AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Barnet mitt tygger på klærne noe som fører til at klær fort blir ødelagt. Jeg har hørt at man kan søke om litt økonomisk støtte fra Nav? Klær koster jo litt. Hvor mye får man i måneden? Anonymkode: 88b9c...f3f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Du finner svarpå dette på Nav sine sider. Stønaden heter grunnstønad. Finnes også en facebook gruppe om grønnstønad og hjelpestønad. Der kan du få svar på det meste og hjelp til å skrive søknadene. Lykke til Anonymkode: 1ff93...184
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Du kan få opptil 5000 i måneden.. Anonymkode: e5537...323
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Tygger ikke barn på klær selv uten aspergers? Jeg gjorde det som barn, husker genserermene var helt opprevet pga. det. Men uansett - søk støtte hos nav. Er kanskje litt mindre "innafor" å gå med slitte klær nå for tiden enn da jeg vokste opp. Anonymkode: 59b72...d25 1
Perelandra Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 (endret) Det finnes egne "tyggesmykker". Kanskje det er noe for dere? http://www.lykkelidesign.no/categories/bitesmykker-og-tilbehor Endret 8. april 2018 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt tygger på klærne noe som fører til at klær fort blir ødelagt. Jeg har hørt at man kan søke om litt økonomisk støtte fra Nav? Klær koster jo litt. Hvor mye får man i måneden? Anonymkode: 88b9c...f3f Jeg har en med autisme og andre diagnoser, som også tygger og sliter i stykker klær i høy hastighet. Jeg fikk forhøyet hjelpestønad, men avslag på grunnstønad fordi jeg ikke la ved kvitteringer på alle klærne jeg hadde kjøpt til han siste året. Anonymkode: 1b7fe...389 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tygger ikke barn på klær selv uten aspergers? Jeg gjorde det som barn, husker genserermene var helt opprevet pga. det. Men uansett - søk støtte hos nav. Er kanskje litt mindre "innafor" å gå med slitte klær nå for tiden enn da jeg vokste opp. Anonymkode: 59b72...d25 Vennligst ikke uttal deg om noe du slett ikke har peiling på. Enten er du veldig ung eller så har du aldri vært bort i et barn med autisme som biter i klærne. Har ikke noe med «innafor» å gjøre... Til dere andre, tusen takk for tips Anonymkode: 88b9c...f3f 2
Jouley Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan få opptil 5000 i måneden.. Anonymkode: e5537...323 Hvor har du dette fra? Det er ikke i nærheten av riktig. Det finnes 6 satser for grunnstønad, der den høyeste er for alvorlige handicap som feks krever egen bil eller førerhund, og den høyeste satsen gir 3383 kr/mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vennligst ikke uttal deg om noe du slett ikke har peiling på. Enten er du veldig ung eller så har du aldri vært bort i et barn med autisme som biter i klærne. Har ikke noe med «innafor» å gjøre... Til dere andre, tusen takk for tips Anonymkode: 88b9c...f3f Hva er det for slags måte å svare på, det var da et helt uskyldig spørsmål? Og jo, barn uten autisme tygger også klær. Vårt barn med autisme spiser ikke på klærne sine, barnet UTEN autisme, derimot... Anonymkode: cdcf4...c5e
Wonders Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 (endret) Bare slik at alle som vil kan lære mere om dette; Autisme med Annette Drangsholt fra Autismeforeningen https://www.acast.com/foreldreradet/autismemedannettedrangsholtfraautismeforeningen Mener ikke å ta over her,ts, vill bare spre kunnskap, håper det settes pris på. Endret 9. april 2018 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå