AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Hei. Har en jente som begynner på skolen til høsten. Helt siden hun kunne uttrykke seg om klær,har hun alltid valgt maskulin påkledning. Nå er favoritten Ninjago og Lyner Mcqueen. Hun kan bruke kjole dersom eldre kusiner har det,men det blir oftest byttet ut ettehvert til bukse og litt røffe topper. Er det andre som har slike jenter ? Har de fortsatt slik til de er ungdom/voksne,eller er det er tegn på at hun kan være lesbisk? Vi større vår datter uansett legning,så det er ikke derfor jeg spør. Anonymkode: d9595...eb1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Jeg ville alltid ha joggebukser og baggy gensere som barn, rett og slett fordi jeg ville være komfortabel. Kler meg feminint som voksen fordi jeg synes det er attraktivt, og selvsagt bryr meg om hvordan jeg tar meg ut. Det gjorde jeg ikke som barn, hvilket man egentlig heller ikke skal. Anonymkode: 45c2a...d81 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Som liten var jeg superfeminin og gikk bare i kjole og skjørt, rosa og lilla var favoritten. Likevel er jeg lesbisk som voksen (skjønte det vel i 10 års alderen selv) Fortsatt er jeg ei jente-jente som liker å pynte meg og være feminin, poenget mitt er vel at klær ikke sier så mye om legningen til deres datter. Kanskje er hun bare ei guttejente 😊 Anonymkode: 599f0...c3c 12
Trolltunge Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Jeg var slik. Skikkelig guttejente til jeg kom i puberteten. Ville ikke pynte meg, og ville ikke arve klær etter kusiner. Jeg ville arve etter mine fettere. Og det gjorde jeg. Håret klippet min mor kort, for jeg hadde ingen interesse for å styre med langt hår. I puberteten slo jeg helt om, og ble veldig jente angående hår, klær og sminke. Er ikke lesbisk, men jeg er nok ennå litt "guttete" i en del interesser. Jeg snekrer heller en terrasse enn å drive med håndarbeid. Men utseendemessig er jeg nå veldig kvinne, og elsker å gå i kjole, og å pynte meg. At hun er guttete trenger ikke å ha noe med legning å gjøre, men godt at du sier at det ikke betyr noe for deg! 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Ikke tegn på at hun er lesbisk eller transvesitt. Men om du går rundt å antar det så kan du være sikker på at du får en datter som trekker seg unna deg som eldre hvertfall!!!!! Jeg drev med sport og gikk heller i min brors klær enn kjoler og stramme bukser. Ikke lesbisk, men gjorde det jeg likte og det som var komfortabelt å gå i.På tide at disse hetero/lesbisk antakelsene til folk stopper. Anonymkode: b3db7...9a1 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Da jeg var liten, hadde jeg lyst til å være gutt. Jeg nektet å gå i kjole, men gikk ofte med caps. I puberteten ble jeg derimot mer bevisst på min feminine side, og i dag er jeg 25 år og er veldig femenin. Nå elsker jeg kjoler og går aldri uten sminke. Poenget er at datteren din ikke trenger å være lesbisk eller født i feil kropp eller noe slikt. Mange barn er annerledes som barn enn som voksne. Anonymkode: 862e2...21d 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har en jente som begynner på skolen til høsten. Helt siden hun kunne uttrykke seg om klær,har hun alltid valgt maskulin påkledning. Nå er favoritten Ninjago og Lyner Mcqueen. Hun kan bruke kjole dersom eldre kusiner har det,men det blir oftest byttet ut ettehvert til bukse og litt røffe topper. Er det andre som har slike jenter ? Har de fortsatt slik til de er ungdom/voksne,eller er det er tegn på at hun kan være lesbisk? Vi større vår datter uansett legning,så det er ikke derfor jeg spør. Anonymkode: d9595...eb1 Det er da helt naturlig at noen jenter hater «jenteklær» som begår av kjoler, skjørt og glittertopper. Mange voksne hater det uten at det har noe med legning å gjøre. Jeg hatet jenteklær og lekte med actionfigurer, var guttejenten som klatret i trær og gamet. Var forelsket i ny gutt hver mnd.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 eg elsket kjoler og skjørt og er veldig skeiv som voksen. Det har ikke noe med seksualitet å gjøre, men det kan jo være at hun ettertvert kan finne ut at hun ikke føler seg feminin, men maskulin av seg. Hennes legning er jo egentlig ikke viktig i det større bildet. Det sier ikke så mye om henne som person. ei heller om hun feks er agender. Det er ikke noe å spekulere i, Anonymkode: 63b71...749 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har en jente som begynner på skolen til høsten. Helt siden hun kunne uttrykke seg om klær,har hun alltid valgt maskulin påkledning. Nå er favoritten Ninjago og Lyner Mcqueen. Hun kan bruke kjole dersom eldre kusiner har det,men det blir oftest byttet ut ettehvert til bukse og litt røffe topper. Er det andre som har slike jenter ? Har de fortsatt slik til de er ungdom/voksne,eller er det er tegn på at hun kan være lesbisk? Vi større vår datter uansett legning,så det er ikke derfor jeg spør. Anonymkode: d9595...eb1 Seriøst? Kan ikke se problemet asså. Anonymkode: b61de...186 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 Jeg elsket å ha piggsveis som barn (barneskolen) men som voksen er jeg normalt feminin og VELDIG hetero 😁 Anonymkode: 21bb0...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Kan ikke se problemet asså. Anonymkode: b61de...186 Det må få være lov å spørre. Man kan selv velge om man vil lese tråden og/eller svare. Anonymkode: 21bb0...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må få være lov å spørre. Man kan selv velge om man vil lese tråden og/eller svare. Anonymkode: 21bb0...a0e Nei, det der er så dumt, st det ikke er lov til å spørre! Er du fullstendig blåst???? Anonymkode: 0095b...188
