AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Hei , jeg lurte på om dere som enten studerer for å bli vernepleier eller jobber som vernepleier kan dele deres erfaringer med meg? Hva synes dere om vanskelighetsgraden på utdanningen? Er jobben givende? Hva slags arbeidsoppgaver har dere? Trives dere på jobb osv. Har nemlig ambisjoner om å bli vernepleier selv og setter stor pris på tips og erfaringer dere kan dele med meg Anonymkode: 4fe7f...4a6
fresia Skrevet 11. april 2018 #3 Skrevet 11. april 2018 hei! jeg studerer vernepleie ved OsloMet (tidligere HiOA). vernepleierutdanningen er veldig forskjellig fra sted til sted, men jeg er veldig fornøyd med hvordan den er lagt opp her. det er ikke alle foreleserne jeg er like fornøyd med, men sånn er det vel alle steder. jeg sliter en del med konsentrasjonsproblemer og klarer sjeldent å sette meg ned for å lese pensum, men studiet er overkommelig for det om. så lenge man deltar aktivt på forelesninger, gruppearbeid og gjør oppgaver går det bra det første året hadde vi mye gruppearbeid og fremføringer. vi har fortsatt en del gruppearbeid, men ingen fremføringer. arbeidskravene består som regel av gruppearbeid, oppgaver (som man gjør individuelt og går gjennom i grupper), flervalgstester o.l. vi har veldig lite skriftlige innleveringer. jeg er ferdig våren 2019 og gleder meg veldig til å jobbe som vernepleier. et tips er å bruke praksisperiodene til å få erfaring med ulike fagfelt du er interessert i eller kunne tenke deg å jobbe med. jeg har hittil hatt praksis innen rus og spesialpedagogikk, og skal snart ut i praksis innen psykiatri og demens.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #4 Skrevet 11. april 2018 Jeg er vernepleier. Jobber i bolig det bor brukere som er autister. Jobber med daglig oppfølging av dem, fornyelse av vedtak, oppdatere og lage nye tiltak, oppdatere fagperm, kontakt med lege, er primærkontakt for en bruker, gjør kartlegging og registreringer, sørger for at bruk av tvang blir meldt inn som det skal. Begynner bli noen år siden jeg gikk studiet og det er fprsndret en del siden da. Anonymkode: ed334...047
Theo.papaya Skrevet 11. april 2018 #5 Skrevet 11. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier. Jobber i bolig det bor brukere som er autister. Jobber med daglig oppfølging av dem, fornyelse av vedtak, oppdatere og lage nye tiltak, oppdatere fagperm, kontakt med lege, er primærkontakt for en bruker, gjør kartlegging og registreringer, sørger for at bruk av tvang blir meldt inn som det skal. Begynner bli noen år siden jeg gikk studiet og det er fprsndret en del siden da. Anonymkode: ed334...047 Det hørtes ut som spennende arbeidsoppgaver. Vil du si at utdanningen forberedte deg godt til arbeidslivet eller måtte du lære mye nytt?
Superblomst Skrevet 11. april 2018 #6 Skrevet 11. april 2018 Jeg tok vernepleie ved OsloMet og ble ferdig i 2016 Nå holder jeg på med master i læring i komplekse systemer. Som vernepleier med utdannelse fra Oslo kommer du ikke til å ha noe problem med å få jobb i alle fall, vi er sinnsykt ettertraktet pga fokuset på atferdsanalyse. 1
Theo.papaya Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, Superblomst skrev: Jeg tok vernepleie ved OsloMet og ble ferdig i 2016 Nå holder jeg på med master i læring i komplekse systemer. Som vernepleier med utdannelse fra Oslo kommer du ikke til å ha noe problem med å få jobb i alle fall, vi er sinnsykt ettertraktet pga fokuset på atferdsanalyse. Jeg har søkt meg inn i lillehammer. Har hørt at vernepleiere er veldig ettertraktet generelt. Spesielt mannlige vernepleiere pga likestilling og alt det der x). Gleder meg veldig til å starte hvis jeg kommer inn da. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #8 Skrevet 11. april 2018 7 timer siden, Theo.papaya skrev: Det hørtes ut som spennende arbeidsoppgaver. Vil du si at utdanningen forberedte deg godt til arbeidslivet eller måtte du lære mye nytt? Mye er nytt fordi brukerne er såppas forskjellige. Fprskjellige ordninger og systemer ut fra hvilken arbeidsplass man jobber på. Men er mye kjent fra skolen, spesielt i boligen jeg jobber i, mye atferdsanalytisk, målrettet miljøarbeid. Lite medisiner da mye blir pakket fra apoteket. Og brukerne ellers ikke trenger sprøyter og lignende. I så fall tar legekontoret seg av det. Anonymkode: ed334...047
Heiheiheiii Skrevet 3. august 2018 #9 Skrevet 3. august 2018 Hei jeg skal begynne på master i komplekse systemer nå rett rundt hjørnet. Jeg er utdannet sykepleier. Er su fornøyd med hvordan masteren er?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 Hva ligger lønnen på for nyutdannede? Anonymkode: cb471...c57
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 Trodde ikke Oslo-met hadde utdanningen? Må Man ikke til kjeller? Anonymkode: 76edb...bf2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke Oslo-met hadde utdanningen? Må Man ikke til kjeller? Anonymkode: 76edb...bf2 Kjeller er også en del av oslomet. Anonymkode: 9247d...5b0
Superblomst Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Hva ligger lønnen på for nyutdannede? Anonymkode: cb471...c57 Rundt 416k før tilleggene, om jeg ikke husker helt feil.
fresia Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke Oslo-met hadde utdanningen? Må Man ikke til kjeller? Anonymkode: 76edb...bf2 OsloMet har vernepleierutdanning på Kjeller og i Sandvika
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå