Gå til innhold

Blir man REN av toalett med "spyling"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :) Det skal jeg prøve.

Anonymkode: a5631...a35

Jeg var tidligere plaget med sår og kløende bak etter bare tørk. Tåler heller ikke dårlig eller billig papir så godt, spes hvis jeg sliter med løs mage iblant. Så ble det innført vann og babyolje på papiret etter tørking. En helt ny rompe 👍😂

Anonymkode: 932b5...1f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fant noe om det her http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r8x.asp?linktype=iso&linkinfo=0933

Hjelpemidler for å tørke seg
Hjelpemidler og materiell som skal gjøre det mulig for en person å tørke sin egen kropp. Toaletter, se 09 12 06. Separate dusjer og/eller lufttørkere til toalett, se 09 12 36. Hårtørkere, se 09 39 09.

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09123601&P=1

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09120601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var tidligere plaget med sår og kløende bak etter bare tørk. Tåler heller ikke dårlig eller billig papir så godt, spes hvis jeg sliter med løs mage iblant. Så ble det innført vann og babyolje på papiret etter tørking. En helt ny rompe 👍😂

Anonymkode: 932b5...1f6

Så bra at du fant noe som hjalp deg :hjerte: Takk for at du deler av dine gode erfaringer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Leanfear skrev:

Er det slik at man trykker inn en knapp så spyler den i f. Eks. 10 sekunder eller spyler den kun når man holder knappen inne, eller begge deler? Hvor mye vann kommer på maks styrke? og fra hvilken vinkel? kan det justeres? 

Jeg pleier å bruke dusjhode fra et bidee som står rett ved toalettet å spyle med, men må også bruker hånda, men det går fint etter å ha tørket et par ganger før jeg spyler. Regner med å gjøre det samme her hvis jeg får et slik toalett, altså vaske samtisig med hånda som det spyler. 

Vurderer å skaffe meg en slik i det nye huset, men ønsker litt mer info.  

Ingen som har noen erfaring inn mot dette å bidra med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Leanfear skrev:

Ingen som har noen erfaring inn mot dette å bidra med?

Du kan ev gå inn og lese om de enkelte modellene fra linkene under.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant noe om det her http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r8x.asp?linktype=iso&linkinfo=0933

Hjelpemidler for å tørke seg
Hjelpemidler og materiell som skal gjøre det mulig for en person å tørke sin egen kropp. Toaletter, se 09 12 06. Separate dusjer og/eller lufttørkere til toalett, se 09 12 36. Hårtørkere, se 09 39 09.

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09123601&P=1

http://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r4x.asp?linktype=iso&linkinfo=09120601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
Sitat
Vanlige funksjoner på dusjdoer
  • Dusjarm-posisjon som kan justeres frem og tilbake - siden vi alle er forskjellige

• Justerbar temperatur på vannet
  • Massasjedusj som spyler i ulike kanter og ulike fasonger

, kalt

”Lady-dusj"
  • Varmføner med temperaturregulering
  • Luktavsug som trekker til seg lukta og slipper ut god lukt med parfyme,

dette styres med sensor

• Softclose gjør at lokket lukker seg forsiktig uten lyd

• Fjernkontroll

• Brukersensor gjør at toalettet kan justere seg selv ved å åpne lokket, rense og slippe ut god lukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har behov for "toalettrengjøringshjelp" grunnet helseplager, får de dekket et toalett med spylefunksjon (til spyling av underliv og rumpe)?

Spyle og tørketoaletter er utviklet for funksjonshemmede og ikke for allmuen. De som ikke klarer å tørke seg selv, eller har andre alvorlige problemer/funksjonshemminger som nødvendiggjør toaletthjelpemidler får dette dekket av Nav, ja. Men søknaden krever både legeerklæringer og annen dokumentasjon på behovet. Alle og enhver får ikke hva som helst fra Nav Hjelpemiddelsentral. 

Anonymkode: e5d51...241

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 2.06, AnonymBruker skrev:

Dere som har et slikt nymotens wc med spyling av rumpe + underliv, blir dere rene av det?

La oss si at man av en eller annen grunn (sykdom, funksjonshemming el.l.) ikke får dusjet seg på noen dager, men tar en kattevask under armene med klut. Vil man være ren nedentil om man bruker en slik spylefunksjon på wc?

Jeg har ikke et slikt toalett, men jeg kan si såpass at jeg aldri ville installert ett. Jeg vasker meg i dusjen med såpe.  

Ville ikke følt meg ren av å bli spylt med en pjuskete stråle vann fra et toalett.

Redigert;

Bare glem det. Ser nå at innlegget er et år gammelt.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Million skrev:

Jeg har ikke et slikt toalett, men jeg kan si såpass at jeg aldri ville installert ett. Jeg vasker meg i dusjen med såpe.  

Ville ikke følt meg ren av å bli spylt med en pjuskete stråle vann fra et toalett.

Redigert;

Bare glem det. Ser nå at innlegget er et år gammelt.

Hadde du fått fysiske problemer, la oss si du måtte amputere begge armene så hadde du satt stor pris på å få et slikt toalett fremfor 24/7 å ha andres hender til å tørke deg bak. Det går an å tenke litt. De toalettene er ikke for folk flest, de koster en formue, men for funksjonshemmede og andre med særlig behov. Du kan som du skriver gå i dusjen, og klare deg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har behov for "toalettrengjøringshjelp" grunnet helseplager, får de dekket et toalett med spylefunksjon (til spyling av underliv og rumpe)?

Ja. Men de jeg kjenner som har det har så nedsatt funksjonsevne at du heller vil tørke og vaske selv

Anonymkode: 28c2a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fungerer selvsagt ikke som erstatning for dusj og såpevask, men man er MYE!!! Renere etter en spyling enn uten. Akkurat det er udiskutabelt.

Vi har slike toaletter på begge badene og nå skal vi sette inn på hytta også 

Anonymkode: 275ac...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du fått fysiske problemer, la oss si du måtte amputere begge armene så hadde du satt stor pris på å få et slikt toalett fremfor 24/7 å ha andres hender til å tørke deg bak. Det går an å tenke litt. De toalettene er ikke for folk flest, de koster en formue, men for funksjonshemmede og andre med særlig behov. Du kan som du skriver gå i dusjen, og klare deg selv. 

x

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Million skrev:

Man kan da for svingende ikke ta absolutt alle verdens eventualiteter med i beregningen hver gang man skal svare på et innlegg.

Bapp bapp bapp! På KG kan man det....

Her er ikke diskusjoner til for å få svar, her skal de vinnes 😊

Anonymkode: 275ac...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
19 minutter siden, SupaWoman skrev:

Tipper disse toalettene er noe alle har om en ti års tid.

Ja, alle toalettleverandørene har spyletoalett nå. Tidligere var det mest i Asia (Japan og sør-Korea) Men nå får man flotte moderne varianter.

Anbefaler hvertfall alle som pusser opp badet til å legge opp strøm til det, slik at om man ønsker å installere et slikt om noen år, så er ikke det noe problem. 

Anonymkode: b6835...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har slike toalett, bruker dere hånden også samtidig som vannet spyler eller er spylearmen i veien? 

Og spyler vannet kontinuerlig når du trykker på knappen eller i intervaller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Leanfear skrev:

Dere som har slike toalett, bruker dere hånden også samtidig som vannet spyler eller er spylearmen i veien? 

Og spyler vannet kontinuerlig når du trykker på knappen eller i intervaller? 

Tror nok ikke det er plass til noe hånd. Evt må det være en hånd der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...