Gå til innhold

Fant biter av isolering rundt huset...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp hva er dette? Det ligger små biter av Glava rundt huset. Kan skjæra gjøre det? Eller er det rotter og mus? Jeg finner ikke lort eller krafselyder. Hva skal jeg gjøre??

Anonymkode: 656be...341

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:sprettoy: begynte å lure på om det var JEG som hadde opprettet denne tråden- for opplever nøyaktig det samme og lurer på det samme !

Anonymkode: ecf64...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:sprettoy: begynte å lure på om det var JEG som hadde opprettet denne tråden- for opplever nøyaktig det samme og lurer på det samme !

Har også ende skjærer rundt huset....

AnonymBruker
Skrevet

dere må se om det er rett passasje for mus å gå inn bak panelet på utsiden. Fugler klarer ikke å få nebbe sitt bak der. 

Men det er helt klart noen dyr som har klart å komme seg bakom der, for der igjen å bite seg inn i veggen. Men nyere hus har museband bak panelet som hindrer mus å klare å passere det. Men begynn å se på ned siden bak panelet om det er hull i veggen der og om mus vil klare å gå mellom panelene.

Anonymkode: c2fe5...44e

Skrevet

Her er det nok flere muligheter. Kanskje en fugl som prøver å finne materialer til rede? 

Det viktigste først er jo å gå grundig rundt huset og se etter åpninger eller noe annet som kan være der isolasjonen hentes ut. 

Vurder om isolasjonen kommer fra huset ditt. Kan det være andre kilder? 

Om ikke det gir noen resultater, prøv å observere huset utenifra over noe tid. Jeg satte opp et enkelt videokamera, og fant hvor fuglene kom seg inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg- ab2 er det er hull til uteslangen, med synlig isolasjon (nettopp flyttet inn).

Men jeg tror rett og slett det er skjærene, som jeg tror bygger rede like ved i et tre. Men skal få borettslaget til å se på det. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, stan skrev:

Her er det nok flere muligheter. Kanskje en fugl som prøver å finne materialer til rede? 

Det viktigste først er jo å gå grundig rundt huset og se etter åpninger eller noe annet som kan være der isolasjonen hentes ut. 

Vurder om isolasjonen kommer fra huset ditt. Kan det være andre kilder? 

Om ikke det gir noen resultater, prøv å observere huset utenifra over noe tid. Jeg satte opp et enkelt videokamera, og fant hvor fuglene kom seg inn. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hos meg- ab2 er det er hull til uteslangen, med synlig isolasjon (nettopp flyttet inn).

Men jeg tror rett og slett det er skjærene, som jeg tror bygger rede like ved i et tre. Men skal få borettslaget til å se på det. 

Hullet er inn til en krypkjeller.

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tror det er fugler (skjærer) som bygger rede. Gjør de dette om våren? Må google litt.

Om du hadde mus eller rotter (grøss) hadde du merket det for lenge siden. F eks finner dritt etter dem. Men gå rundt huset og tett igjen hullet du.

Gjest Elseby13
Skrevet

Jepp, et kjapt søk viser at skjæra bygger rede nettopp i april.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Elseby13 skrev:

Jepp, et kjapt søk viser at skjæra bygger rede nettopp i april.

Takk :) Da blir det å få stengt igjen asap :)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hullet er inn til en krypkjeller.

Da er det nok bare å krype inn. Eller send inn den slankeste i familien :)

Også her kan et video kamera være til hjelp, litt avhengig av utformingen av kjelleren.

Og få tettet så godt som det går. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjærene er i full gang med å bygge reir nå og jeg har selv sett at de drar ut isolasjon høyt oppe på veggen. Vi har tettet nå, og de må dra andre steder å finne ting å bygge reir av. 

Anonymkode: da21c...9da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få samlet sammen isolasjonen og ikke la fugler få det i seg. Dette skal i søpla, ikke renne ut i havet (nettopp sett plastprogrammet på nrk1...)

Anonymkode: f6cc4...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...