Gå til innhold

Treningssenter for dummies - HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette her er sikkert sånn ca tidenes teiteste tråd og dere kommer garantert til å le av meg, men jeg lar det stå til 😎

På impuls meldte jeg meg inn på Stamina og nå sitter jeg her relativt lost. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å trene og lurer på om noen snille mennesker der inne kan lage en guide fra A til Å for dummies til meg? Jeg lurer på ALT! Fra om jeg må registrere meg noen plass når jeg kommer, om det er skap i garderobene og om det er mennesker der som kan svare på alle de dumme spørsmålene mine 🙈 Det høres sikkert skikkelig teit ut, men jeg tør ikke valse inn dørene der uten å engang vite om jeg må registrere meg når jeg kommer 😂 Sosial angst much 🙈

Et spørsmål til: Hva koster personlig trener på stamina? Kunne tenkt meg litt hjelp for å komme i gang.

Håper noen snille mennesker kan ta seg tid til å svare meg 😇

Anonymkode: 9cbf1...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste treningssenter har garderober, men man må som oftest ha med hengelås selv. I åpningstidene (bemannet) er det folk der som kan svare på spørsmålene dine. Noen senter har det slik at man må registrere kortet, mens andre ikke har det. 

Nå har ikke jeg trent på Stamina, så du får ta infoen med en klype salt. Foreslår uansett at du skriver ned alt du lurer på (hvis ikke du klarer å huske alt) også drar du dit en gang det er bemannet åpningstid og spør de som jobber der om alt du lurer på. De er der for å hjelpe, det er jobben deres, så de blir nok bare glad for at du spør. Lykke til! :)

Anonymkode: 61426...dd9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De aller fleste treningssenter har garderober MED SKAP, men man må som oftest ha med hengelås selv. I åpningstidene (bemannet) er det folk der som kan svare på spørsmålene dine. Noen senter har det slik at man må registrere kortet, mens andre ikke har det. 

Nå har ikke jeg trent på Stamina, så du får ta infoen med en klype salt. Foreslår uansett at du skriver ned alt du lurer på (hvis ikke du klarer å huske alt) også drar du dit en gang det er bemannet åpningstid og spør de som jobber der om alt du lurer på. De er der for å hjelpe, det er jobben deres, så de blir nok bare glad for at du spør. Lykke til! :)

Skrevet

Har du fått medlemskort? Vanligvis må du registrere dette ved inngangen eller i resepsjonen. Stamina har sikkert nettside der du kan finne ditt senter og oversikt over gruppetimer. De fleste senter nå har en løsning for å booke gruppetimer på nettet

Ellers kan du spørre i resepsjonen om en veiledningstime. Der jeg trener får alle nye medlemmer 2 timer med innføring i apparater og øvelser hvis de vil

Som den over skrev - de aller fleste senter har garderober med skap (og dusj) og du må enten ha hengelås eller så har de en løsning der du bruker medlemskort og en pinkode.

Du kan jo evt ringe kundeservice eller direkte til det senteret du har meldt deg inn på hvis du ikke finner svar på det du lurer på på nettet

Husk at du garantert ikke er den eneste som har stilt denne typen spørsmål. Det er helt vanlig å være usikker når du er på et nytt senter selv om du trener fra før

Og - gratulerer med å komme i gang med trening 

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke informasjon om det på hjemmesiden deres? Du kan ellers sende de en mail og høre. Første gang du drar dit så kan du gå rolig inn, bruke en sykkel eller mølle rolig så du får sett deg rundt og ser hvor ting er og hva de har der. Er du usikker på hvordan du bruker de ulike apparatene så finnes det masse filmer på youtube med veiledning og gode råd. Eller meld deg på en gruppetrening og møt opp litt tidlig, slik at du får sett deg litt rundt. Der jeg trener må man ha med seg hengelås til skapene selv, mens et senter jeg trente ved før brukte vi nøkkelkortet og lagde en kode på skapet. Vi har også nøkkelkort som vi må bruke for å komme inn og trene, det ordnet de i resepsjonen. Jeg meldte meg inn på nett også gikk jeg innom for å få nøkkelkortet. Så dra innom når resepsjonen er åpen og si at du nettopp har meldt deg inn på nett og trenger kort. Du kan jo da dra innom uten at du skal trene, så du får sett litt hvordan det ser ut før du skal inn og trene første gang også. 

Anonymkode: 18668...a16

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Det er sikkert skikkelig tåpelig av meg men jeg er redd for at de som jobber der skal syntes at jeg er skikkelig dust om jeg ikke kan noe som helst 😂 Men dere har helt rett, det er bare å gå og spørre :) Stamina har en app som jeg har lastet ned med adgangskort, får jeg vanlig nøkkelkort i tillegg?

Anonymkode: 9cbf1...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...