Gå til innhold

Hvorfor smiler babyen min til andre men ikke meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg lei meg 😢 jeg har en baby på 3 uker jeg elsker og gjør alt for. Står opp med han om natta, ammer i flere timer i strekk om det er det han vil selvom puppene er såre, jeg bærer han og busser han om han gråter om han legges bort. Prater masse med han, smiler og duller.Han er mitt første pri!

I går i familiemiddag måtte jeg spise etter alle andre fordi han ville amme, kom de og tok han etter han var ferdig så jeg kunne spise. Plutselig sier tantene at han ligger å smiler til dem. Jeg løper bort og ser han har øyekontakt og smiler og gliser. Barnet mitt sine første smil ble til fremmende han møtte for første gang 😢😔

hvoror smiler han ikke til meg? Mammaen som gjør alt for han og passer på han? Jeg har prøvd å få han til å smile siden, men får bare alvorlige blikk tilbake. Hvorfor er ikke babyen min glad i meg💔? Det samme skjedde i dag da han lå å smilte til bestemoren. Da jeg kom for å skifte bleie begynte han å gråte. Ingen smil til mammaen....

Anonymkode: 47e5f...1e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nye ansikter er gøy. Tydelige ansiktsutrykk og babystemme er det en baby fenges av. Babyen smiler ikke for å være snill men for å få se mere av det du gjør akkurat da. Dette er helt naturlig og slik det skal være. 

Anonymkode: 6708c...2db

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med baby hele tiden, hn er 4 uker om noen dager. Baby smiler oftere til samboer enn til meg. Må jo være at hn ser meg hele tiden tenker jeg. Dessuten er det en nyfødt. Vent noen måneder så har det sikkert snudd.

Anonymkode: 55951...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg lei meg 😢 jeg har en baby på 3 uker jeg elsker og gjør alt for. Står opp med han om natta, ammer i flere timer i strekk om det er det han vil selvom puppene er såre, jeg bærer han og busser han om han gråter om han legges bort. Prater masse med han, smiler og duller.Han er mitt første pri!

I går i familiemiddag måtte jeg spise etter alle andre fordi han ville amme, kom de og tok han etter han var ferdig så jeg kunne spise. Plutselig sier tantene at han ligger å smiler til dem. Jeg løper bort og ser han har øyekontakt og smiler og gliser. Barnet mitt sine første smil ble til fremmende han møtte for første gang 😢😔

hvoror smiler han ikke til meg? Mammaen som gjør alt for han og passer på han? Jeg har prøvd å få han til å smile siden, men får bare alvorlige blikk tilbake. Hvorfor er ikke babyen min glad i meg💔? Det samme skjedde i dag da han lå å smilte til bestemoren. Da jeg kom for å skifte bleie begynte han å gråte. Ingen smil til mammaen....

Aner at babien kommer til å få litt prestasjonspress når han blir større. Når han er tre uker og moren mener han ikke er glad i henne pga h*n ikke smiler til henne.

Anonymkode: 03b55...255

• Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner at babien kommer til å få litt prestasjonspress når han blir større. Når han er tre uker og moren mener han ikke er glad i henne pga h*n ikke smiler til henne.

Anonymkode: 03b55...255

Prøv å sett deg inn i at dette er en nybakt mot med hormoner og følelser i sving.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du finner dette problematisk, vet du ikke hva du har i vente av potensielle utfordringer, i rollen som forelder:ac:

Anonymkode: bbfdf...54d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Jordbæra said:

Prøv å sett deg inn i at dette er en nybakt mot med hormoner og følelser i sving.

Jeg er enig med AB. Her må mor skjerpe seg. Og jeg har også en unge som smiler mindre til meg enn til andre. 

Anonymkode: 9fe02...592

• Liker 12
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre uker er en veldig lav alder. det er på en måte ikke noe smil, men en grimase som kan skyldes stress eller mageproblemer. Naturen har laget det slik, for at du skal få avlastning i framtiden. Tanter og bestemødre er viktige relasjoner for denne gutten, og naturen har laget det slik at de knytter seg til han på grunn av disse grimasene :(

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså...sosialt smil kommer rundt 6 ukers alder 

Og ellers, ro deg ned! Du kommer ikke til å være den eneste personen babyen liker. Heldigvis 

Anonymkode: 4624e...726

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener allerede nå at babyen skylder deg noe for alt du har «ofret» for den, så er jeg spent på hvordan de neste 18 årene blir.... du valgte selv å få barnet. 

Anonymkode: 72f99...07c

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Babyen ligger mest sannsynlig og bæsjer.. 😉

Anonymkode: cc699...9e4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en ting å henge seg opp i. At barnet smiler har jo ikke noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 43feb...290

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså...sosialt smil kommer rundt 6 ukers alder 

Og ellers, ro deg ned! Du kommer ikke til å være den eneste personen babyen liker. Heldigvis 

Anonymkode: 4624e...726

Kan absolutt komme før. Lillesøster slo til med sosialt smil for tre dager siden, 10 dager siden fødsel og 20 dager etter termin. Hun har også sove og magevondt-grimaser, men det sosiale smilet tar man ikke feil av. Hun ble født med blikket festet, så hun så på meg på perfekt fokusavstand, «tenkte», og gliste så stort atte :) Gjentok til pappan dagen etter og til meg igjen også. Er nr 2 så vet godt hvordan det ekte smilet ser ut. Får veldig sosiale barn som elsker andre mennesker :) Så tidlig ute med smilene sine begge to.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så slemme dere på forumet er. Stakkars barnet mitt som blir å slite med høye forventinger i 18 år? At jeg ikke kan forvente at han liker meg? Presgasjonspress?

jeg er ikke sint over over alt morsrollen innebærer. Jeg våket gladelig halve natten og ammer evigvarende, babyen bor med puppen min!  Jeg ville bli mamma

MEN jeg hadde aldri forventet eller trodd at barnet mitt ville smile til fremmende men gråte til meg! Babyen vet hvem jeg er, kjenner igjen stemme, lukt, det er jeg som tar vare på han. Så han vet forskjell på meg og andre. Så hvorfor være sint på primæromsorgperson? Gråte og være alvorlig. Men være rolig og smile som en sol til mennesker han nettopp traff. Det er sårende! Jeg elsker ungen men han liker ikke meg

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du tilegner babyen egenskaper den ikke har utviklet ennå. Han er ikke sint på deg. 

Anonymkode: 09ae8...739

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så slemme dere på forumet er. Stakkars barnet mitt som blir å slite med høye forventinger i 18 år? At jeg ikke kan forvente at han liker meg? Presgasjonspress?

jeg er ikke sint over over alt morsrollen innebærer. Jeg våket gladelig halve natten og ammer evigvarende, babyen bor med puppen min!  Jeg ville bli mamma

MEN jeg hadde aldri forventet eller trodd at barnet mitt ville smile til fremmende men gråte til meg! Babyen vet hvem jeg er, kjenner igjen stemme, lukt, det er jeg som tar vare på han. Så han vet forskjell på meg og andre. Så hvorfor være sint på primæromsorgperson? Gråte og være alvorlig. Men være rolig og smile som en sol til mennesker han nettopp traff. Det er sårende! Jeg elsker ungen men han liker ikke meg

TS

Nei, du kan faktisk ikke forvente at han liker deg bare fordi du mater og skifter på han. Nå er han avhengig av deg. Når han blir eldre må du være en snill, omsorgsfull mor som setter grenser, du må mer enn passe på han for å gjøre deg fortjent til å bli likt.

Akkurat nå er han for liten til å være "sint" eller å ikke like deg. Leker du med han? Smiler du? Gjør grimaser? Har du masse øyekontakt? 

Anonymkode: ac7ed...381

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette har ingenting med om babyen liker deg eller andre bedre. 

Og du må legge fra deg tankene om at "siden jeg gladelig skifter bleie og står opp om natta og ammer til puppen blir rød og sår så må han smile til meg også" - det er ikke sånn det funker med en nyfødt baby.

Du er tryggheten hans, du er den gode matstasjonen og den som passer på han. Han "trenger" ikke smile til deg, for du er det uansett. Du vil elske han uansett. De andre rundt må sjarmeres og derfor smiler han. Kanskje.

Men. Vær så snill og legg fra deg følelsen at babyen ikke liker deg. Babyen har ikke følelser på den måten enda. Det er ikke slik at en baby liker eller misliker, de vil bare ha omsorg og mat og ren bleie og få sove når den vil det og kos når den vil det. Det går på instinkter når de er så små.

Snart blir babyen din større og mer bevisst og da vil du også få smil. 

Anonymkode: 35704...ba8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Babyen din er ikke sint på deg og det er ingenting som tilsier at han ikke liker deg. Du må ro ned hormonene litt og tenke fornuftig. Det er en baby på 3(!!) uker. Ikke tillegg han negative egenskaper han ikke har.

Anonymkode: 36e9b...208

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men hallo menneske. Både gråt og glede er situasjonsbetinget. Du kan ikke ha forhåpninger til det!

Anonymkode: d47b0...a35

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest på KG på lange tider. Vet du noe særlig om babyer annet enn hvordan de lages og fødes? Leste du ikke om baby/barn utvikling i det hele tatt. Du kan begynne å lese deg opp allerede nå, det skader nok ikke 😊

Anonymkode: f118f...1a6

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...