AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Merkelig spørsmål kanskje, men hunden min ligger av og til i bilen i et par timer når hun ikke kan være med inn et sted (når det er behagelig temperatur ute) og trives veldig godt der. Men det jeg lurer på er om det er trygt med tanke på hundetyver? Man legger jo ikke laptopen synlig i bilen, og da tenker jeg jo at det samme gjelder en verdifull hund. Er hundetyveri i bil noe som i det hele tatt forekommer? Anonymkode: 6f73f...764
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Nei, jeg lar aldri hunden min være alene i lenger tid i bilen nettopp pga hundetyver. Anonymkode: bc906...941 5
l86 Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 (endret) Jeg tør ikke det, men jeg er kanskje litt vel bekymret for at hun skal bli stjålet. Tror det er lite sannsynlig at noen knuser en bilrute på høylys dag på er offentlig sted for å stjele en hund. Men mitt verste mareritt er at hun skal bli tatt og at jeg ikke vet hva som skjer med henne. Så jeg har henne i bilen hvis jeg skal en kjapp tur innom matbutikken, men ikke mer enn det. Ville aldri gått fra henne i flere timer. Endret 8. april 2018 av l86 5
_popcorn_ Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Jeg tenker det ikke er verre enn å binde fast hunden ute, på offentlig/privat eiendom. Jeg tror terskelen for å bryte seg inn i bil for å stjele hund er høyere enn å ta en som står bundet ute... Men jeg ville tenkt veldig på hvor bilen sto parkert, og faktiske temperaturer inne i bilen. Du risikerer at noen tar ruta fordi dem tror hunden lider... Hvorfor skal du ha hunden med til steder hvor den ikke får være med inn og du skal være flere timer? Hvorfor kan den ikke være hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 Jeg gjør det av og til, men min bil har mørke ruter både bak og på siden, så det skal godt gjøres å se inn. Hunden er dessuten av en rase som hundetyver trolig vil kvie seg for å stjele. Har du hunden i bur er det ganske greit. Mange skikkelige bilbur er låsbare, og da reduseres tyverifaren i alle fall mye. Anonymkode: b099c...75a 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig spørsmål kanskje, men hunden min ligger av og til i bilen i et par timer når hun ikke kan være med inn et sted (når det er behagelig temperatur ute) og trives veldig godt der. Men det jeg lurer på er om det er trygt med tanke på hundetyver? Man legger jo ikke laptopen synlig i bilen, og da tenker jeg jo at det samme gjelder en verdifull hund. Er hundetyveri i bil noe som i det hele tatt forekommer? Anonymkode: 6f73f...764 Har hatt hunden min i bilen mange ganger, men da har jeg parkert sånn at jeg har en viss kontroll eller vet jeg er på et sted hvor det er trygt. Parkerer aldri i store byer med ham i bilen, men i parkeringshuset på senteret står jeg ofte. Og utenfor hos feks venner som har katter. Ser an situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 Skulle noen prøve å stjele hunden fra min bil hadde de ikke hatt armen, da han forsvarer bilen hvis jeg ikke er tilstede. På denne årstide er hundene ofte med over alt. Anonymkode: 3a31d...08c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 Det kommer an på hva slags hund du har. Små hunder, type chiahuahua, blir oftere stjålet enn store hunder. Rett og slett fordi de er enklere å selge videre og er en populær rase. Jeg tenker også at det kommer an på hvor bilen står parkert. Min hund liker ikke å sitte i bilen alene, så jeg ville av den årsaken aldri gått fra henne i mer enn fem minutter. Jeg har en liten hund, så jeg ville vært redd for tyveri, men det er vel ikke så vanlig. Tross alt. Hvis du ser til hunden av og til og du står parkert på en privat gårdsplass går det vel fint Anonymkode: 3bd66...80d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 Jeg har med meg hunden min på jobb hver dag, og hun ligger i bur på kontoret hele dagen. Dersom jeg må på møte på et annet kontor tar jeg henne ut i bilen og hun koser seg like mye der. Av å til lar jeg henne ligge der i opp til 4 timer uten å tenke over at hun kan bli stjelt Anonymkode: 8d25a...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har med meg hunden min på jobb hver dag, og hun ligger i bur på kontoret hele dagen. Dersom jeg må på møte på et annet kontor tar jeg henne ut i bilen og hun koser seg like mye der. Av å til lar jeg henne ligge der i opp til 4 timer uten å tenke over at hun kan bli stjelt Anonymkode: 8d25a...0a1 Kanskje du skal begynne å tenke tanken nå da. Anonymkode: 384a2...4fd 2
