AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Er i en litt kinkig situasjon.. Går som voksenlærling i helsefag og er nå i hjemmetjenesten. Siden dag 1 har jeg ikke hørt annet enn klaging og press pga fulle lister og stress fra start til slutt. Jeg har i tillegg to instruktører som jeg skal følge, men det skjer ikke så mye i praksis som det burde ha gjort. Jeg føler jeg har skutt meg selv litt i foten fordi jeg er en veldig selvstendig person, og dermed har jeg begynt å få endel selvstendige vakter. Hele opplegget med hjemmetjenesten er så kaos at jeg klarer ikke jobben og det å skrive oppgaver ved siden av (som vi lærlinger skal). Når det er sånn som nå så føler jeg meg skikkelig alene, føler ikke jeg lærer noe nyttig for min videre utdanning som jeg ikke kan fra før og med det presset som er så føler jeg meg mer i veien om jeg spør om hjelp, så da lar jeg heller vær. Bedriften jeg var i før hjemmetjenesten kan ikke sammenlignes engang. Der var alle med alle hele tiden, det var alltid et vennlig ansikt jeg kunne rådføre meg med face to face, smil og latter hele dagen. Nå er alt bare et ork og jeg teller hele tiden dager til neste fridag/helg. Prøver å legge planer så jeg har noe å se frem til og biter tenna sammen når jeg skal på jobb. Slik orker jeg ikke å ha det rett å slett, men jeg vet virkelig ikke hvem jeg skal henvende meg til først eller hvordan jeg skal ordlegge meg. Dessuten er jeg så utslitt nå at jeg garantert tar til tårene når jeg skal ta opp det her og det ønsker jeg ikke foran hvem som helst. Jeg er jo selvsagt selv også ansvarlig for min læring, men i det kaoset jeg jobber i nå så klarer jeg ikke fokusere på teori i det hele tatt. Alt skjer på autopilot og det er lite refleksjon da fokuset alltid er på neste pasient. Noen tips til en sliten lærling? Anonymkode: f6c99...366
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Kjenner jeg helt ærlig ble glad av å lese dette. Gjorde meg rett og slett godt 🙂👍 Har det litt sånn selv på jobb og fint å vite at noen har det verre Anonymkode: f0326...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg helt ærlig ble glad av å lese dette. Gjorde meg rett og slett godt 🙂👍 Har det litt sånn selv på jobb og fint å vite at noen har det verre Anonymkode: f0326...5d3 Fy faen Anonymkode: 52ed5...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå