Snuppelure Skrevet 20. februar 2005 #1 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har ubehandlede furugul på soverommen. Noe som passer fint til sjelen i det gamle huset vårt. Gulvene er nok langt nyere enn huset med har den nostalgiske looken. Problemet er at jeg synes gulvet på soverommet vårt har blitt skittent. Ser ut som det ligger et grått bellegg igjen på gulvet selv etter vask. Hva kan jeg gjøre? Legge meg på kne å grønnsåpe-skure gulvet, eller må jeg til med pussemaskin og kjemikaler? Eller finnes det rett og slett en super enkel løsning? Gulvet vaskes normalt med grønnsåpevann ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #2 Del Skrevet 20. februar 2005 Ville gått for det enkleste først, nemlig grønnsåpeskuring! Skikkelig skurekost og sterkt grønnsaåpevann burde ta skitten. I tillegg vil grønnsåpa legge igjen et beskyttende fettlag som forhindrer treet i å suge opp skitt. Grønnsåpe er det beste for ubehandlt treverk, så jeg ville ikke gått løs med sterke kjemikalier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 21. februar 2005 #3 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har ubehandlet furugulv på kjøkkenet, og det eneste jeg syns det blir rent av er å skure med grønnsåpe og vann. Kjøp skurebørste med langt skaft på, så du slipper å ligge på kne..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 22. februar 2005 #4 Del Skrevet 22. februar 2005 Når du har fått det rent, kan du vurdere å olje det. Jeg gjorde det i en leilighet jeg hadde før. Brukte naturolje. Gulvet ser nøyaktig like fint ut, men rengjøringen blir mye enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå