AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Jeg vurderte lenge å kontakte min (tidligere) lege og be ham ut på en date da jeg følte det var noe mellom oss. Jeg var igjen hos ham forrige uke for en konsultasjon og mannet meg opp til å be ham ut. Jeg ble kontant avvist. Jeg er så nede nå. Jeg er så skamfull og føler også på at en drøm gikk tapt. Det er så sykt at man kan tolke signaler så feil. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan gå videre? Føler meg så dum som faktisk spurte ham med ut! Hva tenkte jeg på egentlig? Anonymkode: 35cbb...849
Polly Ester Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Hvis du er samme dame som har gått og siklet på legen i over ett år og endelig spurte så syns jeg det var veldig bra at du endelig turte å spørre. Og hadde du ikke spurt hadde du fortsatt gått og drømt om han og håpet og trodd. Nå VET du. Og du kommer over dette. Gi deg en klapp på skulderen fordi du var modig som turte og vær stolt av at du gikk ut av komfortsonen din. Og tenk at du var modig, ikke dum. Det går over. 45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Bytt lege og glem at det skjedde. Spør en annen på date. En som ikke mister jobben sin om han går ut med deg. Anonymkode: dafd5...6dd 26
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 Glem det og gå videre! Nå vet du i hvert fall at det ikke blir noe. Anonymkode: da647...b70 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 Leger , som alle andre som jobber med mennesker, har som jobb å være hyggelige og få pasienten /kunden sin til å føle seg bra. Noen viser omsorg ved å ta en på skulderen, klemme, gi komplimenter på personlighet "du greier dette her du" , "du har jo mange gode muligheter, så sterk og flott dame/menneske du er!" og jeg tenker at som pasient er det veldig viktig å ikke tolke slikt som at man er spesiell. Det er jobben til legen og slik han er med alle. Nå har du lært det til en annen gang. Og når det kommer til å skamme deg for at du spurte, ja ganske flaut, men noen ganger er det sånn man må lære også. Du har jo ny lege nå , så prøv å ikke tenk så mye på det. Anonymkode: 3ce7e...3eb 9
Gjest chamallow Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderte lenge å kontakte min (tidligere) lege og be ham ut på en date da jeg følte det var noe mellom oss. Jeg var igjen hos ham forrige uke for en konsultasjon og mannet meg opp til å be ham ut. Jeg ble kontant avvist. Jeg er så nede nå. Jeg er så skamfull og føler også på at en drøm gikk tapt. Det er så sykt at man kan tolke signaler så feil. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan gå videre? Føler meg så dum som faktisk spurte ham med ut! Hva tenkte jeg på egentlig? Anonymkode: 35cbb...849 LOL
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 Hvis du spurte under en konsultasjon skjønner jeg godt at han svarte nei. Det hadde jeg også gjort hvis en av fedrene i barnehagen jeg jobber i hadde spurt meg ut mens jeg var på jobb. Det passer bare ikke i en arbeidssituasjon. Forholdet pasient/lege skal ikke forkludres av datingspørsmål. Anonymkode: 6e4d0...4a9 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Han har jo ikke noe valg når du der og da var pasienten hans. Lite gjennomtenkt å sette noen i en så klein situasjon. Anonymkode: 73730...9d6 12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 Leger har vel ikke lov til å gå ut med pasienter. Anonymkode: 95e01...901 16
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderte lenge å kontakte min (tidligere) lege og be ham ut på en date da jeg følte det var noe mellom oss. Jeg var igjen hos ham forrige uke for en konsultasjon og mannet meg opp til å be ham ut. Jeg ble kontant avvist. Jeg er så nede nå. Jeg er så skamfull og føler også på at en drøm gikk tapt. Det er så sykt at man kan tolke signaler så feil. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan gå videre? Føler meg så dum som faktisk spurte ham med ut! Hva tenkte jeg på egentlig? Anonymkode: 35cbb...849 Det er bare rett og rimelig. Leger verken kan eller skal date pasienter. Det er i strid med all yrkesetikk. Anonymkode: 171d9...5fb 14
Sirah Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Trøst deg med at du nå har fått det ut av systemet TS. Regner med at det er du som har laget mange av trådene her inne ang å be legen ut? Bytt lege og gå videre Ikke noe annet å gjøre 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderte lenge å kontakte min (tidligere) lege og be ham ut på en date da jeg følte det var noe mellom oss. Jeg var igjen hos ham forrige uke for en konsultasjon og mannet meg opp til å be ham ut. Jeg ble kontant avvist. Anonymkode: 35cbb...849 Mener du at han skulle satt sin profesjonelle renommé på spill? Enhver klok mannlig lege ville sagt nei takk Anonymkode: fe0fb...543 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderte lenge å kontakte min (tidligere) lege og be ham ut på en date da jeg følte det var noe mellom oss. Jeg var igjen hos ham forrige uke for en konsultasjon og mannet meg opp til å be ham ut. Jeg ble kontant avvist. Jeg er så nede nå. Jeg er så skamfull og føler også på at en drøm gikk tapt. Det er så sykt at man kan tolke signaler så feil. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan gå videre? Føler meg så dum som faktisk spurte ham med ut! Hva tenkte jeg på egentlig? Anonymkode: 35cbb...849 Men dette sa vi jo til deg da du spurte oss, men du ville ikke høre....Du overlever, og har forhåpentligvis lært noe. Anonymkode: 85b7d...5c3 9
Peaches Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 Legen har jo ikke lyst til å miste jobben, han har faktisk ikke lov til å si ja. Ikke at dette skal oppmuntre deg til å prøve igjen, du burde jo skjønt at han ikke kan si ja 3
Nuttery Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 Legen kunne ikke sagt ja under noen omstendigheter, samme om han likte deg eller ikke. Det trodde jeg var allmenn kunnskap. Hadde du vært «lur» hadde du avsluttet pasientforholdet og håpet på at du traff på ham i privat setting. Gjerne lenge etter pasientforholdet hadde opphørt. 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 2 minutter siden, Nuttery skrev: Legen kunne ikke sagt ja under noen omstendigheter, samme om han likte deg eller ikke. Det trodde jeg var allmenn kunnskap. Hadde du vært «lur» hadde du avsluttet pasientforholdet og håpet på at du traff på ham i privat setting. Gjerne lenge etter pasientforholdet hadde opphørt. Det er fortsatt ugreit. Anonymkode: db884...4b7 6
Salka Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 Hva hadde du ventet egentlig? Legen vil jo beholde jobben sin. Jeg syns du var tøff som turte, men jeg hadde nok byttet fastlege nå om jeg var deg. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 Trodde du virkelig legen skulle si ja?.Denne legen er profesjonell og bra er det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #20 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener du at han skulle satt sin profesjonelle renommé på spill? Enhver klok mannlig lege ville sagt nei takk Anonymkode: fe0fb...543 Han kunne jo ha sagt ja likevel så kunne legeforholdet blitt avsluttet etterpå. Ingen risiko. Anonymkode: 35cbb...849 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå