Gå til innhold

Skoleelev fikk beskjed om å ta plaster på brystvortene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun ble kalt inn til inspektøren som mente at hun burde bruke en stram topp under den løse skjorte for hindre brystene i å bevege seg. Hun gjorde som hun sa, men det var heller ikke bra nok, hun ble til slutt sendt til skolesøtra og måtte sette 4 plaster på brystvorta.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5587855/School-fire-humiliating-braless-17-year-old-telling-BAND-AIDS-nipples.html

Jeg har også hørt om ei venninne her i Norge hvor skolen mente at hennes datter burde bruke BH i gymmen på skolen. Det hele får meg til å tenke på "Handmaid's tale" relgion enten det er Islam eller konservativ kristendom er i ferd med å få mer makt i samfunnet. Kvinnekroppen er et problem for noen.

Anonymkode: 3b58a...5b5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er større sjanse for at noen forgriper seg på henne hvis hun ikke dekker til de mest seksualiserte delene på kroppen sin. Jeg bare nevner det. Det gjorde skolen også, av ren omtanke for henne.

Anonymkode: db3ec...a07

• Liker 1
Skrevet

Amerikanere..

Men tenk om noen tenåringsgutter hadde blitt kåte da, dere! Da hadde verden gått under. Heldigvis tok skolen tak i det raskt, så der er det nok ingen tenåringsgutter som fantaserer om klassekameratene lengre. :sarkasme:

• Liker 12
Gjest Newroz
Skrevet

Jeg forstår ikke hva som er så farlig med brystvorter. Alle har dem, både menn og kvinner. At de synes gjennom klærne er ganske naturlig. 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er større sjanse for at noen forgriper seg på henne hvis hun ikke dekker til de mest seksualiserte delene på kroppen sin. Jeg bare nevner det. Det gjorde skolen også, av ren omtanke for henne.

Hvorfor sier de da at hun virket distraherende på sine medelever?

Endret av kat-e
Skrevet
1 minutt siden, kat-e skrev:

Hvorfor sier de da at hun virket distraherende på sine med elever?

Fordi skolen er tullete og puritansk, men ikke fullt så tullete som brukeren du siterer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kat-e skrev:

Hvorfor sier de da at hun virket distraherende på sine med elever?

Det er jo det det er. De tenker distraherende tanker som setter henne i fare og gjør at de tenker på annet enn det de skal under undervisningen. 

Skrevet

Det er rart hvordan synet på bryster har forandret seg. Da jeg gikk på ungdomsskolen på første halvdel av 80-tallet, var det få av jentene som brukte BH. 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det det er. De tenker distraherende tanker som setter henne i fare og gjør at de tenker på annet enn det de skal under undervisningen. 

Herregud, vi blir jo bare mer og mer konservative jo.  På full fart mot hijab-samfunnet.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Det er rart hvordan synet på bryster har forandret seg. Da jeg gikk på ungdomsskolen på første halvdel av 80-tallet, var det få av jentene som brukte BH. 

Mor og ei tante sa at få under 30år brukte BH på begynnelsen av 70 tallet, ingen sa noe på skolen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De må da klare å konsentrere seg selv om man kan ane konturene av noen brystvorter. 

Anonymkode: 28e60...650

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Malmø tror jeg faktisk dette kunne ha vært tilfelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da er det mest naturlig å tape brystvortene, og ikke gjøre noe med holdningene til de som ikke klarer styre seg over å «se» brystene/brystvortene, mener du? Er du seriøs?

Anonymkode: 4412b...d77

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må da klare å konsentrere seg selv om man kan ane konturene av noen brystvorter. 

Anonymkode: 28e60...650

I ungdomsskolealder ble vi jo sprengkåte bare vi kunne ane konturene av en BH-stropp !

Anonymkode: f0fa9...2fe

Skrevet (endret)
17 minutter siden, kat-e skrev:

Mor og ei tante sa at få under 30år brukte BH på begynnelsen av 70 tallet, ingen sa noe på skolen.

Ja, vi forbandt BHer med gamle damer eller med å være tjukk. Vi kunne til nøds bruke sports-BH i gymmen, men ikke ellers. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

#freenipple campaign

:nordvesta:

Kvinner burde stå fritt i å velge om de skal stroppe seg inn i ubehagelig BH. Personlig kunne jeg aldri gått uten i offentligheten, de er litt for store og tunge til at det egentlig er behagelig, men virkelig! Kom an! 

Anonymkode: d70b1...848

AnonymBruker
Skrevet

De områdene i Norge som er ekstra strenge og krever "anstendig antrekk" er som regel områder med høy muslimsk innvandring. Jeg tror vi ser et press på vestlig kultur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om guttene med synlige brystvorter får samme beskjed?

(Vet jo svaret her, men er så drittlei av denne dobbelmoralen når det gjelder kroppsdeler begge kjønn har, men bare ett av dem får lov til å vise.)

Anonymkode: d4250...104

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...