Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en tidlig graviditetstest på fredag som var negativ. Fikk egentlig mensen på fredag men kom så lite og varte kun en dag. Blødde også litt på onsdag, men det var bare en dråpe. 

Kan man egentlig stole på de testene (tok på kvelden) og kan man være gravid til tross for mensen/en blødning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Karina8585 skrev:

Jeg tok en tidlig graviditetstest på fredag som var negativ. Fikk egentlig mensen på fredag men kom så lite og varte kun en dag. Blødde også litt på onsdag, men det var bare en dråpe. 

Kan man egentlig stole på de testene (tok på kvelden) og kan man være gravid til tross for mensen/en blødning?

Ja, man kan være gravid selv med blødning. Men om du vet når du eventuelt hadde eggløsning eller når du hadde samleie så kan jeg kanskje prøve å svare litt bedre :) vanskelig når man ikke vet når du hadde eggløsning, samleie eller når du venter mens :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Jeg har veldig uregelmessige sykluser så jeg er dessverre ikke helt sikker på når eggløsning var.

Anonymkode: 1c154...8e2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg har veldig uregelmessige sykluser så jeg er dessverre ikke helt sikker på når eggløsning var.

hmm.. Når hadde du samleie sist? 3 uker etter samleie så skal testen være rimelig sikker :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist var vel på fredag, og ca hver dag uken før. Dersom det er mensen som kom var jeg en dag for sen tror jeg, men jeg trodde jeg skulle ha eggløsning i løpet av den uken.

jeg er også litt nervøs for spontanabort. Og at det skal ligge rester igjen liksom. Hvordan merker man det? Har time hos gynekologi i mai men det er kanskje litt lenge til? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist var vel på fredag, og ca hver dag uken før. Dersom det er mensen som kom var jeg en dag for sen tror jeg, men jeg trodde jeg skulle ha eggløsning i løpet av den uken.

jeg er også litt nervøs for spontanabort. Og at det skal ligge rester igjen liksom. Hvordan merker man det? Har time hos gynekologi i mai men det er kanskje litt lenge til? 

Da er det nok for tidlig med test nå, jeg ville nok bare ventet noen dager og testet igjen :) 

Hva tenker du? at blødningen du hadde nå på fredag var en spontanabort? jeg vil tro at man blør rikelig, hvertfall som en mens om det er en spontanabort og ikke bare litt sånn som du beskriver det du hadde :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar, jeg er litt ny i gamet ;) hehe

Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet :-)

Skrevet

Du ville nok ha merket om det var en spontanabort. Jeg fikk noe sterkere magesmerter enn vanlig menstruasjon smerte + det var sååå vondt i korsryggen, nesten som en brennende følelse i noen timer. 

Om du har hatt kjemisk (at egget ikke festet seg ordentlig), så er det mye likt som en vanlig menstruasjon. Du blør kaanskje litt sterke. 

Virker ikke som om du har hatt noe skikkelig blødning, så det kan jo være festeblødning? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...