Gå til innhold

Når motparten på Tinder ikke er så flink på small talk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer man folk på Tinder som ikke er så flink på small talk? Jeg har noen matcher som absolutt ønsker kontakt med meg ettersom de hele tiden starter opp samtalen igjen med å skrive for eks. "hei" og "hei hvordan går det?"etter samtalen har dødd ut. Samtalen dør ut når jeg ikke synes at motparten bidrar til å holde samtalen i gang. Jeg er vant til at de jeg snakker med er nysgjerrig på meg og stiller spørsmål på lik linje som jeg stiller spørsmål til dem. Men når svarene er nokså korte og jeg ikke får noe særlig spørsmål tilbake, så tolker jeg det som om de ikke er interessert. Da stopper jeg å skrive til dem.

Kanskje litt rotete innlegg. Noen som har vært borti lignende? 

Anonymkode: 33584...837

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet matchen. Motparten må også bidra med noe til samtalen. 

Anonymkode: 2075b...f1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg slettet matchen. Motparten må også bidra med noe til samtalen. 

Anonymkode: 2075b...f1b

TS her. Det er det jeg har gjort tidligere. Men har litt lyst til å finne ut om kanskje de er flinkere til å snakke om jeg treffer dem i virkeligheten.

Så tar gjerne i mot tips.

Anonymkode: 33584...837

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er som å prate med folk, face-to-face. SoMe er et dødsgrep på sosialisering.

Anonymkode: 61299...5db

• Liker 3
Skrevet

«Hei» og «hvordan går det» er kjedelige spørsmål.. Spør heller om interesser og ting det er lettere å svare på - og morsommere å utdype. 

For å få svar på Tinder (og lignende sider) må du skille deg ut - og være interessant å prate med. De morsomste samtalene jeg har hatt på sånne sider - og som har ledet til at jeg faktisk vil møte personer er samtaler av typen 20 spørsmål - hvor alt fra favorittiskrem til hobbyer og musikk har blitt diskutert. Small-talk er generelt lite egna om man vil gjøre et inntrykk. I alle fall i min bok. 

Det handler om å finne noe man VIL prate om. Og gjerne noe man har til felles - eller er av helt motsatt oppfatning om. 

AnonymBruker
Skrevet

Best å avtale å møtes når det blir sånn , for merker hvertfall at jeg mister helt lysta når det bare blir smalltalk man ikke kommer noe vei med. Da er det bedre å faktisk cut to the case og komme til poenget å møtes, før man bare får dårlig assosiasjoner til hverandre når det i utgangspunktet starta bra.

Anonymkode: 6b4d0...31b

• Liker 1
Skrevet

"Hvordan går det?" kan være helt ok å begynne med, men når folk svarer "det går bra" og ingenting annet så blir samtalen dørgende kjedelig. Hvis man derimot skriver noe om hva man har gjort osv så er det plutselig andre ting å spørre om og snakke om. Så nei, man må ikke begynne med en veldig spennende åpning.

Jeg har hatt noen samtaler hvor jeg prøver å dra samtalen videre, og de svarer som for eksempel "ok", "det går bra" eller lignende intetsigende svar. Ingen spørsmål tilbake. Da gidder jeg ikke og lar bare samtalen dø ut.

Jeg merker også det motsatte hvor jeg har skrevet og skrevet, og så blir det bare med det. Det kan også få meg til å miste interessen, men det skjer stort sett med folk som bor et stykke unna meg.

Så jeg har vel funnet ut at det er ok å skrive litt bare for å se om det er noe felles der, men også få til et møte eller være klar på at man ønsker å møtes. Ellers blir det bare sånn meningsløs skriving hvor ingen tør å ta skrittet videre.

• Liker 1
Skrevet

Prøver som oftest å komme til saken veldig raskt hvis jeg faktisk er interessert, kanskje så lite som 4-5 meldingsvekslinger. En kjedelig samtale på Tinder kan jo drepe lysten til å møtes. Tinder er et bra verktøy for å komme i kontakt med folk og avtale møter, slik prøver jeg å bruke det.

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Mange er ikke gode på skriftlig kommunikasjon, så du får tenke gjennom hva denne biten betyr for deg. Det er heller ingen garanti for at de er bedre til å prate.  Jeg liker f.eks helst å skrive, i stedet for å snakke i telefonen, og er glad jeg har en jobb der vi kommuniserer veldig mye gjennom WhatsApp og mail. 

Jeg har nok blitt bedre på small talk med alderen. Det handler om at jeg har blitt mer glad i folk generelt, og det samspillet det gir, å kunne prate om løst og fast med nesten hvem som helst. Før ble jeg stressa og ubekvem av damer som skravler hele tida, nå er det motsatt. Innholdet betyr jo selvsagt noe :-)

Anonymkode: 5c630...87c

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Gismar skrev:

«Hei» og «hvordan går det» er kjedelige spørsmål.. Spør heller om interesser og ting det er lettere å svare på - og morsommere å utdype. 

For å få svar på Tinder (og lignende sider) må du skille deg ut - og være interessant å prate med. De morsomste samtalene jeg har hatt på sånne sider - og som har ledet til at jeg faktisk vil møte personer er samtaler av typen 20 spørsmål - hvor alt fra favorittiskrem til hobbyer og musikk har blitt diskutert. Small-talk er generelt lite egna om man vil gjøre et inntrykk. I alle fall i min bok. 

Det handler om å finne noe man VIL prate om. Og gjerne noe man har til felles - eller er av helt motsatt oppfatning om. 

Da må dere ha info på profilen med!

Anonymkode: 4028d...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å skrive "fine tits, men du må nok gi litt mer av deg selv om du håper på å få noe dick pick av meg"

Anonymkode: 2ad36...4d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det drepen å chatte på tinder. Endte med å slette hele driten og får heller være singel og sur til jeg kommer over noen  irl. 

Anonymkode: a0949...a48

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å skrive "fine tits, men du må nok gi litt mer av deg selv om du håper på å få noe dick pick av meg"

Anonymkode: 2ad36...4d5

Og det er stor suksess? :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de som er vanskelige å holde igang praten med på Tinder, også er kjedelige å snakke med i virkeligheten. 

Anonymkode: cf0d8...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...