AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #1 Skrevet 8. april 2018 Det er en jeg har følelser for og som jeg sliter med å glemme. Det er ikke det at han har avvist meg, men jeg var litt for "hard to get" fordi jeg var redd for å bli såret ved at jeg faktisk fikk enda sterkere følelser om jeg faktisk gjorde noe med han. Og han har mest sannsynlig gått videre. Jeg er bare så lei av å analysere alt rundt han. Vi har hatt kontakt, og da har det vært slik at han er den som kontakter meg. Da blusser håpet opp igjen med en gang, på at han fremdeles er intressert og at vi kan få til noe. Men det er en grunn til jeg ikke handler i praksis, og slik som jeg er nå så vil jeg ikke bli så god en person i et forhold. Kommer til å være redd for å bli forlatt, overvåke han og bare være stressa. Da er det tryggere å ikke ha noe forhold. Men så lurer jeg på, for min del er det kanskje bare best å fjerne han over alt slik at jeg ikke ser noe til han. Kanskje merker han aldri at jeg er borte. Men hva om han gjør det? Jeg tror ikke han føler noe for meg lenger :/, men jeg er likevel ikke sikker nok på at han ikke gjør det, slik at jeg føler det blir litt egoistisk av meg å bare plutselig forsvinne og han sitter igjen som et levende spørsmålstegn.Hva tror du? Anonymkode: 74b7c...025
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #2 Skrevet 8. april 2018 Nei det er ikke slemt , det er åpenbart det du behøver, og da skal du gjøre det. Anonymkode: 3ef3d...762 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #3 Skrevet 8. april 2018 Hvis dere ikke har kontakt lenger og du føler et behov for å gjøre det, så syns jeg du skal gjøre det. Alternativet er å snakke med han. Legge alle kortene på bordet og fortelle hvorfor det må bli sånn. Jeg skjønner godt at du ikke vil sette deg i en så sårbar situasjon, og da er nok det første alternativet bedre Anonymkode: f6c7a...c09 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #4 Skrevet 8. april 2018 Jeg synes det blir overdrevet. Det er tydelig at problemet her ligger hos deg, for det er du som har holdt tilbake i frykt for å bli såret, og at du overdramatiserer det at du får følelser for noen. Du bør trene deg på å slappe litt mer av rundt dette temaet. Du kan ikke vite om han er interessert i deg eller om han kunne ha vært det om du lot han bli bedre kjent. Jeg synes du kan ta sjansen på å bare la han bli liggende der, som en bekjent og kanskje venn senere en dag. Hvis du er ekstra sårbar nå, kan du heller innstille på facebook at du ikke følger han, så du slipper å se hans innlegg. Anonymkode: bfe20...20a 1
Snop Skrevet 8. april 2018 #5 Skrevet 8. april 2018 Jeg synes, uavhengig av situasjon, at det er innafor å slette/blokkere, men at det er best å gi en heads up først. Det trenger ikke være noe utdypende eller big deal, men synes det gir en finere avslutning. Blir selv lei meg når jeg blir slettet uten forvarsel, selv om jeg vet at det er helt skvært å slette meg om noen feks har kjærlighetssorg. Det blir litt brått og føles kanskje litt passiv-aggressivt? Dessuten kan man jo med en forvarsel også si at det kan hende de får en ny venneforespørsel den dagen det føles OK igjen - det krever jo selvdisplin, så klart. Men det letter litt på sorgen, at personen blir ikke så permanent slettet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #6 Skrevet 8. april 2018 Just now, Snop said: Jeg synes, uavhengig av situasjon, at det er innafor å slette/blokkere, men at det er best å gi en heads up f Anbefales virkelig ikke dette. Anonymkode: 6f3b0...744 1
Snop Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anbefales virkelig ikke dette. Anonymkode: 6f3b0...744 Kanskje ikke alltid, men om man klarer å gjøre det på en fin og kortfattet måte, er det bedre enn å bare slette. Synes jeg og de jeg har datet/vært sammen med i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 Jeg tror du bare grubler på han og dette er en del av det. Etter at du eventuelt blokker og sletter så blir du å fly i flint av grubleriet og finne en grunn til å legge han til igjen eller brenne opp av ønsket om å forklare til han hvorfor du gjorde det, du vil bare røre i heksegryta av egne følelser for å få en eller annen avklaring, men så er du egentlig for redd for svaret at han ikke er interessert. Hadde han vært veldig interessert, så hadde du vist det. Anonymkode: 2006a...8c6 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du bare grubler på han og dette er en del av det. Etter at du eventuelt blokker og sletter så blir du å fly i flint av grubleriet og finne en grunn til å legge han til igjen eller brenne opp av ønsket om å forklare til han hvorfor du gjorde det, du vil bare røre i heksegryta av egne følelser for å få en eller annen avklaring, men så er du egentlig for redd for svaret at han ikke er interessert. Hadde han vært veldig interessert, så hadde du vist det. Anonymkode: 2006a...8c6 Han viste interesse og ville treffes, flere ganger. Men jeg var uklar. Jeg ville treffes, men fant alltid en unnskyldning for å ikke gjøre det. Jeg spurte han hvorfor han ville, og han skrev at han ville bli bedre kjent og at det var vanskelig å prate med meg når vi var sammen med flere om gangen. Så skrev han at han likte meg. Jeg svarte ikke noe særlig på det, og han spurte hvordan jeg tok det. Etter dette har han tatt kontakt bare for å høre hvordan ting går osv. Men det er klart han nok har gitt opp siden jeg har fått sjansen så mange ganger nå. Før jeg ble betatt holdt vi hender offentlig, fordi han ville leie meg når det var glatt. Jeg tenkte ikke på noe der og da, det var bare for "gøy". Men det bare oppstod følelser etter hvert. Anonymkode: 74b7c...025