Ulven Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 Det er ikke så ofte hundene står i bilen, men må de være med parkerer jeg alltid bakenden på bilen mot en vegg slik at det ikke er mulig å få opp bakluka. Variocageburet blir også låst, og siden dette er såpass stort, er det nesten ikke mulig å få det ut fra bakdørene uten å demontere hele bilen. Håper og tror at før det skjer, så vil noen reagere. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Kommer an på hvaslags hund du har og hvor bilen står. Jeg har en stor blanding som jeg ikke kan se at kan være interessant for noen, og bilen min står på trygge steder, så jeg har ikke sett det som noen risiko. Jeg har også ganske mørke vinduer og gammel bil, så det er usannsynlig at noen kommer for å sjekke den ut og finner hunden tenker jeg. Anonymkode: d0a49...b80
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal begynne å tenke tanken nå da. Anonymkode: 384a2...4fd Hvorfor det, egentlig? Hvor vanlig er det liksom at hunder blir stjålet ut av en bil?? Anonymkode: 52cf1...8e4 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Det svært få tilfeller av at hunder blir stjålet fra biler, så jeg tenker mer på temepraturen. Det er svært vanlig at hunder blir territoriale i bil, så de fleste tyver vil kvie seg for å stikke huet eller armen inn i en bil med en fremmed hund, i hvert fall dersom den er over en viss størrelse. Anonymkode: cc0a3...eae 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det, egentlig? Hvor vanlig er det liksom at hunder blir stjålet ut av en bil?? Anonymkode: 52cf1...8e4 Det var min første tanke og, er hundetyveri så utbredt? Være redd for at de blir stjålet, jeg ser oftere annonser om hunder som har stukket av enn blitt stjålet. Helt greit å slippe de løs liksom, men Gud forby å la dem ligge i bilen? Tror en hund er litt vanskeligere å omsette enn en PC eller er sett med felger... Anonymkode: de2cc...48e 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 Min hund har separasjonsangst hjemme, men ikke i bil. Så hun ligger i bilen hver dag mens jeg er på jobb. Bilen står parkert på parkeringsplassen på jobben, og jeg føler jeg har god kontroll på henne der. Er som andre har nevnt over her, mer bekymret for temperaturen inne i bilen etter hvert. Anonymkode: 3b545...575
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 Jeg har med hundene i bilen når det er temperatur til det. Synes synd på den jækelen som stikker nesa si inn mine hunder Anonymkode: 0ecf8...e5a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 Jeg har aldri egentlig hørt om hundetyveri fra bil, har dette skjedd? Klarer ikke å finne noe om det når jeg googler og lurer på om jeg bare fantaserer for mye. TS Anonymkode: 6f73f...764 1
happiest Skrevet 9. april 2018 #19 Skrevet 9. april 2018 (endret) Gjør det av og til, men maks 30min om jeg handler matvarer. Skal jeg shoppe eller på kafé osv så lar jeg de selvsagt være hjemme. Har hendt et par ganger jeg har vært i besøk lengre vekke slik at hundene ikke kan være alene så lenge pga reisevei og at de vi er hos ikke tillater hund inne, at de har vært maks 2t i bilen. Da gjerne løs -bedre plass. Har da vært OK temperatur, vi har parkert ved siden av huset og ser til de innimellom/lufter en gang. Legger alltid et teppe med små huller i over buret så ikke forbipasserende ser så lett at det er hund. Rygger inn på parkeringen så bagasjerommet står inntil en vegg (gjerne slik det er vanskelig å åpne og vanskelig å se). Også har jo mange butikker overvåkningskameraer utenfor sånn hvis noe skulle skjedd. Gir også alltid et bein el. så de har noe å gjøre på. Har to hunder også da så de har litt selskap og tyver vil vel kanskje vegre seg mer for å ta to? Endret 9. april 2018 av happiest 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #20 Skrevet 9. april 2018 On 4/8/2018 at 10:38 AM, AnonymBruker said: Hvorfor det, egentlig? Hvor vanlig er det liksom at hunder blir stjålet ut av en bil?? Anonymkode: 52cf1...8e4 Det SKJER! Hvorfor ta sjansen, livet er en sjansespill uansett, må man virkelig ta enda flere sjanser? Aldri i verden om jeg hadde gjort det og jeg har 2 pitbulls. Anonymkode: 384a2...4fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå