier han oppi alt dette her da? Kjenner han til dine struggles? 

Ikke i det hele tatt... Jeg er ikke verdens mest utadvente person, han er vel den som har fått meg ut av skallet, så jeg tror ikke engang han ser på dette som noe jeg tenker kan bli vanskelig.

Har tenkt jeg burde si det, men er redd han skal få panikk han også. Men det er vel kanskje det jeg burde gjøre. Skal jeg gå må jeg jo si grunnen uansett, siden det ikke er noe med han personlig å gjøre... ER så vanskelig.

Gjest anonymjente21
Skrevet

Jeg har også datett noen kjekke norske kjentfolk og det er ikke noe for meg. Du vil aldri få han for deg selv, han vil alltid være populær og andre damer vil prøve seg på han hele tiden. Jeg ble veldig sliten av det. Han ene jeg drev på med ente med å være utro flere ganger fordi det ble alt for mange jenter som ville ha en bit av han.. Skal du klare å være med han bør du nesten være ganske naiv, stole på han og kun tro det beste om han, til tross for at varsellampene muligens lyser. Det gjør ofte noe med en når man blir populær, man blir ofte dratt i alle retninger og fristelser. Og sosialemedier, instagram, snapchat osv, gjør bare hele situasjonen enda verre. Nå går jeg heller etter normale gutter, helst gutter uten insta og gutter som har minimalt med "status-behov".  Jeg vil heller ha en snill og grei gutt, som behandler meg som hans eneste,  enn en som VET han er best og som kan få hvem han vil, som gjør meg usikker og kanskje er utro. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke engang facebook selv, hadde jeg hatt det så hadde jeg nok visst litt mer om hva som var i vente før det plutselig tok av. Ser veldig godt hva du mener, og det enkleste for meg hadde nok vært å gå. Men jeg er så redd det kan bli mitt livs dummeste valg, når vi har det SÅ bra. Vi kan sitte en hel kveld med tvn av og bare prate. Aldri møtt en så fin fyr. Men hele denne ekstra pakka... Det er urettferdig for oss begge om jeg ikke klarer å glede meg på hans vegne og bli helt paranoid. Nei... Jeg ser vel nå når jeg skriver hva som er best... Tusen takk for svar

Ja det er det... Hvis du bare ender opp mer og mer paranoid og mer og mer usikker på deg selv, så fortjener DU et mer stabilt og trygt forhold. Han har jo valgt den livsstilen han har, så han er det ikke "synd" på på den måten, og han har nok forståelse for at andre som ikke har valgt sånn livsstil syntes det er veldig vanskelig å forholde seg til. Hvis du vil avbryte med han så trenger du jo ikke utdype at det er fordi du blir så paranoid og usikker av facebook osv, men bare si at mye ved livsstilen hans stresser deg så du klarer ikke se for deg å etablere et stabilt og harmonisk liv sammen. Det er helt fair og rettferdig. Det er jo harmonisk et forhold bør være, på alle måter og ikke bare de par timene dere ser tv og prater sammen, men også når han er på tur på oppdrag, også når du er med venninder og fint kan være vekk fra han uten å føle at du må være rundt han for å passe på han så ingen andre damer kontakter han osv

Gjest anonymjente21
Skrevet

Hva med å heller ha han i livet ditt som en venn? Og heller finne deg en som gir deg den riktige tryggheten og kjærligheten som du fortjener 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, anonymjente21 skrev:

Jeg har også datett noen kjekke norske kjentfolk og det er ikke noe for meg. Du vil aldri få han for deg selv, han vil alltid være populær og andre damer vil prøve seg på han hele tiden. Jeg ble veldig sliten av det. Han ene jeg drev på med ente med å være utro flere ganger fordi det ble alt for mange jenter som ville ha en bit av han.. Skal du klare å være med han bør du nesten være ganske naiv, stole på han og kun tro det beste om han, til tross for at varsellampene muligens lyser. Det gjør ofte noe med en når man blir populær, man blir ofte dratt i alle retninger og fristelser. Og sosialemedier, instagram, snapchat osv, gjør bare hele situasjonen enda verre. Nå går jeg heller etter normale gutter, helst gutter uten insta og gutter som har minimalt med "status-behov".  Jeg vil heller ha en snill og grei gutt, som behandler meg som hans eneste,  enn en som VET han er best og som kan få hvem han vil, som gjør meg usikker og kanskje er utro. 

«Skal du klare å være med han bør du nesten være ganske naiv, stole på han og kun tro det beste om han, til tross for at varsellampene muligens lyser.» Denne! Tusen takk. Jeg tror jeg trengte den realitetssjekken. Og er jeg ærlig med meg selv nå, så ser jeg jo soleklart at dette trolig ikke er noe jeg kan klare. Men så ligger jo dette «hva om...» der. Jeg kjente jo han lenge før alt det her... Og han har spurt så mange ganger om jeg vil være med han når han skal ut i jobbforbindelser, noe jeg setter så pris på (!) og ser som et fint tegn. Men jeg ender opp med alle tenkelige unnskyldninger for å la være fordi det er ubehagelig å se jenter som åler seg opp og skal snakke og ta bilder og gud vet hva, og jeg står på sidelinjen og smiler kleint. Jeg vurderer liksom skaffe meg psykolog her for å bedre selvbildet mitt og klare det her, SÅ flaut forelska er jeg. 

Nei, tusen takk for svar, det åpner øynene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, anonymjente21 skrev:

Hva med å heller ha han i livet ditt som en venn? Og heller finne deg en som gir deg den riktige tryggheten og kjærligheten som du fortjener 

Jeg tror nok ikke jeg hadde klart det... Det hadde blitt så vondt. Vi er dér nå, hvor han ønsker å innlede et forhold. Og det er ALT jeg har drømt om i så lang tid, flere år. Eneste av det ene. Også bare... Å se han med noen andre, å vite at jeg valgte det... Redd det skal gjøre mer vondt enn angsten jeg har nå. Så nå har jeg blitt jenta jeg lovte meg selv å aldri bli. Suuupert. :yvonne:

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det... Hvis du bare ender opp mer og mer paranoid og mer og mer usikker på deg selv, så fortjener DU et mer stabilt og trygt forhold. Han har jo valgt den livsstilen han har, så han er det ikke "synd" på på den måten, og han har nok forståelse for at andre som ikke har valgt sånn livsstil syntes det er veldig vanskelig å forholde seg til. Hvis du vil avbryte med han så trenger du jo ikke utdype at det er fordi du blir så paranoid og usikker av facebook osv, men bare si at mye ved livsstilen hans stresser deg så du klarer ikke se for deg å etablere et stabilt og harmonisk liv sammen. Det er helt fair og rettferdig. Det er jo harmonisk et forhold bør være, på alle måter og ikke bare de par timene dere ser tv og prater sammen, men også når han er på tur på oppdrag, også når du er med venninder og fint kan være vekk fra han uten å føle at du må være rundt han for å passe på han så ingen andre damer kontakter han osv

Det er nok det jeg må gjøre... Men uff så vondt det er å innse det. Han vil jo da, før eller senere, finne seg ei ny. Og da må jeg sitte her å fysisk se på hun, og vite at «ja jøss detta kunne vært meg.» Jeg vil ha han, ikke sirkuset. Men «sirkuset» er drømmen hans, og han fortjener mer enn hva jeg er i stand til å klare. Tusen hjertelig for svarene dine, jeg skal lese over dem igjen i morgen og få det inn i hodet. Du sier alt jeg allerede tenker selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du er så forelsket i bestevennen din som du sier,  så ville jeg gitt det en sjanse. Uansett om det er han eller noen andre så blir det jo dumt å straffe han før han har gjort noe galt? Det KAN jo være at dette er the real deal og at det er verdt det.

Mitt tips er å fokusere på han og dere, ikke alle andre rundt. 

Jeg ville absolutt prøvd en psykologtime, bare for å se hva det er for noe, siden du vurderer det. Det finnes også hjelp til selvhjelp-bøker på bokhandelen. 

En del av jobben til de fleste kjendiser er å holde seg interessant og aktuell i media. Du kan fint sette krav at om det blir dere, så vil du holde privatlivet for dere selv? Uavhengig av om han er en offentlig person eller ei bør han respektere dine grenser. Bli enig om hva som er greit og ikke greit, hvor grensen går i forhold til hva dere ser på som utroskap osv.

Et annet tips; om du velger å være i et forhold med han bør du prøve å unngå å lese om han i sosiale medier, spesielt sladretråder på nettforum😉

Anonymkode: acb0d...ab6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i det hele tatt... Jeg er ikke verdens mest utadvente person, han er vel den som har fått meg ut av skallet, så jeg tror ikke engang han ser på dette som noe jeg tenker kan bli vanskelig.

Har tenkt jeg burde si det, men er redd han skal få panikk han også. Men det er vel kanskje det jeg burde gjøre. Skal jeg gå må jeg jo si grunnen uansett, siden det ikke er noe med han personlig å gjøre... ER så vanskelig.

Jepp, du må være åpen og ærlig om dette. Synes jeg da. 

Men huff. Høres så kjipt ut når det høres om som forelskelsen og kjærligheten er der  :(  Historien er nok full av maker som har blitt med på dette sirkuset hvor halvdelen så har kommet i skyggen. 

Kanskje løsningen er å gå all in og bli med på sirkuset:nordvesta: Finnes jo en del "kjendispar" som er stabile og klarer seg godt? Og dette sirkuset.. hvor lenge kommer det egentlig til å vare? 

Men nei, ikke vet jeg, har altfor lite erfaring med kjærligheten, men er veldig fan av å kjempe for den. Litt idealistisk der. 
All the best  <3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han gjort noe som gjør at du tror du vil bli såret da? For å nekte deg selv og han ett forhold pga hvordan andre forholder seg til han synes jeg er dumt. To av eksene mine har damer konstant etter seg. Kan ikke huske hvor ofte sjalu/usikker jeg var fordi så sjeldent var det faktisk. De gangene jeg faktisk har vært usikker så er det med menn som ikke er vant til oppmerksomhet fra jenter. Virker som det er de som takler det dårligst og blir høye på oppmerksomheten. Er mannen din en av de så hadde jeg kuttet det nå, men viser han deg ingen tegn til at han ikke er til å stole på så synes jeg du skal kjenne godt på om du er villig til å gi opp nå og alltid lure på "hva om". I slike forhold er det viktig at du er sammen med en mann som gjør deg trygg. Begge eksene mine som kunne fått hvem de ville, følte jeg meg trygg hos. Det er alfa omega i alle forhold, jeg vet, men det er ekstremt viktig i forhold hvor den ene partneren er i mediebildet eller er populær.

Anonymkode: 08e2e...c24

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

det er ganske mange par som har endt med avslutning av par forhold når noen har fått kjendis status. Egentlig burde du snakke med dem som ble vekke, og hva som skjedde. Så det kan virke som det er få som takler det.

Anonymkode: 1e256...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gått med på det. Jeg kjenner godt til kjente mennesker i Norge, og jeg hadde aldri orket å være kjæreste med en. Har faktisk gjort det slutt i en tidlig fase nettopp pga det her også.

Anonymkode: d1767...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempetrist å innrømme, men jeg prøvde det der for noen år siden, og aldri igjen. Kommer jo helt an på personen, og jeg skjønner jo at man må ta vare på fansen, men vondt og kjedelig når du aldri føler deg som noe prioritet i livet hans. 

Anonymkode: 02c0a...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg lurer litt på hvem denne kjendisen kan være. Kan ikke komme på en eneste norsk kjendis som alle jenter åler seg innpå... 

Anonymkode: 0981c...c12

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal droppe han. Et slikt forhold vil bare føre til masse usikkerhet hos deg og den usikkerheten vil til slutt gå ut over forholdet deres og da blir det slutt.

Hvis du vil ha en kjæreste for deg selv og slippe usikkerhet så kan du ikke velge en som er så populær.Greit at du liker han, men livsstilen hans passer ikke deg.

Hvis du likevel bestemmer deg for å være sammen med han så må du legge all sjalusi og usikkerhet bort for godt(!). Sjslusi og usikkerhet er følelser alle mennesker har og det er derfor svært vanskelig å legge de bort, da må man bare late som man ikke bryr seg, men det vil gjøre vondt og stikke i deg. For de fleste vil dette være vanskelig.

Det kan godt hende han får seg dame, men sannsynligheten for at det forholdet vil ryke er stor, for hun vil sannsynligvis sitte igjen med de samme tankene og følelsene som du har nå og det vil ødelegge hans neste forhold.

Hvis han skal ha en dame det fungerer med i lengden så bør han velge en med samme livsstil som seg selv, velge en som også er populær, slik at fordelingen med usikkerhet/sjalusi blir jevnt fordelt, i tillegg må hun drite litt i utroskap..

Utroskap vil med en stor risiko kunne skje skje i et slikt forhokd,  enten før eller senere, om du vet om det eller ei. Derfor må han ha ei kjæreste som ikke bryr seg om dette, slik at slike tanker blir holdt på avstand og at usikkerhet og kontroll ikke er i henne. 

Anonymkode: 3f613...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeilene ^ skrev litt fort uten å lese igjennom først.

Anonymkode: 3f613...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...