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han viste interesse og ville treffes, flere ganger. Men jeg var uklar. Jeg ville treffes, men fant alltid en unnskyldning for å ikke gjøre det. Jeg spurte han hvorfor han ville, og han skrev at han ville bli bedre kjent og at det var vanskelig å prate med meg når vi var sammen med flere om gangen. Så skrev han at han likte meg. Jeg svarte ikke noe særlig på det, og han spurte hvordan jeg tok det. Etter dette har han tatt kontakt bare for å høre hvordan ting går osv. Men det er klart han nok har gitt opp siden jeg har fått sjansen så mange ganger nå. Før jeg ble betatt holdt vi hender offentlig, fordi han ville leie meg når det var glatt. Jeg tenkte ikke på noe der og da, det var bare for "gøy". Men det bare oppstod følelser etter hvert. Anonymkode: 74b7c...025 Jeg synes du skal våge å stå i dette, og i det minste ha han som fb-venn. Du har jo helt klart et intimitetsproblem, og du kan ikke bare flykte unna alle slike situasjoner hvor det oppstår følelser. Anonymkode: bfe20...20a
Rosatoast Skrevet 9. april 2018 #11 Skrevet 9. april 2018 Det er ikke slemt, og hvis du føler det er riktig å slette og blokkere han - så gjør du det! Men helt ærlig, hadde dette vært meg så hadde jeg følt så sykt mye på dette her at jeg måtte ha lagt alle kortene på bordet, hvis ikke hadde jeg fortsatte å tenkt og følt på dette i flere år. Ærlighet varer lengst, og viktig å fortelle hva man føler, hvis ikke blir man aldri ferdig med de følelsene. Uansett om det er håp eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #12 Skrevet 9. april 2018 8 timer siden, Rosatoast skrev: Det er ikke slemt, og hvis du føler det er riktig å slette og blokkere han - så gjør du det! Men helt ærlig, hadde dette vært meg så hadde jeg følt så sykt mye på dette her at jeg måtte ha lagt alle kortene på bordet, hvis ikke hadde jeg fortsatte å tenkt og følt på dette i flere år. Ærlighet varer lengst, og viktig å fortelle hva man føler, hvis ikke blir man aldri ferdig med de følelsene. Uansett om det er håp eller ikke Jeg kommer nok ikke til å fortelle hva jeg føler. Jeg har vel egentlig hatt sjansen til det, og jeg føler det blir litt for random å bare plutselig buse på med det nå. Men jeg er redd for at det kan henge i lenge, siden jeg ikke har vært ærlig overhodet! Anonymkode: 74b7c...025
Rosatoast Skrevet 11. april 2018 #13 Skrevet 11. april 2018 På 10.4.2018 den 0.40, AnonymBruker skrev: Jeg kommer nok ikke til å fortelle hva jeg føler. Jeg har vel egentlig hatt sjansen til det, og jeg føler det blir litt for random å bare plutselig buse på med det nå. Men jeg er redd for at det kan henge i lenge, siden jeg ikke har vært ærlig overhodet! Anonymkode: 74b7c...025 Det er jo helt opp til deg. Random? - ja, menneskelig? - absolutt!. Du får gjøre det du føler er riktig for deg, eventuelt prat med gode venner om hvordan du føler for denne personen, du må nok bearbeide noen følelser der.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 3 timer siden, Rosatoast skrev: Det er jo helt opp til deg. Random? - ja, menneskelig? - absolutt!. Du får gjøre det du føler er riktig for deg, eventuelt prat med gode venner om hvordan du føler for denne personen, du må nok bearbeide noen følelser der. Ja å prate med venner er prøvd, men dette har jeg lest kan virke mot sin hensikt. Nemlig at man tenker mer på personen. I tillegg så er ikke folk så intressert i andres kjærlighetsliv over tid slik. Anonymkode: 74b7c...025
Rosatoast Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja å prate med venner er prøvd, men dette har jeg lest kan virke mot sin hensikt. Nemlig at man tenker mer på personen. I tillegg så er ikke folk så intressert i andres kjærlighetsliv over tid slik. Anonymkode: 74b7c...025 Jaja, nei men da får du ha lykke til med hva enn du vil ha ut av dette innlegget her 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 Han bryr seg sikkert ikke så mye om du blokkerer han eller ikke uansett, så jeg synes ikke du skal gi beskjed. Det er ikke noe vits i å overtenke og analysere - da kommer du iallefall ikke videre.. Anonymkode: 683cf...320
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 49 minutter siden, Rosatoast skrev: Jaja, nei men da får du ha lykke til med hva enn du vil ha ut av dette innlegget her Må man alltid vite hva man vil ha ut av en tråd? Man kan vel få lufte tankene her inne og motta råd uten å virkelig gjøre en handling man ikke tør? Anonymkode: 74b7c...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå