AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Hei dere! Har begynt å trene hjemme et 20 min program. Lurer på om jeg bør trene oftere enn 3 ganger i uka? Hensikten er å bygge muskler, et booty program på 20 minutter som jeg følger. Vil det for eksempel bli mer effektivt om jeg kjører dette programmet to ganger om dagen , de tre gangene i uka, eller trene seks dager i uka i stedet for tre? Eller vil det bare slite ut musklene ? Hvis noen her har klart å få fin, stor og løftet booty del gjerne hvilken øvelse som hjalp deg til ordentlig effekt også! Er jeg for godtroende om jeg tror jeg skal få til dette uten vektstenger i treningsstudio? Jeg bruker kettlebell på 6 kg over magen når jeg gjør hipthrusts og 3 kg vekter i hver hånd når jeg gjør squats, og merker at jeg ikke vil greie å øke vekten med det første! Vil treningen min gi effekt tror dere? Anonymkode: e4b1a...dd6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen her har klart å få fin, stor og løftet booty del gjerne hvilken øvelse som hjalp deg til ordentlig effekt også! Er jeg for godtroende om jeg tror jeg skal få til dette uten vektstenger i treningsstudio? Jeg bruker kettlebell på 6 kg over magen når jeg gjør hipthrusts og 3 kg vekter i hver hånd når jeg gjør squats, og merker at jeg ikke vil greie å øke vekten med det første! Vil treningen min gi effekt tror dere? Ja. Men ikke mist motet av den grunn. Det tar tid å bygge muskler og et sted må du jo begynne, etter hvert vil du kunne ta tyngre og tyngre vekt. Og for å bygge opp musklene så må du øke vekten etter hvert som du blir sterkere. Også må du spise nok og riktig så du har noe å bygge på. Kroppen trenger hvile og det er få som får noe utbytte av å trene to ganger daglig. Du vil bli utslitt og kroppen din vil aldri få tid og ro til å restituere seg. Da ødelegger du bare effekten treningen har på kroppen din og musklene dine. Anonymkode: 6bd58...308
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #3 Skrevet 9. april 2018 Ja, treningen vil gi effekt. Trener hjemme hver dag i ca 5-10minutter og har synlige muskler. Er ikke så mye som skal til Anonymkode: c4110...733
linsejesus Skrevet 9. april 2018 #4 Skrevet 9. april 2018 Du kan fint trene to ganger daglig hvis den ene økten er veldig lett. Eventuelt trene litt tyngre hver dag. Sliter du musklene ut slik at du ikke klarer et løft til med samme vekt er det en grei tommelfingerregel å vente to døgn før du trener den igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #5 Skrevet 10. april 2018 Hva med når man er støl? Jeg blir litt støl i et par dager av den 20 min økten jeg allerede tar. Kan jeg allikevel trene dobbelt, eller bør jeg holde meg til 3 ganger i uka? Anonymkode: e4b1a...dd6
linsejesus Skrevet 10. april 2018 #6 Skrevet 10. april 2018 Det er ikke farlig å trene om man er støl, men man trenger kanskje litt mer oppvarming først. Stølheten forsvinner om det går mindre enn to uker mellom hver gang du gjør en øvelse.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #7 Skrevet 11. april 2018 However, only one of the studies comparing high-load and low-load training was done with women. It found that women training with higher loads (6-10RM loads) gained way more muscle than women training with lower loads (20-30RM loads). This stands in stark contrast to similar studies performed on men, suggesting that women may respond to normal, heavy-ish training the same way men do (mostly doing sets of 5-15 reps), but may not respond as well to low-load training. There’s some evidence that women’s response to training varies based on menstrual cycle phase. For starters, it takes women longer to recover from training during the luteal phase (last half) of the menstrual cycle. Building on that, several studies (one, two, three) show that concentrating your training during the follicular phase (first half of the cycle) can lead to larger strength gains and more muscle growth than concentrating your training during the luteal phase or evenly dispersing it across the entire month. https://www.strongerbyscience.com/strength-training-women/ Anonymkode: c4110...733
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #8 Skrevet 12. april 2018 Som nybegynner kan du absolutt bygge litt muskler hjemme uten mye vekter, men den progresjonen vil etter hvert stoppe opp. For å bygge muskler må du hele tiden utfordre kroppen og det er vanskelig å gjøre uten vekter. Jenter som har bygget en veldig stor rumpe trener ofte med tresifret vekter, så den største fremgangen kan du nok ikke forvente. Anonymkode: 120c6...19d
Inwe Skrevet 12. april 2018 #9 Skrevet 12. april 2018 Du bør ikke trene samme muskel 2 ganger om dagen eller 6 ganger i uka. Men du kan fint trene overkropp og underkropp annenhver gang feks. Angående booty, har selv trent i 5 år uten den store effekten. Også flyttet jeg til et sted der man sykler uansett hvor man skal. På de 4 siste månedene har rumpa mi blitt større og rundere enn hva den ble på 5 år med hard styrketrening. Trener fortsatt styrke der 2 av dagene er Legday med fokus på rumpe, men sykkelen har gjort det meste av jobben (og jeg har bare en 5 min sykkeltur til og fra jobb)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå