Kim91 Skrevet 8. april 2018 #1 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Hei Jeg ønsker å kjøpe meg en leilighet og har sett meg ut en på 62 kvm. Jeg prøver å lage meg et regnskap på hvor mye det vil koste meg utenom lånet og år og sliter litt med å finne beløpene. Dette er ca det jeg har funnet ut av Kommunaleavgifter: 12-14000 pr år Strøm og nettleie: 12000?? Husforsikring:? Innbo: har jeg via fagforbundet Så det jeg lurer på er hvor mye dere betaler? Og hvilke utgifter jeg må huske å tenke på? Endret 8. april 2018 av Kim91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Del Skrevet 8. april 2018 Noe sånt: + Internet Inboforsikring er variable (man velger en forsikring ut i fra hva man tror man har i verdier) men alt i alt er det en minimal utgift i forhold til de andre postene. Anonymkode: 54692...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim91 Skrevet 8. april 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 8. april 2018 Jeg har innbo i fagforbundet og søkte meg frem til lo favør sin husforsikring på 2487,- pr år. Noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. april 2018 #4 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Kommunale avgifter betaler du ikke hvis du bor i en blokkleilighet. Dette er innbakt i husleien (fellesutgiftene) i borettslaget, eller sameiet om det er selveier-leiligheter. Jeg bor i borettslag-leilighet (blokk) og betaler en husleie på litt over 4000 kr i mnd. I denne er kommunale avgifter innbakt. DU betaler heller ikke husforsikring hvis det er blokkleilighet. Det er det borettslaget/sameiet som tar seg av. Bor du ikke i blokk, men i en liten fire-mannsbolig bygd av treverk f.eks, danner de fire enhetene et sameie, og dere betaler byggforsikringen delt på fire. Noen ganger kan den være innbakt i husleien (fellesutgiftene) men den var ikke det da jeg bodde i firemanns selveierbolig /rekkehus. Endret 10. april 2018 av Million klargjøring av uttrykk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 8. april 2018 #5 Del Skrevet 8. april 2018 (endret) Husleie : variabelt. Se prospektet for den aktuelle leilighet. Husk å forhøre deg om evnt planer om rehabilitering, eller om det er behov for utskifting av f eks tak eller rør i nærmeste fremtid. Det betyr økt fellesgjeld, og igjen økt husleie. Strøm : i noen borettslag er strøm innbakt i husleien som en akonto regning. Denne avregnes hvert år, og du får enten en ekstra regning eller penger tilbake. Men for 62 kvm vil jeg anta ca gjennomsnittlig 500 - 600 i mnd for en person. Internett : mest sannsynligvis innbakt i husleien, men da med laveste hastighet. Det kan hende du finner ut at du trenger økt hastighet, og da øker denne utgiften. Undersøk hva som er inkludert. Garasjeplass : følger det med garasjeplass, eller må du leie utenom ? I de fleste prospekt står det en del informasjon om løpende kostnader tilknyttet den aktuelle leiligheten. Lag deg et regnskap, hvor du setter inn de utgiftene som er kjent for deg i dag : mat, transport, personforsikring, abonnement osv, pluss det som vil variere med de ulike leilighetene. Etterhvert som du ser på leiligheter , sett tallene inn i regnskapet ditt, og du vil få en viss pekepinn på hva utgiftene blir. Endret 8. april 2018 av MorTil2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #6 Del Skrevet 8. april 2018 Husk å legge inn sparing til velikehold i budsjettet. Plutselig er det et eller annet som må fikses. Anonymkode: b2094...2ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Del Skrevet 8. april 2018 I mnd: lån, strøm, internett, tv etc... Alle utgifter som komme ut i året som NRK lisens, forsikring og alt sånt. Alt er regnet sammen og delt opp, og betaler inn 16000kr til regningkontoen som skal dekke alt av slike faste utgifter Har en 55m2 leilighet Anonymkode: 148ea...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Del Skrevet 8. april 2018 Fellesutgifter? Hvis du skal kjøpe i et sameie kan det være fellesutgifter, og inkludert i disse kan det være husforsikring. NRK lisens. Tv og internett. Anonymkode: 9d32d...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #9 Del Skrevet 10. april 2018 Stem FrP og få de ut, så slepper du hus og innboforsikring. Husker i gode gamle dager når ingen låste døren. Det var dager det. Nå heier jo de fleste partier på å gradvis ødelegge det trygge Norge. Man må jo bare le av det hele, for det er bare så utrolig hysterisk dumt at man kan bli kvalm av mindre. Anonymkode: 1ab7e...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #10 Del Skrevet 10. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stem FrP og få de ut, så slepper du hus og innboforsikring. Husker i gode gamle dager når ingen låste døren. Det var dager det. Nå heier jo de fleste partier på å gradvis ødelegge det trygge Norge. Man må jo bare le av det hele, for det er bare så utrolig hysterisk dumt at man kan bli kvalm av mindre. Anonymkode: 1ab7e...f73 Det kommer aldri til å skje at man får utlendinger ut og alle slipper å låse døra lenger, hvis det er det du insinuerer her. Det finnes fleng av norske kriminelle som livnærer seg på innbrudd også, vil faktisk anta det er flere norske og rumenske enn fra andre land. De andre livnærer seg kanskje på andre kriminelle ting men ikke innbrudd. Innbo forsikring er jo heller ikke bare for innbrud og tyveri, men også for brann, lekkasjer, jordskjelv og andre ødeleggelser som kan forekomme. Anonymkode: 66978...da2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #11 Del Skrevet 10. april 2018 Fellesutgifter om det er borettslag/sameie? Anonymkode: 11c67...4e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim91 Skrevet 16. april 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 16. april 2018 Er det noen som vet hva forskjellen på huseierforsikring og husforsikring Er? Må man ha begge deler om man bor i et sameie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 17. april 2018 #13 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Har du link til annonsen? Endret 17. april 2018 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17. april 2018 #14 Del Skrevet 17. april 2018 17 hours ago, Kim91 said: Er det noen som vet hva forskjellen på huseierforsikring og husforsikring Er? Må man ha begge deler om man bor i et sameie? Det kommer an på hva som er inkludert i felleskostnader. Disse forsikringene overlapper hverandre ganske mye også, iallefall når jeg ser på hovedtrekkene i hva disse inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå