Gå til innhold

Idiotisk å føle på at jeg ikke har kommet like langt i livet som ham?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått god kjemi med en Tindermatch, vi skal møtes til uka. Han er 28, jeg er 23. 

Til alt overmål viste det seg at han har studert det samme som jeg og jobber med det som er min drøm. Jeg vet ikke, men jeg antar at han er "veletablert" med egen leilighet og styr. 

Jeg merker jeg skammer meg litt over at jeg bor i en liten, leid sokkelleilighet, jobber deltid i en matbutikk og som frivillig i en studierelevant jobb. Men har jeg egentlig grunn til det? Han må jo nesten godta det allerede ettersom han nødvendigvis vet at jeg er 23 år og student? Er jo ikke bare "min skyld" at han har kommet lenger enn meg? 

Anonymkode: 7b9a7...5b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida blås i det. Du er jo bare 23 år!

Anonymkode: 464d1...353

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, det er litt idiotisk å tenke slik. Det er ingen grunn til å føle på at du ikke har kommet like langt når du er 23 år og han 5 år eldre. Ja, selv om dere hadde vært jevngamle ville det vært unødvendig å føle på dette. Vi mennesker følger ikke alltid samme vei gjennom livet, det er dumt å dømme andre for at de ikke har kommet «langt nok», og det er egentlig like dumt å dømme seg selv. 

En annen sak er at du heller ikke bør ta for gitt at menn legger like mye vekt på en kjærestes status og inntekt som kvinner.

Mange kvinner vil finne en mann mer attraktiv om han har høy status og god jobb, mens mange menn legger lite vekt på en potensiell partners status; menn er ofte mer opptatt av en kvinnes utseende, væremåte og personlighet. Mange menn ville valgt en svært pen fattig jente over en ganske pen rik jente uten å blunke. 

Endret av Cuckold
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Cuckold skrev:

Ja, det er litt idiotisk å tenke slik. Det er ingen grunn til å føle på at du ikke har kommet like langt når du er 23 år og han 5 år eldre. Ja, selv om dere hadde vært jevngamle ville det vært unødvendig å føle på dette. Vi mennesker følger ikke alltid samme vei gjennom livet, det er dumt å dømme andre for at de ikke har kommet «langt nok», og det er egentlig like dumt å dømme seg selv. 

En annen sak er at du heller ikke bør ta for gitt at menn legger like mye vekt på en kjærestes status og inntekt som kvinner.

Mange kvinner vil finne en mann mer attraktiv om han har høy status og god jobb, mens mange menn legger lite vekt på en potensiell partners status; menn er ofte mer opptatt av en kvinnes utseende, væremåte og personlighet. Mange menn ville valgt en svært pen fattig jente over en ganske pen rik jente uten å blunke. 

Tusen takk for et godt svar! :)

Jeg er egentlig ikke opptatt av penger og status jeg heller, at han har det kom egentlig frem en stund uti samtalen. Men jeg er litt opptatt av å være selvstendig. Jeg vil ikke han skal tro at jeg er ute etter statusen hans eller at jeg forventer han skal betale alt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo 5 år eldre enn deg. Naturlig at han er mer etablert enn deg når dere er så unge :-)

Anonymkode: 303d0...541

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått god kjemi med en Tindermatch, vi skal møtes til uka. Han er 28, jeg er 23. 

Til alt overmål viste det seg at han har studert det samme som jeg og jobber med det som er min drøm. Jeg vet ikke, men jeg antar at han er "veletablert" med egen leilighet og styr. 

Jeg merker jeg skammer meg litt over at jeg bor i en liten, leid sokkelleilighet, jobber deltid i en matbutikk og som frivillig i en studierelevant jobb. Men har jeg egentlig grunn til det? Han må jo nesten godta det allerede ettersom han nødvendigvis vet at jeg er 23 år og student? Er jo ikke bare "min skyld" at han har kommet lenger enn meg? 

Det er kan godt hende at han har mål og lidenskaper og drømmer som ikke handler om hverken jobb eller bolig. Du projiserer dine egne komplekser over på ham. Livet er ikke en løype du kan komme langt i. Det er bare en kontinuerlig bevisst opplevelse. 

Anonymkode: 8e7e2...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...