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 Jeg hadde også veldig "maskulin" stil da jeg var yngre. Faktisk helt frem til jeg var 11-12 år. Likte godt lego, ninja turtles, pokemon osv. Ble ikke lesbisk av den grunn Jeg skjønner på en måte hvorfor du spør, for det er så typisk at foreldre med skeive barn sier de kunne se det helt fra de var små fordi de lekte med "feil" leker. Men det er faktisk bare tull. Hva du leker med når du er 6 år avgjør ikke legningen din som voksen Anonymkode: 96ce8...a23 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Det kan hende hun er lesbisk, men det får du jo uansett ikke vite før seinere.. Og jo, mange lesber har maskuline trekk og interesser allerede som barn. Men det er jo ikke politisk korrekt å si det... Anonymkode: be916...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende hun er lesbisk, men det får du jo uansett ikke vite før seinere.. Og jo, mange lesber har maskuline trekk og interesser allerede som barn. Men det er jo ikke politisk korrekt å si det... Anonymkode: be916...1d8 Det handler vel ikke om hva som er politisk korrekt, men at det ikke nødvendigvis er slik at interesser som barn er et tegn på seksuell legning. Jeg kjenner mange lesbiske som var feminine som barn og som er det i voksen alder, og jeg kjenner lesbiske, inkludert meg selv, som var mer maskuline som barn og hvor noen av de er det i voksen alder. Likevel kjenner jeg også en del heterofile kvinner som var maskuline som barn, som er heterofile. Anonymkode: 62452...792 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende hun er lesbisk, men det får du jo uansett ikke vite før seinere.. Og jo, mange lesber har maskuline trekk og interesser allerede som barn. Men det er jo ikke politisk korrekt å si det... Anonymkode: be916...1d8 Og mange heterofile jenter har også typisk guttete interesser som barn. Det er ingen sammenheng mellom maskuline trekk/interesser og seksuell legning. Anonymkode: e8734...bb0 1
Sushi Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 Jeg tror den eneste grunnen til at du i det hele tatt tenker over dette er at barneklær er blitt så kjønnsdelt i dagens samfunn. Jeg synes det er helt tragisk at barn ikke skal kunne kle seg i det de ønsker uten at de risikerer å havne i "feil" kjønnskategori. Og attpåtil skal foreldrene begynne å lure på hvilken legning de har, bare ut fra klesvalg? Mine barn (begge kjønn) går i klær fra begge avdelingene i klesbutikken, uten at det er noe de tenker over engang. Her i huset eksisterer ikke begrepene "jenteklær" eller "gutteleker" (annet enn at vi snakker om det hvis de får høre det av noen andre). Om de er heterofile eller skeive er akkurat det samme for meg, men jeg er rimelig sikker på at det har null og niks med klærne deres å gjøre... 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 tegn på lesbisk Det er et tegn på at hun liker disse tingene, og ikke er like glad i å gå i kjole. Anonymkode: c9775...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 Jeg har bestandig vært guttejente. Hater skjørt og kjoler, det er så ubehagelig og så upraktisk å gå i. Sminke brukes sjelden, det tar bort tid som kan brukes til mer fornuftige ting. Jeg kjørte traktor, ikke scooter og på fritiden er det motor som gjelder. Som barn likte jeg å klatre i trær og var veldig aktiv. Tror ikke hun har forstått at hun er jente fikk jeg ofte høre de tisket og hvisket. Og har til og med blitt beskyldt for å være lesbisk. Hvorfor skulle det være krise for noen om jeg så hadde vært det? Klærne og interessene mine er ikke det som avgjør om jeg er hetro eller ikke. Hvorfor har så mange dette behovet for å dolle opp døtrene sine? La jentene få ha sine interesser og gå heller å kjøp deg en dokke du kan dolle opp. Mye bedre å la de få ha sine egne meninger og stil, bygg heller opp selvtillitten enn å bli skuffet over dem. Er forresten hetro, gift og med flere barn som får være seg selv. Anonymkode: 487bc...7ca
Thinkerbelle Skrevet 8. april 2018 #20 Skrevet 8. april 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Kan ikke se problemet asså. Anonymkode: b61de...186 Nå er det vel ikke et problem for TS, mer en undring:) i tillegg syns jeg ikke det er et spørsmål som er så veldig rart? Som mange påpeker er det flere som sier de «kunne se det allerede når barnet var lite». viser ellers til en annen mulighet: at hun er transkjønnet. Jeg så den serien på tv2 «født i feil kropp», og her var det vel omtrent gjennomgående for de aller fleste jentene som ville bli gutt, at de «hatet kjoler» når de var små.. dette er neppe vitenskapelig bevis, men kan i det minste vise en trend.. ts: jenta di liker sikkert bare de klærne i denne perioden, neste år er det noe helt annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå