AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Jeg er en ganske åpen person og kan lett dele personlige ting med personer som jeg blir kjent med. Jeg tenker at det å dele personlige ting er en viktig del av ett vennskap og at når jeg deler personlige ting så vil det skape en fortrolighet mellom oss og at den andre parten da har det lettere for å dele private ting om seg selv når h*n vet private ting om meg, men så skjer det ganske ofte at jeg deler private ting om meg selv og at den andre parten aldri deler noe. Er det noe jeg gjør feil? Dette skjer forresten også med venner som jeg har kjent lenge. Anonymkode: c3fb0...387 2
Thyra Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en ganske åpen person og kan lett dele personlige ting med personer som jeg blir kjent med. Jeg tenker at det å dele personlige ting er en viktig del av ett vennskap og at når jeg deler personlige ting så vil det skape en fortrolighet mellom oss og at den andre parten da har det lettere for å dele private ting om seg selv når h*n vet private ting om meg, men så skjer det ganske ofte at jeg deler private ting om meg selv og at den andre parten aldri deler noe. Er det noe jeg gjør feil? Dette skjer forresten også med venner som jeg har kjent lenge. Anonymkode: c3fb0...387 Alle er ikke like åpne. At du forteller personlige ting til noen brtyr ikke at de er "forpliktet" til å fortelle personlige ting til deg. Kanskje deler de ikke sine mest personlige ting med noen? Endret 8. april 2018 av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 58 minutter siden, Thyra skrev: Alle er ikke like åpne. At du forteller personlige ting til noen brtyr ikke at de er "forpliktet" til å fortelle personlige ting til deg. Kanskje deler de ikke sine mest personlige ting med noen? Ja, jeg har forståelse for at ikke alle er like åpne og at selv om jeg forteller personlige ting til noen så er ikke det ensbetydende med at de kommer til å fortelle meg personlige ting, jeg ser mer på det som en slags invitasjon til å være åpen med meg. Anonymkode: c3fb0...387
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Jeg har opplevd noe av det samme, men ikke ofte. Er kanskje ikke så veldig åpen generelt, men liker jo å være åpen med personlige venner. En venninne av meg fortalte meg ikke personlige ting tilbake, og viste ikke svake sider. Mens jeg jo ikke akkurat skjulte mine ufullkommenheter. Jeg opplevde henne som kritisk, og vennskapet som overflatisk. Det er over nå. Anonymkode: 0e830...2a0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 Jeg deler personlige ting med folk jeg har inntrykk av at vil forstå hva jeg snakker om. Dermed kan det hende at noen som har vært veldig åpne mot meg om hva de sliter med, ikke vil få samme åpenheten i retur fra meg. Kanskje føler jeg ikke at dette er en person jeg har noe til felles med. Enig i at det å dele ting er en måte å skape bånd og fortrolighet på. Men det er ikke den eneste ingrediensen. Man må ha ‘kjemi’ også, utover det. Anonymkode: 022b4...388 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #6 Skrevet 9. april 2018 Du velger hvor åpen du vil være, andre velger hvor mye de vil dele. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en ganske åpen person og kan lett dele personlige ting med personer som jeg blir kjent med. Jeg tenker at det å dele personlige ting er en viktig del av ett vennskap og at når jeg deler personlige ting så vil det skape en fortrolighet mellom oss og at den andre parten da har det lettere for å dele private ting om seg selv når h*n vet private ting om meg, men så skjer det ganske ofte at jeg deler private ting om meg selv og at den andre parten aldri deler noe. Er det noe jeg gjør feil? Dette skjer forresten også med venner som jeg har kjent lenge. Anonymkode: c3fb0...387 Du snakker om at det å dele private ting fører til økt fortrolighet, og det har du rett i, men bare dersom informasjonen deles frivillig. Jeg har fortalt denne historien før her inne, men den passer godt i denne sammenhengen også. En venninne mente det samme som deg, og presset meg til å dele privat informasjon om en sykdom jeg har, fordi hun mente det ville føre oss nærmere hverandre fordi hun ville få en bedre forståelse for hva jeg levde med i hverdagen. Jeg ville ikke være så privat og intim, men det var som en utpressing, "fortell meg, eller mist meg som venn", og siden jeg ikke ville miste henne som venn fortalte jeg om de intime deltajene hun ville høre. Hadde jeg visst da det jeg vet i dag, hadde jeg latt det være. Jeg følte meg så ydmyket, så naken, og så frastøtende, og når det hadde gått noen dager etter "betroelsen" følte jeg meg utrolig respektløst behandlet når hun ikke godtok at jeg var mer privat enn hun var. Det hadde vært bedre for oss begge om jeg hadde latt være å gå med på ultimatumet hennes, for vennskapet ble borte uansett. Jeg har ikke blitt mindre privat etter denne opplevelsen kan man si. Poenget mitt er at du må velge om du klarer å ha et vennskap der begge deler så mye som de selv er komfortable med, eller om du må ha en venn som deler like mye som deg selv. Anonymkode: 2102d...475
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Skrevet 9. april 2018 Jeg deler aldri private ting. Du vet aldri når «venner» vender deg ryggen, eller bruker ting mot deg senere. Private ting, er nettopp det, private. Blir helt matt av venninner som skal vite alt mulig, og som forventer at man øser ut hele privatlivet sitt. verst er de som klager på typen sin, eller som forteller om sexlivet sitt. Det synes jeg er respektløst ovenfor mannen de er sammen med. Når det skjer, stopper jeg dem med en gang, og sier at dette vil jeg ikke høre. Anonymkode: e51fd...8d5
Elaine Marley Skrevet 10. april 2018 #8 Skrevet 10. april 2018 Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å dele private ting. Det er noe jeg har opplevd tidligere at venner sprer rundt til andre eller bruker mot meg senere. Egentlig er jeg ganske åpen, men jeg må innrømme at det er enklere å være åpen med en kjæreste enn med venner. Men jeg prøver å være litt åpen. Bare ikke fortelle alt for mye. Det er ikke alt jeg ser poenget med at venner skal vite uansett, og typisk blir det sånn at vi må snakke om det å sitte og analysere osv.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Skrevet 10. april 2018 På 8.4.2018 den 18.13, AnonymBruker skrev: Jeg er en ganske åpen person og kan lett dele personlige ting med personer som jeg blir kjent med. Jeg tenker at det å dele personlige ting er en viktig del av ett vennskap og at når jeg deler personlige ting så vil det skape en fortrolighet mellom oss og at den andre parten da har det lettere for å dele private ting om seg selv når h*n vet private ting om meg, men så skjer det ganske ofte at jeg deler private ting om meg selv og at den andre parten aldri deler noe. Er det noe jeg gjør feil? Dette skjer forresten også med venner som jeg har kjent lenge. Anonymkode: c3fb0...387 Jeg er også en åpen person, men sånt blir lett misbrukt og rykter osv. Prøv heller å stenge av selv. Anonymkode: 1f9d1...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå